@Brick
Je moet niet alles voor iedereen in willen vullen.
En mijn keuze hoeft toch niet logisch voor anderen te zijn.
Ik zie Rolex werkelijk niet als het hoogst haalbare in de hobby.
Ik kocht mijn eerste SUB in 1987 in de USA op mijn 2e zeereis als 4e werktuigkundige.
Mijn tweede Rolex, weer een SUB kocht ik in Hongkong in 1994 toen ik daar op een baggerschip werkte.
Toen de echte Rolex hype losbarstte was ik er klaar mee, ook al omdat ik er lang genoeg mee rondgelopen had.
Inmiddels ben ik tegen de zestig en is mijn smaak en interesse in horloges ook veranderd.
Ik koop nu wat ik mooi vind of als het verhaal achter een merk of horloge mij aanstaat.
Hier op Horlogeforum zitten liefhebbers. Maar veel Rolex volk weet er geen kloten vanaf, maar dragen het omdat het duur is en kijk mij eens. Van dat soort types krijg ik jeuk aan mijn naad en wil ik niet mee geassocieerd worden. Ook opmerkingen van: āis dat een echteā als je een Rolex omhebt word ik moe van. Daar heb ik nooit last van als ik 1 van mijn Zenith, GS, Longines, Seiko of Tissot horloges om heb.
Dat hangt af van je doelstelling. Als pure rijdersbeleving in de Ardennen of Eifel kan een MX5 concurreren met een 911. En een duiker die 30 meter duikt kan net zo goed de nog resterende duiktijd bepalen met een Seiko als met een Rolex.
Maar is het de bedoeling om te imponeren met dure spullen, ja dan zijn de 911 en Rolex de beste keuzes. (Uiteraard totdat er iemand bijkomt met een Lamborghini of een duurdere horloge).
Dat lijkt mij sowiso het belangrijkste. Maar met deze zin geef je aan dat dat dus ook wel eens anders is geweest.
Of je bedoelt āik koop wat ik mooi vindā,
Dan kan het woordje ānuā eruit.
Maar welke merken zijn nou beter en goeder
Ik niet nee, wil alleen aan de omgeving laten zijn dat ik rijk ben
Helemaal waar. Daar zijn Rolex en Porsche voor!
Dat van dat duurdere horloge ben ik dan weer niet met je eens.
Ik geloof dat ik duidelijk genoeg was in mijn bericht.
Uhu, er gaat niets boven rolex
Oh, het is toch vooral wat anderen ervan denken.
Dat is jouw interpretatie.
In welke categorieƫn? Marketing, uurwerk of afwerking?
ja, je hebt inderdaad weinig begrepen van mijn verhaal
Iemand die naar een alternatief voor iets zoekt, zoekt doorgaans in hetzelfde segment en prijsklasse, tenzij je specifiek een goedkoper alternatief zoekt, maar dit is door TS niet naar voren gebracht.
Wanneer je een alternatief voor een (stalen) Submariner zoekt, zoek je dus in de prijsklasse van rond de 10k, en niet een willekeurig duikershorloge, voor een tiende van de prijs.
Een Zodiac (om een willekeurig voorbeeld te noemen) zal ongetwijfeld een fantastische duiker zijn, maar is geen alternatief voor een Submariner.
In het auto voorbeeld: iemand die een alternatief zoekt voor een 911, komt bv uit bij een AMG GT, of bv een M4 competition, om er maar een paar te noemen.
Heeft niets met wel of niet rijdersauto te maken. Voor bv een MX5 zijn helaas niet veel alternatieven meer. Misschien een Lotus Elise.
Joh er zijn zoveel horlogeliefhebbers die wat beweren.
Ik krijg nu erg het idee dat je het op de man gaat spelen.
Ik denk dat ik netjes antwoord heb gegeven.
Maar ik krijg de indruk dat je bepaalde personen hier naar de mond moet praten en alleen maar Rolex de hemel in moet prijzen.
Ik laat het hierbij, want het is niet mijn topic en het is al weer veel te veel off topic nu.
Fijne dag nog.
Nu is het niet op de man. Maar jij zelf geeft aan dat er betere zijn. Maar jij wil vervolgens niets zeggen als ik er specifiek naar vraag. Zeg dan niks.
Het plaatje van Ruud zegt zoveel.
Daar ga jij gelukkig niet over.
Er zijn wel meer horlogeliefhebbers die gezegd/geantwoord hebben in diverse draadjes dat er betere horloges zijn dan Rolex, zonder merken/typen te noemen. Ga je die ook allemaal beantwoorden?
zou ns naar een opel astra moeten kijken. heeft veel meer laadruimte en is veel praktischer.
Je kan de bal wel weer naar mij spelen, maar ik
beweer niks.
Jij zegt A en geen B. Ik ben serieus benieuwd. Ik ben zeker een liefhebber van vintage rolex, en ook van veel andere merken, maar ik zou zo 1,2, 3 geen beter merk weten.
Rolex heeft hun concept gewoon rete goed voor elkaar. Toen en nu. Dat wil niet zeggen dat ik het met alles eens ben, of dat ik alle rolexen mooi vind. Verre van zelfs.
Maar jij beweert in een Submariner alternatief topic dat er betere zijn maar zegt niks.
Dus wat is je hele punt dan? Alleen maar zeggen dat er alternatieven zijn voor een sub? Joh. Dat wisten we nog niet.
Dat is een mooie!
Jij hebt deze in het zwart gehad, toch? De groene is vorige week van eigenaar gewisseld op HF.