SUBDELTA Quattro

Ben net terug van een weekje vakantie en dan draag ik nooit een horloge. Voornaamste reden is dat ik niet aan de tijd denk als ik op vakantie ben. Maar voor het eerst liep ik deze keer vrij vaak te fantaseren over welk horloge bij m’n gemoedstoestand of bij m’n outfit paste en steeds was daar het plaatje van een Subdelta Quattro :blush:

Weet je wat? Ik drop gewoon nog een paar plaatjes om vast in de stemming te komen:
oranje-isofrane-wreed
f793e755db69c6f6277a36db35d359b7b5062355_1_679x500
IMG_20181016_211605

11 likes

Mooi, die kan heel wat bandjes hebben!

Heb je misschien nog een indicatie van de tijd totdat ie echt helemaal gereed is?

1 like

Indicatie is nog altijd eind juni. Eind mei worden ze opgestuurd naar NL, maar dan moeten de uurwerken er nog in. Of en hoe lang de boel door Oom Douanier wordt opgehouden is nog een vraagteken.

Wachten duurt altijd lang.

5 likes

Met ongeveer twee weken verwacht ik de eerste productiefoto’s (deze deel ik bij binnenkomst) en de uurwerken zijn rechtstreeks bij Sellita in bestelling genomen. Er is een wachttijd van 8 weken, omdat ze nog geproduceerd moeten worden, maar dat betekent dat we nog op schema liggen.

Er zijn verschillende hoogtes van de assen verkrijgbaar, waarop de wijzer gemonteerd wordt. Zo is H2 de standaard en is bijvoorbeeld ook H3 (langer) te krijgen. Dit loopt tot H5 als ik goed ben geïnformeerd.

Gelijktijdig met de bestelling van de uurwerken zijn er uurraderen H5 besteld, waarmee de modificatie vereenvoudigd wordt. Dit scheelt tijd.

Gezien de verkochte oplage van bijna 25 horloges is ervoor gekozen om eerst 25 te assembleren en eventueel later nog eens 25. Er zijn nog 2 beschikbaar tegen de forumkorting, dus als je nog interesse hebt: stuur even een PB.

Deze update wordt trouwens ook in een e-mail naar de kopers verzonden.

14 likes

Hans, gefeliciteerd met de 23 verkochte Quattro’s. Wat een succes in de slipstream van de Pellikaan!!! Het geeft onverkort de kracht weer van je hoogst originele ontwerp.
Ik hoop, dat die twee laatste quatrro’s van je eerste oplage vlot van de hand gaan.

5 likes

Leuk om te lezen dat de eerste oplage bijna helemaal verkocht is Hans.

Komt de wijzer dan niet erg hoog te liggen?
Of heeft dat hier geen invloed op?

1 like

Goede vraag. Juist is bedacht deze H2/H5 combi te gebruiken, zodat alles ineens past zonder de assen in te hoeven korten, terwijl de wijzer en seconds cap voldoende vrijloop houden ten opzichte van glas en wijzerplaat.

1 like

Bedankt! Vast dat deze snel een eigenaar krijgen!

Ok duidelijk, jij hebt er vast meer kijk op als ik :grin:
Het eindresultaat zal vast goed komen.
Ben benieuwd naar de eerste foto’s.

1 like

Ik laat mij op mijn beurt adviseren :smile:

3 likes

Goedemorgen forumleden,

De kopers zijn individueel per e-mail geüpdatet (raar woord vond ik, maar dit is de officiële spelling) en nu zijn jullie aan de beurt.

Jullie Engels is vast prima.

Good day all!

The watchmaker who produces your SUBDELTA Quattro parts promised us to send production images a while ago. Today, we share a picture of a yet-untreated sandwiched dial set.

The watchmaker stated we were not allowed to complain about the quality of the images, so we won’t :wink: What do we see? On the right side, the lower dial section is shown. Its cavities are significantly larger than those in the upper dial (shown left). The reason for this is that the lower dial will hold a considerable amount of Swiss Super-LumiNova® luminous paint. This is done to avoid visual gaps, as you’d turn the watch. Clever and essential.

Your movements, which we ordered directly from Sellita in Switzerland, are being produced right now and should surface in 4-6 weeks. We have asked Sellita to send us production pictures as well. Hopefully they’ll oblige us also.

There are only 3 copies left in this 1st batch of 25 Quattros. These can be purchased with €500 discount as well, making the price €699 inclusive of 21% Dutch VAT (or €578 if you live outside the EU) plus shipping.

Please drop us an email if you have a friend, family member or co-worker who’s interested. At a later stage, we will produce the 2nd (and last) batch of 25 Quattros, but “first things first”.

Should you have any question at all, please don’t hesitate to reply to this email.

Have a good one!

22 likes

Nice! Thanks weer voor de update!

1 like

Goed bezig weer!! Interessant allemaal!!

1 like

Van de eerste run van 25 stuks is er nu nog maar 1 voor de speciale HF-prijs van €699 plus verzending beschikbaar. Dat is €500 korting op de listprijs.

De volgende (en tevens laatste) run van 25 stuks gaat gewoon voor listprijs.

De levering staat nog steeds voor uiterlijk eind juni gepland.

Wie kan ik hier nog blij mee maken? PB please.

Gr, Hans

10 likes

Gaan die horloges 1200 euro kosten? :upside_down_face::fearful:

2 likes

Vind je dat zo veel voor deze vorm van Nederlandse ‘huisvlijt’? Of is het gewoon opnieuw een staaltje ‘we doen vervelend overal waar Hans zijn hoofd toont’? :wink:

7 likes

Ik ken Hans niet en heb derhalve niks tegen hem. Sterker nog, vond dit model gaver dan de Pellikaan (die zoveel toffer had kunnen wezen…)

Oftewel oprechte verwondering. Nu heb ik niet zoveel verstand van zaken maar vind het veel geld. Vraag me gewoon af waar dit bedrag in zit als kritische consument.

Dat mag toch?

Ja. Ik vind het gewoon vreemd, tussen de Ketelaarsen van 6k en de Dumets van 2 tot 2.5k.
Dit is een volledig eigen ontwerp met custom kast, wijzerplaat, en al wat je maar wil. En ja, er mag wat op verdient worden ook.

8 likes

Kijk eens kritisch naar je vergelijking en kom dan eens terug.

Hoeft niet, ik heb gezegd wat ik wou zeggen.

3 likes