Wat tegenwoordig ook voorkomt, is dat een tussenpersoon (was in dit geval zeer wel mogelijk een polijster) het echte uurwerk - in een echte Rolex dus ook - vervangt door een nepper. Heb een keer een forumlid hier gehad die twijfels had over zijn verder echte Rolex. Ik zag meteen aan de afwerking van de rotor dat er iets niet klopte… …de niet-Breguet balans gaf de doorslag. Uurwerk zat ook niet “lekker” gefixeerd in de kast. Hij kon de, toen recente, deal nog ongedaan maken.
Ik heb trouwens een prima kastopener voor (onder veel andere) Rolex. Uitschieten onmogelijk indien correct gebruikt.
Ik heb aan enkele tientallen Rolexen gewerkt maar ben geen kenner op het gebied van alle “ins and outs” qua wijzerplaat-print, afmeting van de indexen, etc. Maar ik kan wel zien of het uurwerk echt is. Dat laten de meetwaarden doorgaans trouwens ook snel genoeg zien. Dan weten we in feite genoeg. Ik hoor het wel!
Voor mij de reden om weg te blijven van Rolex. Als de eigenaar zelfs niet zeker is of het echt is of niet. Wel goeie trend dat ze meer en meer naar zichtbodems gaan.
Maar op een duiker kloppen die zichtbodems niet echt qua DNA.
Het antwoord is simpel: van buitenaf is het verschil tussen een echte en de beste neppers niet te zien. Pas na openmaken, en dan nog pas als je exact weet hoe de balans eruit hoort te zien, kun je zeker weten dat je met een echte te maken hebt.
Jij bent toch behoorlijk thuis in deze materie? Ik heb uit betrouwbare bron begrepen dat een goede fake niet meer van echt te onderscheiden is zonder dat het uurwerk bekeken gaat worden en de serienummers gecheckt.
Eigenlijk is er hier dus niemand die een zinnig antwoord kan geven en zoals bij praktisch elk topic hier rondom Rolexen wordt het een bak offtopic hier.
Dit. Ik zou al eerder wat pragmatischer denken: heeft hij geen oude close-up foto van (pols met) horloge? Als daar een paar herkenbare krasjes/putjes op staan die de huidige ook heeft, is het dezelfde. Zo gaat Perezcope ook te werk.
Peter, dat is heel vriendelijk.
Laat hem eerst naar het boekje met serienummer zoeken en als hij dat niet kan vinden adviseer ik hem even naar Rotterdam te gaan.