SUBDELTA handbuilt Dutch watches

Hmmmm iets zegt me dat je vrij warm zit (maar ik verklap nog niet alles natuurlijk:D)

motormuis Schreef:

Hoi Wing,

Ja: die ken ik. Leuke layout, met 12 uur 's nachts
onderin i.p.v. bovenin. Botta heeft wel een quartz
:smiley:

Ja, automaatje erin knallen en gaan :stuck_out_tongue:

Sooooo klaar! :slight_smile:

lencoth Schreef:

12 uur boven & een dag-nacht zonering. Heel
natuurlijk.

Precies. De zon komt ook 's ochtends op en gaat 's avonds onder. Daar kun je ook mooi n wat klassieker thema v maken.

Beiden bedankt voor de hint. EƩn dezer dagen zien jullie of dit ook zo gaat worden :slight_smile: (maar je raadt het al)

Mijn concept voor een einzeiger is: skyline horloges met een ā€˜half’ zichtbare wijzerplaat die loopt van 6 tot 6. Dus van links 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 1, 2, 3, 4, 5 en met weer een 6 eindigend op rechts.

Hierin tikt een 24 uurs uurwerk, maar met een urenwijzer die aan beide kanten even lang is. De ene kant heeft een zonnetje voor de uren overdag en de andere zijde een maantje voor de nachtelijke uren.

De luxere uitvoering heeft ipv een wijzer, een gedecoreerde schijf die geleidelijk overgaat van dag, naar nacht. Dus geleidelijk van donker blauw in de ochtend met wolkjes in de lucht, naar lichtblauw voor de middag met de zon en vliegers in de lucht van spelende kinderen, tot oranje als het avond word met vogeltjes die hun slaapplek opzoeken, en weer donkerblauw voor 's avonds met sterren in de lucht. Ook hier weer geven een zon en een maan de uren weer. Weet alleen nog niet of de schijf getekend of gegraveerd kan zijn.

Maar dat zal pas het 3e model worden… First things first. Eerst de andere 2 modellen uitwerken :smiley:

hahah Wing, geweldig! Misschien is een kwartierenrepetitie in de vorm van zingende vogels nog een zinvolle toevoeging :smiley:

Ik dacht aan een wijzer met bij de as een verlenging
waarbij je bijvoorbeeld aan de ene kant dichtbij
de as een urenschaal hebt waarbij het korte uiteinde van de wijzer de uren aangeeft
en dichter bij de bezelrand van de dial de minuten,
eventueel het korte wijzergedeelte bij de binnenring/as uitgeboord
(omgekeerde breguetwijzer)
met daarin een soort van lensje zodat je het uur
wat eenvoudiger kunt aflezen.

motormuis Schreef:

Over een paar weken volgen de plaatjes en in de
komende weken zal ik steeds meer specs onthullen
via site en FB.

Ook alleen via de site en FB mag ik hopen, want dit is nu gewoon echt reclame aan het worden en zal zonder toestemming niet meer worden toegestaan.
Soepel geweest vanwege het bouwen van de limited, maar dat houdt een keer op.

g. Reclame maken voor een eigen of andermans website of zaken is onder geen beding toegestaan, tenzij in samenspraak met de beheerder van het forum

mcfr Schreef:

Soepel geweest vanwege het bouwen van de limited,
maar dat houdt een keer op.

g. Reclame maken voor een eigen of andermans
website of zaken is onder geen beding toegestaan,
tenzij in samenspraak met de beheerder van het
forum

Je hebt gelijk. Maar dan hoop ik dat het consequent wordt toegepast. Er zijn anderen (er schiet me o.a. een bandenmaker te binnen) die dit als een erstaz marktplaats gebruiken, onder het excuus van hier is mijn laatste creatie…

Prima Marco, dan moet men updates voortaan maar bij mij vinden. Dank tot zover, Gr Hans

Hoorde ik daar 24uurs horloge?
Ik ben wakker!

Yep maar ik mag hier geen reclame maken… Meer info staat op mijn site.

Gr Hans

zo iets?

marnix.moed Schreef:

Mijn concept voor een einzeiger is: skyline
horloges met een ā€˜half’ zichtbare wijzerplaat die
loopt van 6 tot 6. Dus van links 6, 7, 8, 9, 10,
11, 12, 1, 2, 3, 4, 5 en met weer een 6 eindigend
op rechts.

Hierin tikt een 24 uurs uurwerk, maar met een
urenwijzer die aan beide kanten even lang is. De
ene kant heeft een zonnetje voor de uren overdag
en de andere zijde een maantje voor de nachtelijke
uren.

De luxere uitvoering heeft ipv een wijzer, een
gedecoreerde schijf die geleidelijk overgaat van
dag, naar nacht. Dus geleidelijk van donker blauw
in de ochtend met wolkjes in de lucht, naar
lichtblauw voor de middag met de zon en vliegers
in de lucht van spelende kinderen, tot oranje als
het avond word met vogeltjes die hun slaapplek
opzoeken, en weer donkerblauw voor 's avonds met
sterren in de lucht. Ook hier weer geven een zon
en een maan de uren weer. Weet alleen nog niet of
de schijf getekend of gegraveerd kan zijn.

Maar dat zal pas het 3e model worden… First
things first. Eerst de andere 2 modellen uitwerken

…een eigen kickstarter, starten?

(tu)

Orisfan Schreef:

Maar dat zal pas het 3e model worden… First

things first. Eerst de andere 2 modellen
uitwerken

Wil je in het luxe model dan, het vogeltje uit de JD Charming Bird meenemen? Muziekje is niet nodig, maar een gezellig fluitend vogelje bij zonsop- en zonsondergang is wel leuk :wink:

Explore Woodrow Kane

lexor Schreef:

Je hebt gelijk. Maar dan hoop ik dat het
consequent wordt toegepast. Er zijn anderen (er
schiet me o.a. een bandenmaker te binnen) die dit
als een erstaz marktplaats gebruiken, onder het
excuus van hier is mijn laatste creatie…

Ik weet wie je bedoeld en daar gaat ook een pb naartoe, want dat lijkt inderdaad meer op een handelaar op het moment.

motormuis Schreef:

Yep maar ik mag hier geen reclame maken… Meer
info staat op mijn site.

Gr Hans

Iedereen begrijpt denk ik wel dat dit topic eigenlijk alleen had gemogen in overleg met de beheerder, maar dat we het voor een keer hebben toegestaan aangezien je betrokken was bij de limited en we het leuk vonden voor je dat je verder wou.

Dat is allemaal prima, maar het moet wel leuk blijven en geen reclame worden inderdaad. Updates kunnen via Facebook en de merk website.

Neem bij de release contact op met de beheerder en dan komt het vast goed :slight_smile:

Ik heb je een pb gestuurd, maar om het voor iedereen duidelijk te maken dat dit een bewuste keuze was toch ook even hier een reactie.

Orisfan Schreef:

zo iets?

http://www.sothis-watches.com/data/watches/home/ho
rus-silver.png

Ik zie maar liefst 3 wijzers :+

Maar daar komt t idd globaal op neer, maar dan nog met n skyline v allerhande steden op de voorgrond.