Iedereen droomt er denk ik wel van, een beetje uitvloed kunnen uitoefenen op zijn/haar favoriete horlogemerk. Misschien een Rolex met een wijzerplaat in je eigen kleur? Of een Tudor BB met mercedeshanden (of misschien liever nog Cardinalhanden) ipv die verschrikkelijke Snowflakehanden?
Geen idee in welke mate je invloed kan krijgen maar Lebois & Co gaat binnenkort aandelen verpatsen. Vanaf 500 Euro kun je een stukje bezitten, of misschien is een leuk horloge voor slechts 2500 Euro + 25 aandelen wat voor jou?
Ik sta ervan te kijken, maar dit is gewoon net zo Nederlands als Ketelaars, Brunmontagne of Dumet. Geen idee hoe groot, of hoe klein. Maar een beetje trots ben ik wel
Ik gok geen, snel even gekeken maar ik kan ook niet echt zien wat voor aandelen je precies koopt
Edit: volgens mij is dat ook niet echt de insteek van het geheel.
De naam stamt overigens uit 1934 en is dus niet door ons bedacht
Het is niet echt een trucje zou ik zeggen. Een investeringscampagne vergt maanden voorbereiding. In ons geval zelfs nog langer. We hebben inderdaad al eerder op onze eigen website een dergelijke campagne gedaan. Daarmee hebben we investeringen opgehaald om de productie en OC+ certificering van de Venturist te bekostigen. De Eureeca campagne is eigenlijk een voortzetting van de eerdere campagne maar dan via een groot internationaal platform.
Het zijn certificaten van aandelen via onze STAK. Heel gebruikelijk in Nederland eigenlijk. Zodra we door de eerste fase bij Eureeca heen zijn wordt alle informatie beschikbaar. Transparantie is dus wel degelijk onze insteek
Groet, Tom @ Lebois & Co
P.S. ik ben nieuw hier dus ik moet nog even wennen aan hoe het allemaal werkt. De regels zal ik ook nog niet allemaal kennen dus daar zal ik ook nog wel tegenaan lopen
Marketingkanaal klint wat banaal. Ja onze inkomsten komen van partnerships met diverse merken, photoshoots, videoproducties en advertenties. We zullen echter niet samenwerken of schrijven over merken die niet bij ons passen. Natuurlijk hebben wij onze voorkeuren en natuurlijk geven we onze partner-merken een platform maar dat is de business.
Daarnaast focussen we op projecten die in onze ogen interessant genoeg zijn om te delen met onze lezers. En ja, er komen ook tekortkomingen van horloges aan bod. We proberen dat altijd fair te beoordelen, en zullen dus niet snel iets als rotzooi betitelen. We duiden dan gewoon op de elementen die ons opvallen en die wij wellicht anders hadden willen zien. Wat voor nut heeft het om een product af te branden?
Gelukkig hebben we een team met veel verschillende interesses in de horlogerie, dus er komt een heel breed scala van merken en horloges langs. Met name de kleine merken zonder de grote marketingbudgetten willen we zichtbaarheid bieden als het product, verhaal of historie voor ons relevant genoeg is. Tom zal nooit kunnen wedijveren met de grootste spelers maar dat weerhoudt ons er niet van om zijn merk en producten te coveren waar we dat passend vinden.
Dat gokje lijkt dan juist.
Het bestuur van de stichting gaat over de vennootschap en daar worden dus de beleidsmatige beslissingen genomen.
Het certificaat geeft âslechtsâ recht op een dividenduitkering (nadat door het bestuur is besloten tot uitkering er van).
Helder! En klopt ja, officieel is er geen invloed behalve een adviesraad waar grotere investeerders deel van uit mogen maken. Echter, sta ik altijd open voor suggesties en (opbouwende) kritiek mits het als doel heeft om ons bedrijf en onze merken beter of succesvoller te maken. Juist daardoor zijn we met ons bedrijf gekomen waar we nu zijn.
Een adviesraad heeft het recht om advies te geven dus officieel gezien mag het management het advies natuurlijk naast zich neerleggen. Echter zeggen ze ook altijd dat âwie betaalt, bepaaltâ dus je zult dan wellicht toch geneigd zijn om meer rekening te houden met een grotere investeerder. We zijn er tot nu toe steeds prima uitgekomen waarbij elk advies getoetst moet worden aan datgene waar we als bedrijf voor willen staan en waar we naar toe willen. Dat laatste kunnen natuurlijk meerdere wegen zijn en dus denk ik dat het goed is om daar voor open te staan.
Geeft niet, ik snap waar die vandaan komt hoor dus ik voel met niet aangevallen. En ik ben het met je eens dat veel in de luxe markten gebakken lucht is. En ja, daar doen zelfs de grootste, meest gevestigde orde aan mee terwijl ze dat absoluut niet nodig hebben.
Ik snap wat je bedoelt. Als je ons verhaal leest dan zul je zien dat ik zowel Lebois & Co als Airain nieuw leven in wil blazen uit passie voor horloges in het algemeen en deze merken in het bijzonder. Ik vind het zonde dat dergelijke merken niet meer bestaan en hun âheritageâ verloren gaat en wil de merken dan ook met het meeste respect voor hun verleden terugbrengen. Uiteraard kan het commercieel interessanter zijn om merken te nemen die al hebben bestaan maar volgens mij is het net zo hard werken al elk ander nieuw merkâŠ