SUBDELTA Quattro

Heel gaaf! Van deze teaser word ik alleen maar enthousiaster​:heart_eyes::+1:!

2 likes

Wat een mooie gestraalde kast is het toch, erg gaaf dat deze binnenkort gereed is, ik verheug mij er erg op!

2 likes

Helemaal mee eens. Soms ziet een gestaalde kast er wat goedkoop / plastic / speelgoedachtig uit, maar in dit geval gelukkig niet. Het was voor ons ook een verrassing, zo alles ineens bestellen zonder prototype :wink:

1 like

Balls of blasted steel bonus

2 likes

Gaaf!
Vraagje: het lijkt of er een ruimte tussen de kast en het achterdeksel zit. Klopt dat?

1 like

Klopt: goed gezien! De horlogemaker heeft de caseback expres alleen handvast gedraaid, omdat we hem aan een potentiële investeerder hebben laten zien. De gravure achterop zit nu helemaal recht. Daar had hij goed over nagedacht. Hij maakt een speciale tool voor de Quattro, waarmee ze goed dicht kunnen worden geschroefd. Hiermee komen ze nog een haar dichter te zitten en is het spleetje verdwenen.

No worries.

2 likes

Betekent dit dat hij per definitie dus ook alleen te openen is met deze tool?

1 like

Ik vraag het gewoon even na, maar dat lijkt mij niet. Kom erop terug.

1 like

Zijn antwoord:

Met een tweepunts opener is hij door elke horlogemaker te openen. Maar om op veilig te gaan en de druk mooi te verdelen is er een speciale opener in de maak. Zelfde als bij bijvoorbeeld de Omega Seamaster met 5 punten in de achterdeksel. Openen met een driepunts opener kan, maar risico op beschadigen is groot.

“Case closed” maar dit woordgrapje is geleend

5 likes

Mooi, thanks! Begin nu wel nieuwgierig te worden hoor.

1 like

Je kan het geld natuurljk maar 1 x uitgeven!

En zit dan de gravure toch nog recht?

1 like

Oeps, foutje :sweat_smile: maar ach, blijf wel een beetje een Hollander hoor, denk dat ik hem voor de volle mep niet had gekocht :blush:

1 like

Nope. Dit is ondoenlijk, aangezien de schroefdraad met zeer fijne spoed nooit kan worden uitgelijnd. Ik ken geen merk, waarbij een caseback, die je er om zijn as draaiend opschroeft, perfect uitlijnt. Is ook niet essentieel.

1 like

Nee vreesde ik al, het is te lastig met schroefdraad en pakking dat voor elkaar te krijgen, ach het is natuurlijk maar de achterkant, kijk je niet de hele dag tegenaan.

1 like

Ik wel :stuck_out_tongue_closed_eyes::stuck_out_tongue_closed_eyes::stuck_out_tongue_closed_eyes::stuck_out_tongue_closed_eyes:

5 likes

Die caseback draai je er niet op :roll_eyes: :smile:

2 likes

Tekst even aangepast :wink:

1 like

Deksels!

Of kan ik beter zeggen, ‘mieters’ … :sunglasses:

Hoewel ik niet meedoe in dit feestje ben ik inmiddels wel erg benieuwd naar het eindresultaat. Je hebt de rubber banden ook al klaarliggen zag ik @Motormuis. Winter of zomer? :wink:

3 likes

Die had ik nog liggen, is bedoeld voor de zomer.

Hij máákt hem gewoon.

Daar kan ik je bij helpen.

2 likes