Submariner omwisseltruc?

Dit is de Rolex van een goede vriend van mij.
Hij heeft deze ooit nieuw gekocht bij S&C.
In die tijd had hij een vriendin waar hij mee samenwoonde, ze heeft veel van zijn eigendommen verduisterd en geld gestolen.
Sinds die tijd voelt hij zich niet meer prettig met deze Rolex want hij verdenkt haar ervan dat ze een goede fake heeft gekocht en deze omgeruild voor de echte Rolex. Hij heeft het horloge daarom al jaren niet meer gedragen.
Hopelijk kunnen de echte kenners aan de hand van de foto’s beoordelen of zijn vermoeden juist is. Waarschijnlijk is er niets aan de hand en gaat het gewoon zijn eigen echte sub.

8 likes

Wat een horrorstory

2 likes

Heeft hij de papieren niet meer dan?

Een fake zal niet hetzelfde serienummer hebben

22 likes

Goed punt. Ik zal hem vragen de papieren te zoeken.
Jullie oordeel vind ik nog steeds interessant.

2 likes

En anders even open (laten) maken en checken adhv het uurwerk of het een copy is! :sunglasses::+1:

4 likes

Ik zie er niets vreemds aan…

Het verhaal vind ik wel vreemd, je Rolex jaren niet meer dragen omdat je denkt dat ie fake is.
Hij had toch ook even een horlogemaker of S&C kunnen binnenwandelen met dat ding?

44 likes

Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje merkwaardig verhaal. Aan de foto’s te zien is het een erg gebruikt model. Heeft hij hem na de verdenking nog wel vaak gedragen? Anders zou die vriendin er goed in geslaagd zijn 'm er gebruikt uit te laten zien.

9 likes

Hij is geen echte horloge liefhebber was gewoon een impuls-koop.

Als het oorspronkelijke horloge is omgeruild voor een fake en het daarna niet of nauwelijks gedragen is, vind ik het vreemd dat er zoveel krassen te zien zijn en best wel veel vuil is aangekoekt.

8 likes

Volgens mij heb jij zelf genoeg kennis op horloge gebied om hem even open te maken en de foto’s daarvan met ons te delen?

3 likes

Deze is iig fake. Hele bezel staat scheef.

27 likes

Scherp! De 40 hoort strak op de acht uur markering te staan.

4 likes

Precies wat mijn eerste gedachte was, apart verhaal hoor…

4 likes

Daar kwam hij zelf niet op…?

Knap dat je een Rolex als impulsaankoop bij S&C kunt doen.

8 likes

Heb al antwoord papieren zijn zoek.

dat is enkel met impuls-aankoop-historie… Zeldzaam, heel zeldzaam die klanten…

2 likes

Doe dat ook wel eens, auto impuls, vliegtuig kopen uit impuls, gewoon omdat het kan

7 likes

Is dat die vriend die zijn Submariner kwijt was en hem na tien jaar terug vond op zolder?

https://www.horlogeforum.nl/t/rolex-submariner-na-10-5-jaar-teruggevonden/429908

8 likes

ik denk zijn neef

2 likes

Aan meningen over die vriend van mij heb ik niet zoveel.
Ik heb liever meningen die over het horloge gaan.
En helaas ik krijg het niet open zonder Rolex opener de rubberbal heeft niet genoeg grip.

7 likes