Wow my god!!! Dat is waanzin zo gaaf! Welke ref is dat? En is ie van jou?
5513 mk1 maxi dial uit 1978.
Trek dat boek eens uit de plastic en begin te lezen
Ziet er als nieuw uit nog! Als je hem kwijt wil aan mij
Het nadeel van de moderne Submariner zit hem naar mijn smaak in de kastvorm, de wijzerset, de tekst, en de pukkel in het geval van een exemplaar met datum.
Wat die prestaties betreft: hij kan onder water en heeft lume. Die zijn niet groter of kleiner dan welke andere duiker, tenzij je quartz pakt, want quartz is altijd beter.
Ik houd dus even het op Yema en Seiko, dan koop ik van het verschil een Honda CL500 of een JLC Reverso.
De vraag stellen is hem beantwoorden:
Helemaal niet akkoord.
Neem de status weg en functioneel is een submariner niet meer dan een duikhorloge met rolex accuraatheid. Op dat vlak is een G shock allicht veel performanter dan een sub.
sorry dit is waanzin! Ik voel een lichte haat tegen Rolex
Het draadje was net zo leuk, verpest het nou niet.
De JLC tip is echt geweldig. Kende ik niet, maar dat is instant love.
De chrono duiker.
Die heb ik 2 keer gekocht. Jaren gedragen en recent voor de 2de keer verkocht. Prachtig horloge. Werkelijk waar!
Maar die memovox die jij toont is ook mooi. Alleen kan die bezel niet draaien.
Maar dat maakt wel een wereld van verschil. De voorbeelden zij tof en leuk, maar is geen Rolex accuraatheid. Wat dat betreft heeft @paraflex gelijk.
En ik bedoel niet alleen het uurwerk.
Heb 2 seamasters maar als die niet mag genoemd worden toch +1 voor de yema superman
Is met de gepolijste kast en gelakte plaat minder pure toolwatch en past perfect op staal, rubber, leer,… gada zoals ze zeggen
TINA
There Is No Alternative
@Hajrik
Lichte haat tegen Rolex?
De TS was duidelijk in wat hij zoekt. En dan toch weer een sub verhaaltje.
Er zijn meer goede en zelfs betere horloges dan Rolex.
En NEE ik ben geen Rolex hater, ik heb er zelf twee gehad. Maar ik ben klaar met het Rolex bubbeltje wat ze zelf gecreëerd hebben.
Qua prestaties hoef je al helemaal geen SUB te kopen, want dan zijn er toch echt veel betere horloges die veelal ook nog de helft goedkoper zijn.
Een Blancpain Fifty Fathoms?
Of een Barakuda?
Gek topic dit. Titel zegt Submariner alternatief maar de vraag is om alles behalve een submariner alternatief te noemen.
Antwoord op topic titel:
In mijn optiek is dit HET beste alternatief voor de submariner. Toch een tudor. En wat voor één!
Antwoord op de vraagstelling:
Doe maar een duikertje:
Poeh, deze is lekker zeg!