Submariner Date of No Date?

:point_up:t4:Dit dus; imho is de SD de mooiste ‘sub’.
Bij voorkeur (mijn voorkeur, weer een disclaimer🙃) een pre-keramische. En nee, is niks te dik/hoog, perfecte verhoudingen.

Fotooke:

En on-topic: submariner (no date). 14060M dan wel.

11 likes

Ik heb beiden gehad,beiden ook weer verkocht. En toen de 114060 weer terug gekocht om nooit meer weg te
doen. Zo blij mee!

4 likes

Ik vraag me af welk horloge voor dat geld níet overpriced, en wél mooi is.
En daarbij ook nog de kwaliteit, betrouwbaarheid en waardevastheid heeft van een Rolex Submariner.

Ben benieuwd waar je mee komt… :wink:

Oh ja… on topic:
Submariner. Horloges zonder datum vind ik meer in balans, esthetisch gezien.

2 likes

Voor mij ook zonder date…:hugs:

Zonder datum vond ik vroeger wat “goedkoop” lijken. Nu ben ik een andere mening toegedaan. En vind het wel mooi clean lijken.

1 like

Die zijn er niet. Kunnen we kort over zijn.
Verder date of no date, vrij eenvoudig om gewoon een keuze te maken en mocht het tegenvallen te switchen. Je bent echt niet de enige.

Bernard is een liefhebber van opzichtige dingen, waar een ander nou niet echt warm voor loopt. Dat hij de eenvoud van een Rolex niet kan waarderen is hem vergeven…:innocent:

Eén van Bernard’s dingen …

8 likes

Grappig, hier idem. Zou nu één zonder kopen.

1 like

Het simpelste ontwerp is dikwijls het moeilijkste… alles moet volledig in balans zijn… En die Sub no date is dus volledig in balans. Tijdloos ontwerp. Heb zelf een date (LV) mijn zoon een no date. Zit dikwijls naar zijn pols te kijken en denk dan toch wel, klasse! Vind de no date dus iets mooier dan de date.

2 likes

De goed onderbouwde, subtiele uiteenzetting over Rolex daargelaten: deze CvdK is dan wel weer heel mooi. Maar dat vind ik dan hè :sunglasses:

2 likes

Och mannetje…

Ik heb ook nog een dozijn erg cleane ontwerpen die alleen de tijd aangeven.

Wat ik nog altijd niet heb gekocht is een Rolex… Zou best eens altijd zo kunnen blijven.

Sorry, maar waar ik nog wel zie dat een 5512/5513 een bepaalde balans heeft, daar zijn de moderne fat lugs echt totaal uit balans.

2 likes

:roll_eyes:

Anyway, ik zou voor de no date gaan. Rustiger wijzerplaat en de dag van vandaag staan overal datums op dat je’t bijna niet mist. En hij is rapper op uur gezet als je die eens een tijdje niet gedragen hebt :wink:

2 likes

Ook ik heb die afweging gemaakt, daarbij kwam nog de keuze tussen de moderne versie met ceramic.

Wat voor me lag was een Submariner Ceramic 114060 en een Submariner date 16610. De laatste heb ik gekozen. Ik ben blij dat er niet nog een Submariner 14060 (zonder datum) lag. Anders was ik nog aan het twijfelen.

Mijn advies ga passen en succes met de keuze

2 likes

Zo ventje, dat is hartstikke fijn voor je. Geniet ervan en vooral geen Rolex kopen. Ik verwacht dat dit je zal misstaan…:wink:

4 likes

Ok
ik ben er ook uit !

1 like

En wat wordt 't?

Hoewel ik em ook t mooist vind, moet ik toegeven toch ook wat last te hebben vd hoogte :pensive:

No date 14060(M)

1 tweetje 2 met @Crownguard of @SuperC
Die een aanbieding doen waarbij ik mijn vrouw overtig

1 like

Je vrouw overtuigen?
Oh je wilt pas over 10 jaar een Rolex? :smiley:

2 likes