Het is alweer even geleden dat ik iets nieuw aan de collectie heb toegevoegd.
De laatste NA was de longines HQ 39mm op mesh.
Leuk horloge maar niet echt iets wat de honger stilt.
Graag wil ik een nieuwe aankoop doen maar ik wil ook geen gekke bedragen uitgeven.
Het budget is 6-7k
Het mag zowel iets modern als vintage zijn zolang de staat maar goed is.
Al enkele keren een two tone vibtage galbee zien passeren op het forum waarvoor ik net te laat was.
Momenteel bevat de collectie enkel nog mijn zenith el primero triple date moonphase, de tudor bb 58 gmt coke en de grijze longines HQ 39.
Suggeties zijn welkom, ik heb overwogen om terug een bb54 of de burgundy 41 te kopen maar de voorkeur gaat naar iets wat ik nog niet gehad heb.
Een tudor blue lagoon is ook een optie.
Graag hoor ik jullie input
5 likes
Tudor95:
tudor blue lagoon is
Als je dit aandurft zeg ik doen, super gaaf
Je zei two-tone? Hou je zelfs nog een bak geld over:
Waan jezelf Sonny Crockett in Miami Vice met deze Ebel 1911 Chrono ref.1134901.
Heerlijke jaren tachtig vibes, staal-gouden ranke kast in mooie staat, âmushroom pushersâ, smetteloze witte plaat met romeinse cijfers, krasvrij saffierglas en als finishing touch de coole hexagonale kroon. Het horloge draag supercomfortabel op een staal-gouden band die heerlijk degelijk aanvoelt en ultrasoon is gereinigd.
Binnenin tikt het iconische Zenith El Primero Cal. 40.0 36.000bph high-beat chronograaf.
HetâŠ
Ik zou het wel weten.
4 likes
Leuke zoektocht die met zoân budget bijna eindeloze mogelijkheden kent. Mijn advies is om eerst iets genuanceerder te bepalen welke richting je uit wilt.
Met een Black Bay (in welke variant dan ook) sluit je dicht aan op wat je al hebt, terwijl een Santos een heel ander vijvertje is. Dus de vragen die je jezelf kunt stellen:
wil ik iets âapartsâ of moet het een allrounder zijn?
dient het een blijvertje te worden of is het slechts om de (zomer)honger te stillen?
heb je koopdrang en wil je je behoefte snel vervullen of ga je juist voor het plezier van de zoektocht en wil je grondig te werk gaan? (Bij vintage feitelijk een must)
Kun je ook aangeven wat je per definitie niet wilt? Dat helpt ook om de bandbreedte te versmallen
3 likes
APMV
6 juni 2026 om 05:21
6
Tudor biedt enkele opties die passen in je budget en een prachtige aanvulling zijn op jouw collectie. Je noemde zelf al de BB54 blue lagoon, een andere suggestie is de nieuwe chrono in 39mm en met de gele wijzerplaat, maar wat ik jou wil aanbevelen is de nieuwe Monarch.
17 likes
Het moet een blijver worden, een two tone santos vind ik geweldig, de diameter mag niet te groot zijn, ik heb een polsomtrek van 16,5 cm dus voor een modern horloge blijf ik graag onder de 40 met als uitzondering de speedmaster.
Alles tussen 36 en 39 is de perfecte maat
Mijn mening is verdeeld over de monarch. Ik vind hem wel ok maar ik denk niet dat hij enorm veel
Draagtijd zou krijgen
1 like
Leuke afmetingen, als ze deze met de witte plaat maken is dit 100% iets wat ik zou toevoegen
1 like
Heb je die Zenith revival cappuccino in het blauwe deel gezien? Supergaaf horloge en lijkt me echt een mooie toevoeging op wat je al hebt.
3 likes
APMV
6 juni 2026 om 05:58
12
Hoeveel rek zit er in het budget
Zet in de topictitel het merk en het type.
Verwijzingen naar merken of types waar het horloge op lijkt, zijn niet toegestaan en worden verwijderd.
Het verplichte (!) rijtje:
Enkel te koop
Merk en model: Girard Perregaux Laureato
Diameter:42mm
Leeftijd:1,5 jaar
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): Eind December 2024
Factuur en/of certificaat:
Originele doos en/of eventuele accessoires: Full set, originele doos, travel case en garantie kaart
Verzendkosten of afgehaald iâŠ
En te groot, wel gaaf
1 like
Helaas te groot, ik zag eergisteren een video van de 36, die leek me wel leuk alleen weer wat boven het budget wat ik wil uitgeven.
1 like
Als we het budget gaan overschrijden, gewoon deze:
Het verplichte (!) rijtje:
Te koop en/of te ruil (doorhalen wat niet van toepassing is, ruilwaarde verplicht!):
Merk en model: Cartier Santos M
Diameter: 41.9 mm x 35.1 mm
Leeftijd: 21-07-2024
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar):21-07-2024
Factuur en/of certificaat: beide
Originele doos en/of eventuele accessoires: Cartier pouch en tas
Verzendkosten of afgehaald: ophalen
Conditie (krassen, werking etc): lichte polijst beurt gehad om de haarlijntjes op lunette te verwijâŠ
4 likes
Super mooi, vorig jaar gepast alleen vond ik de retail wat hoog, die stond toen dacht ik op 12k of iets hoger
Nou, dat is nog even 1k in een oude schoenendoos zoeken en de trekker overhalen
Een two tone galbee of ĂŒberhaupt een Santos is een mooie ervaring. En het is weer eens wat anders dan een Tudor.
1 like
Wat een mooi horloge! Enkel de band ben ik verdeeld over
4 likes
Een PO zegt me eigenlijk niet zoveel, he tis misschien een echte duiker maar ik vind dat ze tov andere duikers een beetje aftands geworden zijn