Sub C of SeaDweller C...welke en waarom?

Ik vind die SD te dik en daarnaast belachelijk met die 4000 feet. Maja, de DeepSea is ook een hit hier en dat begrijp ik al helemaal niet :grinning: dus SubC.

Moet het echt 1 van die 2 zijn? Er zijn nog een paar andere mooie Oysters.

1 like

Lastig! Van voren is de SD4000 prachtig, de mooiste rolex duiker sinds de overgang naar ceramic. Maar nog nooit in het echt gezien, dus als hij inderdaad te dik/uit verhouding is zou ik toch voor de SubC gaan.

1 like

Nee hoor, geeft niks…alleen tijdens het pinnen bij de juwelier zul je sowieso verschil ervaren…:laughing:

2 likes

Hoop dat Kees dan ook afrekent :sunglasses:

3 likes

Alsof ik 300m ga duiken met de Sub C…

2 likes

Vind vintage top hoor…van een afstand.
Haat krassen en afgedragen klokken waarvan je ook niet weet hoe de inhoud eruit ziet.
Dus moet het een vrijwel nieuwe oude vintage worden…en was niet van plan om mijn hypotheek ervoor aan te spreken.
Nee ik wil nieuw of zgan.

2 likes

Wat een haat tegen de subc hier :slight_smile:

Een ā€˜no-date’ is dan ook het beste wat je kunt krijgen voor je centen … :slight_smile:

3 likes

Mag ik me hierbij aansluiten??? Vast wel… SD4000!!

3 likes

Heb ik gehad…top…miste alleen continue de datum :confused:

[URL=http://s1206.photobucket.com/user/mspoon1/media/20140114_093419.jpg.html][/URL]

3 likes

Ik heb ze alle vier gehad (sub date, no date, SD en DSSD evenals de voorgaande modellen) en imo wint de SD 4000 het op alle fronten. Al was het alleen al door de matzwarte dial. ( De DSSD is trouwens wel een heel mooie klok als je stevige polsen hebt).

4 likes

SubC, alleen voor de prijs. De SD is de forse meerprijs niet waard, dan zou ik 200% voor de sdds gaan. Verschil in prijs tussen jouw keuzes is een hele leuke 2e klok :wink:

2 likes

Voor de DSSD moet je wel stevige (>19cm) polsen hebben anders is het net of je een stationsklok aan je arm hebt hangen.

1 like

Mijn pols is 17cm dus SDDS is voor mij geen optie.

1 like

Je mag hem altijd een keer passen hoor :+1:t2:

2 likes

Imo niet, mijn pols is 17,5 en ondanks dat ik de DSSD een jaar heb gedragen was ie eigenlijk (helaas) echt te groot en was ik blij dat de SD 4000 uitkwam.

1 like

Net even precies gemeten…ook polsmaat 17,5 bij normale temperatuur. 18 bij warme dagen.

Ik vind de SDDS mooi bij een ander. Te groot voor mezelf en qua prijs zit de SD al ver boven mijn ingestelde budget, de SDDS helemaal dan.

1 like

Beide modellen gecombineerd bieden dezede voordelen van de oudere SUB No date; lugs in verhouding, mooie draagbare hoogte en een mooie authentieke wijzerplaat.

Persoonlijk vind ik die nieuwe line up van Rolex te ver afstaan van de originele ontwerpen waar het merk bekend mee is geworden. De oude sub kan bijvoorbeeld gedragen worden met zowel een pak als zwembroek. Heb onlangs het nieuwe model omgehad en had meteen het gevoel dat ik me voortaan Vladimir wilde noemen… Helaas is een 2012 model vrijwel onvindbaar aan het worden tegen een fatsoenlijke prijs.

2 likes

Spoon, een gebruikte SDDS koop je voor minder dan een gebruikte SD4000. Punt is dat de nieuwprijs elkaar niet zo gek veel ontloopt en de SDDS al weer een paar jaar op de markt is.

CvK, daar ben ik het idd mee eens.

1 like

Als ik zie hoe goed je PO er nog uit ziet niet nee.
Dus over een half staat er weer een SD4000 in superstaat in het verkoopgedeelte. Inruil PO42 mogelijk :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes