SUBDELTA handbuilt Dutch watches

marnix.moed Schreef:

Mede een rede voor me om de gekartelde bezel te
kiezen. Deed me denken aan de kartels op je
Instrument 2.

Voor mij ook. En als bezitter van een P1 met een “fluted bezel”, wil ik eens benadrukken hoe mooi die is uitgevallen. Excellent stuk vakmanschap, ver boven verwachting (tu)

Niks mis mee, de hand / signatuur van de maker kunnen herkennen.

Duidelijk verhaal lijkt me.

Even een andere vraag, beetje off topic. Ik heb begrepen dat er ieder jaar een limited edition voor horlogeforum.nl gemaakt/ontworpen wordt?
Dat was hoogstwaarschijnlijk de P1lot one voor 2015? Of komt er nog een?

Waar kan ik degenen van voorgaande jaren vinden? Zoekfunctie helpt even niet zo mee.

RobinH Schreef:

Duidelijk verhaal lijkt me.

Even een andere vraag, beetje off topic. Ik heb
begrepen dat er ieder jaar een limited edition
voor horlogeforum.nl gemaakt/ontworpen wordt?

Dat is het streven, maar in 2013 en 2014 waren er geen HFLE’s. Oh ja, toch wel

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2104452
:+

Dat was hoogstwaarschijnlijk de P1lot one voor
2015?

Yep.

Of komt er nog een?

Volgens mij niet. 1 per jaar vind ik mee dan genoeg :stuck_out_tongue:

Waar kan ik degenen van voorgaande jaren vinden?
Zoekfunctie helpt even niet zo mee.

Er is niet echt 1 overzicht, maar in deze post staan er de meeste vermeld.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1887462,1892992#msg-1892992

Thx Marnix, daar zie ik er veel inderdaad.

Zitten een paar hele mooie tussen. Vind de Pellikaan erg mooi. Wellicht ben ik na woensdag in bezit van de steinhart LE.
Ik zit hier nog niet zo lang. Volgende keer ben ik van de partij.

RobinH Schreef:

Thx Marnix, daar zie ik er veel inderdaad.

Graag gedaan.

Zitten een paar hele mooie tussen. Vind de
Pellikaan erg mooi. Wellicht ben ik na woensdag in
bezit van de steinhart LE.

Veel voorpret alvast en ben benieuwd naar je bevindingen, mocht je em in bezit krijgen.

Ik zit hier nog niet zo lang. Volgende keer ben ik
van de partij.

Gewoon afwachten wat er de volgende keer komt. Het is niet altijd ieders smaak, maar er wordt wel best gedaan om er iets leuks van te maken.

Dit jaar vond ik het extra bijzonder door het hele voor HF leden en door HF leden gebeuren. Het proces was ook leuk om te volgen en ook de uitreiking bleek een zeer bijzondere gelegenheid te zijn geweest. En het klokje zelf ook met volgens mij ook voor het eerst de mogelijkheid om uit 4 uitvoeringen te kiezen die ook allen werden gemaakt. Voorheen was het meestal 3 merken die ieder een model aanboden en waaruit 1 werd gekozen.

't mooie voor mij met deze HFLE… 'k heb weinig geld… Dus… dan bouw je de HFLE zelf… :)…

voor mij dus ook gewoon … nou ja gewoon… een “vingeroefening” met verstrekkende gevolgen…

Tadaaa: de SUBDELTA 2016 Limited Edition wordt een 24-uurshorloge met slecht één wijzer. Uiteraard in grade 5 titanium. Sommigen zagen iets dergelijks aankomen, maar de meesten niet.

houd ik mn geld helaas in mn zak, niets voor mij einzeigers.

Toch succes met dit project :slight_smile:

Geen probleem Erik,

Da’s het risico als je iets anders dan anders wil uitbrengen. Bedankt voor je reactie.

Gr. Hans

Ga het wel volgen maar een einzeiger is voor mij ook helemaal niets…

motormuis Schreef:

Tadaaa: de SUBDELTA 2016 Limited Edition wordt een
24-uurshorloge met slecht één wijzer. Uiteraard in
grade 5 titanium. Sommigen zagen iets dergelijks
aankomen, maar de meesten niet.

24-uur en maar 1 wijzer?.. Ben benieuwd hoe goed dat is af te lezen. Wanneer krijgen we plaatjes te zijn (tu)

Spannend!
Benieuwd of de kroon nu aan de goede kant zal zitten :slight_smile:

De afleesbaarheid is - zoals bij de meeste Einzeigers - suboptimaal, maar dat hoort - past bij het concept. Plaatjes later deze maand.

Hahaha ja, zoals Jeremy Clarkson ooit zei: “the steering wheel is on the right (left) side”:smiley:
Over een paar weken volgen de plaatjes en in de komende weken zal ik steeds meer specs onthullen via site en FB.

Klinkt goed! Ik ga sparen…

Ben benieuwd. Heb nog geen einzeiger. Aan de andere kant vind ik t wel iets voor n meer ouderwets horloge. V n tijd dat uurwerkjes nog niet zo nauwkeurig waren.

Doch, deze vind ik er wel mooi uitzien.

:)-d

Hoi Wing,

Ja: die ken ik. Leuke layout, met 12 uur 's nachts onderin i.p.v. bovenin. Botta heeft wel een quartz :smiley:

Anders :wink:

Heb dit altijd een mooi design gevonden:

12 uur boven & een dag-nacht zonering. Heel natuurlijk. En de lange, spitse wijzer helpt de “precisie” van het aflezen.