Daardoor betwijfel ik of dat ceriumoxide is, dat is specifiek voor glas. Die vaal wordende koplampglazen zijn van kunststof, daar is geen sterk polijstmiddel voor nodig. Betekent mogelijk wel dat voor zo’n mooi resultaat specifiek glaspolijstmiddel misschien niet nodig is…
Geweldig resultaat!
Dank . Nu weet ik wat ik de vorige keer fout gedaan heb en waarom ik waarschijnlijk een sinaasappel textuur deukjes/putjes kreeg.
Ik ga dit zeker ook proberen. Kan lekker tussendoor, als de schoonmaak machine loopt of kast/band delen in de ultrasoon liggen (kan me nooit goed concentreren met dat gezoem op de achtergrond, dus nu zit ik steeds duim te draaien).
Klasse!
Polijstschijf geeft dat heel gauw, zeker als het schuurwerk nog te grof is. Schuren tot 10000 is al geweldig mooi, en dan is polijstpoeder en een doek op een vlakke ondergrond misschien zelfs beter dan een draaiende viltschijf.
Volgens mij was het deze. Wel ceriumoxide dus. Maar ik kreeg eerder ook heel lichte putjes, maar nu ik schuur tot 10000 (het is dan al zo helder) hoef ik maar heel even te polijsten en wordt het echt mooi glad.
Ik was verbaasd over hoe snel dat kan gaan. Ik maakte een test stukje met polijstmiddel voor staal en zo’n klein conusje op een dremel; dat gaf heel snel een oneffen oppervlak.
Ik heb daarna het stuk polijstpasta over een stukje dood schuurpapier gewreven. Korrel 3000 in mijn geval, daarna de kast erlangs gewreven. Kost een stuk meer tijd dan machinaal, maar geen oneffenheden. Los dan wat m’n schuurwerk achter liet…
Ik denk dat dat indd het werk met polijstpasta verminderd
Ik ga kijken! Thanks!
Dta heb je echt mooi gedaan!
Eeeh just wow , wat een mooi resultaat
Thanks , ik lees nu ook gelijk wat het resultaat bij mij bepaalde: het maken van krassen bij het gebruiken van het groffe papier omdat ik het slijpsel niet goed verwijderde!