SUBDELTA: Blue Ace "in the making"

Ja maar zo even niet bij de hand, zie http://www.subdelta.com/quattro-handwound/

1 like

Kan niet wachten op de Quattro. Ik doe sowieso mee.

2 likes

Op zich mooi, maar die Lugs ogen nog steeds wat dik, ofzo.

Ik hou niet van blasted, maar verder ziet dat eruit als een mooie kast.

1 like

Price my friend, price! Alles boven de eur. 250,- is lastig hier.

Wel een gaaf horloge! En lef, voor dit bedrag toch een microbrand horloge maken terwijl je je in het vaarwater van onder andere Hamilton, Longines, Tissot en Mido komt.
Merken met dan wel vaak made in china kasten (en grote delen van het uurwerk ook) maar met een ijzersterk imago en fors marketingbudget!
Heb zelf ook nog een upmarket idee liggen, misschien toch maar eens uitwerken.

Geniet van je succes met dit model!

4 likes

Ligt eraan hoe origineel het idee is. €750 voor een horloge is vrij veel voor mij met een gemiddeld inkomen, maar ik geef mijn geld zuur verdiende geld liever uit aan een Quattro die super origineel is dan een totaal rip off net als alle patek ā€˜hommages’ en andere horloges die Aramar bv maakt.

4 likes

Ik hou meer van deze stijl lugs, lijkt je dat geen optie?
Veel sierlijker dan zo ā€˜gevuld’

(En dan 49mm L2L & 11mm dik? Klaar!)

1 like

Is geborsteld, als de 40mm Blue Ace er komt.

1 like

Ja kan. Het is wel een beetje mijn signature zoals het nu is, maar ik kom hier zeker op terug!

Dank voor je deelname. Top.

1 like

Het horloge wordt hier denk ik een stuk sierlijker van.

(Maar kijk uit voor grote lug gaps)

1 like

Je kon wel eens gelijk hebben.

1 like

Ik wacht even de eventuele render van de kast af, dan hak ik de knoop door.

1 like

Ik heb er nog eens goed over nagedacht en wil / kan bij nader inzien de ontwerpen toch niet aanpassen.

Een SUBDELTA is een SUBDELTA en mijns inziens horen daar deze kasten met deze straight lugs bij. Het is iets eigens, al zal niet iedereen ze pruimen en/of passen.

Het redesignen van de kasten gaat te veel tijd en geld kosten en daar gaat mijn marge (weer).

Als je de ontwerpen niet mooi vindt: geen probleem, maar ik ga de identiteit niet omgooien voor 1 of 2 kopers. Sorry. Ik liet me even meeslepen.

Tenslotte heb ik overwogen om standaard kasten te kopen in 41mm (ze bestaan! ca. 48mm lug to lug), maar deze zijn superstandaard en daar ga ik mijn naam niet aan verbinden. Daar vind ik geen klap aan… zomaar iets inkopen, het is te makkelijk en niet onderscheidend. Bovendien past het gemodificeerde uurwerk er niet eens in (door de andere dikte vanwege de centrale hacking seconds).

De Quattro met 40mm en ca. 49mm lugs komt er hopelijk aan als HFLE2019 als de stemmingen althans mijn kant opvallen.

Dus… wil je een Blue Ace, dan zul je moeten leven met het huidige ontwerp. Dat is 42mm, 52mm lug to lug, 22mm lug width en 12.8mm dikte. Er zijn mannen zat met wat flinkere polsen… we hebben niet allemaal van die kinderpolsjes :stuck_out_tongue_winking_eye:

@anon50762135EV en @ElChueco bedankt voor jullie tijd en moeite, maar het gaat hem niet worden ben ik bang.

Groeten
Hans

6 likes

Okido, geen Blue Ace.

1 like

De Quattro dan maar Erik? De automatic komt er sowieso, of de handwound HFLE nu doorgaat of niet… wel een Einzeiger.

Nope, de Quattro is blasted.

1 like

Klopt. Past beter bij de militaire stijl vind ik.

En de helft van het geld ongeveer…

1 like

Bedankt voor het uitzoeken en informeren!

1 like

Geld had me niet uitgemaakt.
Maar hĆ©, het is jouw merk… Niet de mijnes. :wink:

Dus ik kan jouw keuze volgen. Ik vind het wel jammer… Op een Dumet ga ik niet wachten namelijk…

2 likes

Hear hear.

1 like

Zeer goede beslissing Hans :+1:
Vind het zeker jammer voor @ElChueco en @anon50762135EV, maar je eigenheid moet je zeker behouden.
Ik kijk alvast uit naar het verder verloop met de Quattro.

6 likes