Submariner No-Date (114060) vs. Date (116610LN)

Dat hangt maar van de situatie af denk ik. Ik werk heel de dag op een computer dus ik heb continu een klok rechtonder op het scherm, maar voor de datum kijk ik op mijn horloge.

Zonder. Op elk ander horlogemerk dat een datumloep gemonteerd heeft vind ik het afgrijselijk staan. Het is ook echt onnuttig.

Het liefst wip ik dat ding van de hulk er af :imp: en van de datejust :rage: en mijn batman :scream:
En dan denk ik dat ik ze vervolgens op de cijfers 3, 6 en 9 van mijn explorer plak :raised_hands:

Behalve bij de Stargate vind ik het wel leuk. :grin:

2 likes

Er zijn hier dovemansoren, Jaap. Je praat tegen de muur. Is het hetzelfde als uitleggen dat een Explorer 1 niet bestaat :disappointed:

2 likes

Date! Je betaalt er alleen duizend euro meer voor. Maar genoeg mensen op de wereld betalen wel eens meer dan duizend euro voor een esthetisch gunstige date :wink:

9 likes

heb zelf een 16610 dus zonder twijfel een date of de bezel nu ceramish is of niet. Die puist hoort gewoon bij rolex. Velen hebben destijds geprobeerd de vergroting na te maken weinigen die erin slaagden. Dus Typisch des rolex! Vroeger herkende je er meteen een fake aan. Tegenwoordig ligt dat spijtig genoeg net iets moeilijker!

Date. Ik kan zowel de datum als de cyclops niet meer missen. Zelfs van de dweller naar sub date gegaan mede ivm leesbaarheid datum :grin:

1 like

No doubt: No date!

Die puist vind ik helemaal niks.

Ik vind ze allebei te opgepompt, en zou veel liever voor de dweller gaan. Maar als ik moet kiezen tussen deze 2… Dan maar met date.

Ik bedoel, hij Is toch al lelijk. Dan kan er best n puist bij :wink:
Ik denk dat t vergrootglaasje wel afleidt vd brede lugs.

Aiai wat zeg je nu! Lélijk!?
Straks mag je niet meer in het Rolex only topic hoor!
Foei foei

Ik vraag me af, zit er eigenlijk hetzelfde uurwerk in? Kan je maw een gewone sub (aka. no-date) omvormen tot een sub date met een andere wijzerplaat en een datumring?

De Date heeft het Rolex het 3135 uurwerk en de 114060 het 3130 uurwerk. Het enige verschil is de datum complicatie.

Niet dat je je onder water erg druk zult maken over de datum
maar ik vraag me af hoe is het aflezen onder water ?

( het schijnt dat zodra je duikt, dat je ogen door de lichtbreking
o.i.d. in water iets meer ver-ziende worden, zou zo’n lensje dan niet iets anders geslepen moeten worden ? )

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

No date!! Heb zelf de tudor pelagos en als die zonder datum geleverd zou worden zou ik die verkiezen boven de date versie!

1 like

Heeft dan toch ook iets te maken met leeftijd ?

Nee, hoor, genoeg kinderen en tieners met slecht ogen :wink:

No date voor mij.

Als ik per dag 10x naar mijn horloge kijk dan zie ik 9x niet eens hoe laat het is, laat staan de datum.
Ik kijjk dan naar het horloge dus wat is dan het nut van die extra bobbel :wink:

3 likes

Mijn ervaring met een datum op een horloge is, is dat ik vaak de datum vergeet, omdat het zo makkelijk is om even op je horloge te kijken.

1 like

Gelukkig is de term ‘Hulk’ wel een juiste modelnaam… :wink:

3 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Lichte voorkeur zonder…maar met datum vind ik ook niet verkeerd hoor.(wel meer werk als je de klok niet regelmatig om hebt en weer om de pols wilt)