Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik hoop niet dat de invloed zich uitstrekt tot ontwerp- en technische aspecten. Ik heb eigenlijk geen tijd meer om te reageren nu maar je snapt denk ik wel waar ik naar toe wil.
Succes! Neem even met de beheerder @Jur contact op over de spelregels voor commerciële partijen op het forum. Het zou zonde zijn als we jullie ontwikeling niet via het forum kunnen volgen.
Dankjewel!
Ik zal even contact opnemen met @Jur.
Het was overigens niet mijn bedoeling om klanten of investeerders te werven. Ik wilde enkel reageren op de opmerkingen
Als ze er (echt) verstand van hebben dan mag dat natuurlijk… Maar het is natuurlijk het beste als elke schoenmaker bij zijn leest blijft
Ik zie heel in de verte al een gelimiteerde H.F. uitgave aankomen
Om even het reageren op het laatste stukje ‘even hard werken’, dat is niet waar. Het is anders hard werken. Het is altijd hard werken, echter een start als nieuw merk maken met een bestaande naam, met daarbij behorende eventuele ‘lagacy’, is echt wat anders dan een totaal nieuw iets neerzetten.
Als je bezig gaat met een merk wat al bestaan heeft dan heb je iig een basis, een soort van leidraad om vanuit te gaan werken. Vooral met meerdere investeerders (lees: mensen die mogelijk iets te zeggen kunnen hebben over design (filosofie) of richting) is het handig om zo een leidraad te hebben: je hebt potentieel een aantal goede argumenten om slechte vootstellen weg te zetten. Met een totaal nieuw merk is dat lastiger omdat 1 van de argumenten kan zijn “Ja, dit is toch ONS merk? Dan kunnen we toch wel zeşf bepalen dat we dit of dat willen”? Het proces om dat soort dingen te weerleggen kost dan minder energie.
Het liefst wil je de handvatten (lees: geld, middelen en talent) om te doen wat je wil doen en moet iedereen voor de rest stil zijn en afwachten wat er uit komt. Dat heet ‘vertrouwen’ en dat vertrouwen moet je kweken.
Wauw wat een verhaal, ik hoop dat iemand er een touw aan vast kan knopen.
Succes iig!
Ik denk dat je gelijkt hebt; het is anders hard werken. Maar zoals met zoveel dingen ‘niets voor niets’.
Die leidraad klopt ook en zo werkt het inderdaad ook. Al hebben we deze bij de eerste twee horlogemodellen nog niet echt gebruikt. Bij onze nieuwe modellen zal dit veel meer aan de orde zijn omdat dit echt herinterpretaties worden van eerdere modellen.
Ik vind het overigens helemaal niet erg als er wat inmenging is. Zolang het doel maar hetzelfde is.
Dankjewel!
Welles.
Ik blijf het op zijn minst onduidelijk dat er gesproken wordt over shareholders.
Het zijn geen shares (aandelen), het zijn certificaten van aandelen.
Dat is bepaald niet het zelfde. Aandelen hebben meer rechten dan certificaten.
Het mogen zitten in een adviesraad heeft financieel gezien geen waarde.
Dat bedoelde ik met “trucje”.
Met het gevaar om negatief te klinken…Ik ben bang dat op dit forum weinig klanten zullen zitten die € 2500 voor een Explorer look-a-like horloge van een onbekend micro brand zullen neerleggen (met een simpel Sellita uurwerk). Voor het dubbele heb je ‘the real deal’ (tegenwoordig iets meer ben ik bang maar you get the point).
Auw, je doet je avatar naam eer aan.
Zo jammer dat dit soort microbrands vaak richting de klassieke horloges gaat, volgens mij zijn sporthorloges en stalen bonken van AP (Royal Oak) en Patek (Nautilus) immens populair. Als daar nu eens een echte goede tegenhanger van komt in de 1000-2000 euro range dan haak ik aan. Voor dat geld moet je ook top kwaliteit kunnen leveren. Voorbeeld is de Maurice Lacroix Aikon, erg mooi en verkoopt als een tierelier, ik draag hem vaak…
Ps ik ben in te huren als consultant
Die zijn er denk ik zeker wel. Niet iedereen zit te azen op ‘the real deal’ tegen een (mening!) te hoge prijs met kunstmatige exclusiviteit. Al zijn er ook zat die dat wél najagen. Fine by me, voor allebei ben ik een even goede vriend indien nodig
Ik vind het niet negatief hoor al weet ik zeker dat zulke klanten er zijn. En… we hoeven immers niet aan iedereen te verkopen. Voor wat betreft jouw opmerking over het uurwerk; het uurwerk van de Venturist is inderdaad gebaseerd op een Sellita maar niet echt simpel denk ik. Het is gebouwd volgens onze wensen en specificaties, volledig gedecoreerd en chronometer gecertificeerd. Vervolgens wordt het hele horloge OC+ getest en gecertificeerd door Timelab in Genève.
Heb je een foto? Wie decoreert ze? Benzinger?
Ik noem het een “François Boulanger-tje” terwijl het gewoon Frans Bakker kon zijn…
Ik denk aan iets anders bij volledig gedecoreerd.
raise
Maar die van jou heeft ze wel verdiend volgens mij.