Ik heb het idee dat de meeste op dit forum (van de rolex bezitters) een sub hebben, terwijl ik gmt prefereer boven eeb sub (mooier qua proporties en handig qua tijdzones gezien mijn reizen).
Wat zijn jullie overwegingen om te kiezen tussen een sub / gmt?
Mijns inziens is de gmt uiteindelijk een duikert en een extra tijdzone plus aangepaste insert vind ik daarom onlogisch. I.e., de gmt lijkt op twee gedachten te hinken.
Aan de andere kant zullen maar weinig van ons regelmatig afdalen naar 300m en is een tweede tijdzone in de praktijk zinvoller (voor degenen die veel reizen).
kroon van een gewone sub is net wat dikker …die van de gmt is eigenlijk net te iel.
de gmt wijzer moet je maar net willen, ik draag alles weinig en vond het op tijd zetten the rolex way niet erg handig (is wel handig als je hem altijd draagt en alleen in een andere tijdzone wilt zetten)
de gewone sub is zoals hans al aangeeft mooi clean en meer heb je ook niet nodig (tu)
kroon van een gewone sub is net wat dikker …die
van de gmt is eigenlijk net te iel.
de gmt wijzer moet je maar net willen, ik draag
alles weinig en vond het op tijd zetten the rolex
way niet erg handig (is wel handig als je hem
altijd draagt en alleen in een andere tijdzone
wilt zetten)
de gewone sub is zoals hans al aangeeft mooi clean
en meer heb je ook niet nodig (tu)
Uitgaande van de oude GMT(II).
De kroon van de nieuwe GMT is wél zo dik als van de Sub.
kroon van een gewone sub is net wat dikker
…die
van de gmt is eigenlijk net te iel.
de gmt wijzer moet je maar net willen, ik draag
alles weinig en vond het op tijd zetten the
rolex
way niet erg handig (is wel handig als je hem
altijd draagt en alleen in een andere tijdzone
wilt zetten)
de gewone sub is zoals hans al aangeeft mooi
clean
en meer heb je ook niet nodig (tu)
Uitgaande van de oude GMT(II).
De kroon van de nieuwe GMT is wél zo dik als van
de Sub.
ik ga idd altijd van de vorige uit , dat is ook de mooiste (tu)
Vind ook de looks van een duiker mooier. De GMT bezel doen me niet zo veel. De GMT wijzer denk ik ook beetje storend te vinden in 't design.
De SND vind ik erg mooie, alleen die hele bedrukte ring vind ik wat druk. Mooier zou ik 't hebben gevonden als alleen 't kroontje erop zat en de ROLEX print weg gelaten zou zijn.
Ik zal best aan de HFLE2011 moeten wennen. Het heeft alle dingen waar ik normaal niet zo snel voor ga (lichte wijzerplaat, GMT wijzer, vintage look), maar op de 1 of andere manier vind ik de combi hier weer wel leuk.
Persoonlijk vind ik de Sub meer in balans dan de GMT, die 2de tijdzone-wijzer vind ik eigenlijk teveel en komt het “drukker” over.
Maar toch, als de 116710ln ooit in Pepsi uitkomt (indien de techniek dit kan!) dan ga ik toch ernstig nadenken om hem aan te schaffen.