Submariner No-Date (114060) vs. Date (116610LN)

Op een toolwatch (diver / flieger) hoort wat mij betreft geen datum. Dus ook niet op de Submariner, daarbij vind ik het Rolex loepje ook nog eens oerlelijk.

Zonder datum is hij gewoon zoveel mooier!!

No date

Date natuurlijk. Een loep hoort bij Rolex!

Lekker belangrijk

Met datum en loepje :+1:

Het is maar hoe je het bekijkt :wink:

3 likes

Niks mis mee!

Ik vind de linker/ouwe kwa vormen veel mooier dan de rechter/nieuwe.

Toegegeven, de nieuwe met keramische inlay en de glide lock sluiting zijn wel chiquer.

Enneh, lelijk dat er n puist bij kan Was natuurlijk n joke :wink:

2 likes

Keramiache bezel maakt me niet zoveel uit.
De maxi dail vind ik wel mooier.
Maar de smallere kastvorm van de oude sub spreekt mij ook meer aan.

Ik heb de 114060 ook weggedaan ten faveure van een 14060m (veel eleganter en chiquer), maar ik vond uiteindelijk de evolutie (solide band met glidelock, bezel, maxi dial) dusdanig veel waarde toevoegen dat ik weer terug ben bij de keramische uitvoering.

1 like

Maxi dial vind ik ook meer… Aanwezig op een.positieve manier, maar voor mij net te veel dat Ik de wijzers wat iel ga vind. Terwijl de verhoudingen volgens mij.gelijk zijn.
Ik hou van wat prominentere wijzers en zou misschien wel de oude wijzerplaat icm maxi wijzers willen. Of de maxi wijzerplaat met.nog dikkere wijzers. Ik vind vooral de.minuten wijzer relatief wat dunnetjes/onopvallend, terwijl t voor n duiker de belangrijkste Is.

Ik was daarom ook voor n dweller gegaan met solid endlinks. De alu inlay kan ik mee leven, hoewel de keramische wel om te kwijlen Is.
Ik mis voornamelijk de glidelock (wat n bagger gammel stuk blik zit er op m’n ouwtje :thumbsdown:).
En stiekem vind ik em.wat te hoog dragen.

1 like

Met no-date heb je nooit spijt van.
Ik hou tegenwoordig van simple en zoek vaak ook bewust naar No-date versie.
Maar goed, tis ook eigen mening uiterraad.
Alvast veel succes en plezier ermee!

Ik heb de Dweller ook omgehad, vond hem op het oog echter te klein en te hoog/dik in vergelijk met de Sub. Hij zat gewoon niet lekker.

2 likes

Juist die oude rammelbandjes dragen zo fijn :smile:
Als je voor comfort/licht gaat dan legt zo’n nieuwe sub het toch al af. Een oude draagt over het algemeen fijner.

Ik draag nu al een paar maanden enkel een 116600. En dat merk je ook niet (meer). Totdat je een lichtere (oudere) Rolex om doet. Dat draagt prettig(er) ja.

Zonder twijfel een no date voor mij.

Volledig mee eens. Van Subc via SD4K naar 16610 en wat mij betreft qua draagcomfort (en uiterlijk) alleen maar stappen vooruit. Wel opgemerkt dat de band met SEL geen enkele speling vertoont en dus erg goed is voor een oude(re) band :smile:

Zeg je nou dat een oude Rolex band met SEL geen enkele speling vertoont?

Bedoel je dan bij de end links of op de band?

Geen speling in de zin van speling zoals vaak te zien bij oudere veel (los) gedragen exemplaren. Er zijn nogal wat ā€˜uitgelubberde’ exemplaren in omloop, en ik kan me voorstellen dat die vaak als rammelband worden bestempeld. De solid end links hebben zeer zeker minder ā€˜spelingsgevoelig’ t.o.v. de holle. Ik heb, na verschillende nieuwe versies, een sub en een expII met ā€˜oude’ band en vind beide prettiger dragen en heb de microadjust mogelijkheden nog geen moment gemist. Ongetwijfeld persoonlijk en ook mede te danken aan de staat van de banden (nagenoeg NOS).

– en weer ontopic –