Submariner No-Date (114060) vs. Date (116610LN)

Dit is wel een gaaf plaatje.

5 likes

Natuurlijk speelt geld wel een rol. Mijn keuze beperkt zich tot de stalen modellen vanwege de prijs. Ik vindt een platina Daytona echt wel mooier dan een stalen Sub hoor, maar die valt niet binnen mijn budget. Mijn eerste Rolex was een Airking 5500. Niet omdat ik dat de allermooiste vond op mijn 23e, maar dat was wel een van de weinige Rolexen die ik kon betalen. Kreeg hem met flinke korting omdat niemand meer plexiglas wilde. Kostte me nieuw in 1991 wel 2000 gulden, hehe. Had ik toch maar 300 gulden meer uitgegeven voor die ongedragen 5513 waar de juwelier ook niet van af kon komen…

De normale, en dus ook de goedkopere, zijn imo ook de mooiste.

Thx, dat wist ik niet.

Wat is de stand? ik schat zo 80 % Sub, 20% Date?

Na de reacties te hebben gelezen en geturfd kom ik op een verdeling van zo’n 70% voor de 114060.

Ik vind het een opmerkelijke winst voor de SND!!!

Zeker gezien ik het op buitenlandse fora weleens andersom gezien heb.

Een no-date vind ik zeker mooier, maar ik vind een datum toch wel erg handig op mijn horloge :wink:

De NoDate oogt gewoon cleaner, letterlijk en figuurlijk :wink:

Ik zou er helemaal kriel van worden :grimacing:

1 like

Plaatje komt me bekend voor.
Ik heb een milgauss gehad. Was ook heel clean. Wanneer ik die omhad miste ik een datum. Bij een milgauss heeft het weglaten van de datum natuurlijk wel een technische reden.

:wink: Plaatje heb ik even van je geleend :smirk:

Ik las laatst dat je bij de 116610ln het glas van de 114060 kunt plaatsen.

Iemand idee wat dat kost?

No date every day of the week! Veel meer in balans. Horologische perfectie in mijn ogen.

Bij voorkeur niet op de sub, maar wel op een datejust!

100% zeker de Date! In het verleden heb ik wel eens een horloge zonder datum gekocht, maar tegenwoordig zweer ik bij een datum op een horloge, dus ook bij de Submariner.

1 like

De loupe laten verwijderen is goedkoper.

Haha dat klopt zeker ook! Ik zat ik weet niet hoe vaak dat loopje rondom te poetsen

1 like

Date 100%

8a

2 likes

No doubt no date

1 like

Fijn dat dit topic veel duidelijkheid geeft :joy:

1 like