Sinds jaren geen Omega meer in huis maar 2 duikklokken uit dezelfde fabriek…
De Rolex 114060 ofwel Sub-C en de Tudor 25500TN ofwel Pelagos.
Qua uiterlijk lijken ze op eerste ogenblik best veel op elkaar maar ze zijn zo verschillend. Weet ook niet goed welke ik nu mooier vind.
Hoef gelukkig geen keuze te maken maar als dat nu moest…zou ik het even niet weten. Als ik de Rolex draag vergeet ik de Tudor en ook zo andersom. Probeer ze nu dus wekelijks te wisselen.
Beide klokken hebben een revolutionaire “nieuwe” sluiting.
Rolex de Glidelock die al enige jaren bestaat nu, Tudor heeft een soortgelijk idee maar heeft zover ik weet geen mooie benaming ervoor.
Tudor heeft een beweegbare sluiting voor als je gaat duiken en je pols dunner en dikker wordt als gevolg van de waterdruk, echter wie duikt er nu met deze dure klokken :-).
Dus deze stand gebruik je dus niet bij normaal draag gebruik.
Je hebt 3 standen om de band losser of strakker te maken en geen halve link dus als je net de verkeerde polsmaat hebt is het lastig om de perfecte maat te vinden.
De Glidelock van Rolex en in combinatie de halve link geeft zoveel opties om de maat aan te passen dat de perfecte maat altijd te vinden is.
De Glidelock heeft zo’n 10 standen die zeer makkelijk en zonder gereedschap in te stellen zijn. Deze heeft dus wel mijn voorkeur alhoewel ik de Tudor ook goed kan instellen voor mijn pols.
Qua draagcomfort maakt het niet zo veel verschil…
Ondanks dat de Tudor een stuk dikker is, is hij vanwege het materiaal (Titanium) redelijk licht, iets lichter zelfs als de Rolex.
Al bij al 2 top klokken waar ik de komende tijd nog veel plezier van zal hebben. En of er een de voorkeur gaat krijgen de komende tijd zal vanzelf blijken.
Mooie reportage! Zoals je zelf al aangeeft, twee modellen die op het eerste oog redelijk veel van mekaar weg hebben maar toch zo verschillend zijn.
Rest mij te zeggen dat je een bevoorrecht mens bent met deze twee schoonheden!
Biede hele fijne horloges om mee te kunnen afwisselen. Geniet ervan. Overigens ook complimenten voor dit topic. Mooie vergelijking met fotomateriaal, altijd goed.
Bij de Tudor vind ik het mooi dat er facetranden op de kast zitten en dat er fijne tandjes op de bezel zitten, netjes maar toch op een chique manier ruig en doeltreffend.
De sub tja, stukje chiquer en mooiere kroonbeschermers dan de tudor vind ik, geen datumaanduiding cer bezel en gepolijste delen vindt ik ook erg gaaf.
Ik zou hier ook niet echt een favoriet uit kunnen pikken ligt aan de gelegenheid denk ik.
Zoals je al zei, gelukkig hoef je geen keuze te maken. Je maakt er gewoon een luxeprobleem van
Gewoon lekker afwisselen zou ik zeggen :~
Ik heb zelf de Pelagos nog niet om de pols gehad. Dus zou niet kunnen zeggen hoe ik em zou vinden staan. De Sub-c vind ik iets van de elegantie van de oude modellen missen (door de opgepompte elementen), maar is ook weer geen lelijkerd. Integendeel, al dat gebling maakt em wel weer chiquer.
Zoals je al zei, gelukkig hoef je geen keuze te
maken. Je maakt er gewoon een luxeprobleem van
Ik heb zelf de Pelagos nog niet om de pols gehad.
Dus zou niet kunnen zeggen hoe ik em zou vinden
staan. De Sub-c vind ik iets van de elegantie van
de oude modellen missen (door de opgepompte
elementen), maar is ook weer geen lelijkerd.
Integendeel, al dat gebling maakt em wel weer
chiquer.
Zoals je al zei, gelukkig hoef je geen keuze te
maken. Je maakt er gewoon een luxeprobleem van
Ik heb zelf de Pelagos nog niet om de pols
gehad.
Dus zou niet kunnen zeggen hoe ik em zou vinden
staan. De Sub-c vind ik iets van de elegantie
van
de oude modellen missen (door de opgepompte
elementen), maar is ook weer geen lelijkerd.
Integendeel, al dat gebling maakt em wel weer
chiquer.
Snap denk ik wat je bedoelt. Het is minder KaPow!
Het hetzelfde met bijvoorbeeld een Royal Oak of Nautilus. Het springt er niet zo uit als bijvoorbeeld een Navitimer of een nieuwe GMT Master II. Maar pas bij nader inzien komt te schoonheid ervan naar boven.
Goede review van twee prachtige horloges. Ikzelf gebruik de variabele flexmogelijkheid van de Pelagos juist wél. Draagt zeer comfortabel, ook voor een niet-duiker als ik ben.