SUBDELTA: Blue Ace "in the making"

Horlogemaker net gesproken. Minimale buitenmaat is ca. 40mm met deze specifieke uurwerken. Die zijn op zichzelf namelijk al een forse 37,3 mm. Lug to lug zou naar 48 moeten kunnen. Kleiner gaat niet lukken. Zijn jullie dan nog net zo enthousiast, @ElChueco en @anon50762135EV?

3 likes

Hoe dik wordt de kast dan?

Yup. Dit. Wat zitten we weer heerlijk op één lijn mop.

2 likes

Die is nu maar iets van 11mm en dit is bereikt doordat de minuten- en secondenwijzer met de hand zijn gebogen (“gerold”). Het double domed saffiertje is dan al inclusief. Zouden we daar een vlakke op doen, win je hooguit 0,5 mm of zo. Lekker plat al, toch?

2 likes

Ja, dat is netjes.

Ik vind de lugs nu wat ‘lomp’ kwa aansluiting
 Maar dit klinkt wel als potentieel toppertje.

2 likes

You’re not my type hunk

3 likes

Dat is serieus netjes. Ik zat al klaar voor 14mm of 15mm. :upside_down_face:

2 likes

Jij de mijne ook niet, ik had het tegen mijn geliefde Erik.

3 likes

Ook naar de verhoudingen kan gekeken worden, eventueel met jullie input als nieuwe kopers en kenners!

Mja, daar had ik nog niet echt goed naar gekeken. Zit wat in. Maar 11mm is top natuurlijk. Over lugs gesproken, die worden dan 20mm neem ik aan?

1 like

In dit geval wel ja.

volgens mij maak je van een lug een olifant

2 likes

Nee, de Lug to Lug maakt het een horloge voor ern olifant
:rofl:

2 likes

De 42mm Blue Ace nu:

Thickness (bottom caseback > top crystal): 12.8mm. Daar kan niet veel meer vanaf. Is dun jonguh :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ok, iets dikker dan 11 dus?

1 like

Je bent zelf du
 oh nee.

Maar inderdaad, nice work.

1 like

Ja ietsje. De Quattro wordt iets van 11mm. Misschien kan deze kast worden gebruikt (40 mm). Vind je die ook lomp?

1 like

We hebben het over de Blue Ace toch?

De Quattro is de ‘hfle?’

1 like

Ja klopt. De kastvorm van de Quattro zou als 40mm Blue Ace gebruikt kunnen worden. Sorry voor de verwarring.

1 like

Daar had je al een render voor?

1 like