SUBDELTA: Blue Ace "in the making"

Ook ik kom zaterdag tijdens de 2e Dutch Watches Showcase met iets nieuws. De SUBDELTA Blue Ace, variant op de zwarte titanium versie, wordt nu gemaakt.

Specs: 42 mm, 11 mm hoog, 53 mm lug-to-lug, brushed/polished RVS case, BGW9 lume, donkerblauwe, matgeverfde sandwich dial, saffier met AR voor en achter en een wel heel speciale motor.

Een ETA 6497 met centrale secondenwijzer en zwanenhalsregulering, veel decoraties (waaronder Côtes de Genève en geblauwde schroeven en een door Sanders Engraver met de hand gegraveerd palrad). Als kroon gebruik ik een glossy of matte titanium kroon, wederom handgegraveerd.

Het horloge is ontworpen door Zwitserse horlogevrienden en ondergetekende en wordt geheel met de hand vervaardigd in Nederland.

De case moet nog beter gebrushed worden, de lugs krijgen glossy bevels (kantjes) en de secondenwijzer met lume moet er nog in, maar ik wilde hem jullie niet onthouden en deze sneak preview tonen. In zwart/wit om de echte onthulling niet alvast te doen :wink:

Oplage: 15 stuks met beadblasted en 15 stuks met polished titanium kroon. Levering is in een waterdichte hemelsblauwe Nanuk 903. Hier zitten tevens enkele vrij bijzondere wannahaves in. Handgemaakte leren band met gesigneerde, RVS buckle (brushed/polished).

Tot zaterdag in Utrecht?

Gr. Hans

27 likes

Ben jij de man achter SubDelta. Nooit geweten: gaaf merk!

2 likes

Yes sir en bedankt! Ik doe mijn uiterste best om iets aan de bestaande markt toe te voegen.

1 like

Ik ben er zaterdag niet…lang weekend met de familie… maar wil ze graag eens in het eggie zien.

1 like

Ik wil hem met plezier tonen, ook persoonlijk in België! Via pb kunnen we eens iets afspreken, uiteraard 100% vrijblijvend.

Gaat hem voor mij niet worden, ben geen van de wijzerplaat opdruk.
In welke prijsrange komen deze?

1 like

Dat is juist geen opdruk, het bovenste deel is uitgesneden en biedt een doorkijkje naar de lume. 2 lagen = sandwich.

Prijs is €2.000 ex BTW.

Even ter verduidelijking om het effect van een sandwich wijzerplaat te laten zien.

5 likes

Laat ik het anders zeggen: de wijzerplaat uitstraling.
En sandwich is sowieso not my cup of tea.

Maar zeker een onderschiedend horloge.

2 likes

Nee, het zal niet iedereen bekoren. Bedankt voor je feedback overigens.

1 like

Ik vind hem gaaf.

Alleen de prijs staat me wat tegen. Er is in die range zoveel moois te koop.

1 like

Thanks! Mijn horloges worden vaak aangeschaft als onderdeel van een collectie, als alternatief voor de grote merken heb ik gewoon nog te weinig reputatie en marketingbudget.

1 like

Graag, maar na het zomerreces.

1 like

Ik vind hem compromisloos. Dat is juist wat ik kan waarderen.

1 like

Naar aanleiding van veel vragen per pb: de €2.000 ex BTW is een beursaanbieding t.o.v. de prijs na zaterdag van €2.500 ex BTW. €500 eraf dus als je voor of op zaterdag een pre-order plaatst. Ik bied hem dan vrijwel tegen kostprijs aan.

Ik vind de wijzerplaat juist wel heel cool .
Ik vind hem zo zonder secondewijzer denk ik leuker dan met ,maar dat komt mischien omdat ik een beetje in de clean zone zit.:smile:

Al met al een geslaagd ontwerp…en eens een keer niet dat eeuwige 6Al-4V :innocent: (grapje Jan)

1 like

Zojuist het prototype ontvangen en sjongejonge… ik wil hem jullie toch niet onthouden! Zeker als je morgen niet naar de 2e Dutch Watches Showcase kunt komen.

@malus65 maakt binnenkort “serieus mooie” foto’s, ik ben er niet goed in. Toch een poging voor een eerste indruk. Ik ben echt mega apetrots op mijn Nederlandse bouwteam!! En op dit prototype van de Blue Ace.

Morgenmiddag in De Winkel Van Sinkel in Utrecht om de pols te doen. Wees welkom!

19 likes

Zeer geslaagd Hans, mooi die ace of spades in de zichtbodem.

1 like

Coole klok Hans! :slight_smile:

1 like

Ik vind dit geen mooi design, maar het uurwerk met het schoppen erin vind ik wel enorm gaaf!

2 likes