Suggesties: Beste ‘everyday’ horloge voor +/- 1000,-

Goud hoeft niet, maar als iedereen die exact dit topic aan maakt mij een euro geeft bij aanmaken…

Ach een procentje of 35 meer :wink::+1:

1 like
1 like

Ik ben altijd zo benieuwd of er ook maar iemand is die ook maar 1x dat compas ook echt heeft gebruikt. Net als de schalen op de Navitimer, of de bezel op een duiker. Hoeveel procent van HF zal ook echt met z’n duiker gaan duiken, of wie duikt er ueberhaupt?

Ikzelf draag nu deze met ontzettend veel plezier!

5 likes

En klaar!!

14 likes

Eitje koken
Steak medium-rare bakken
Bitterballen in de oven

Daarnaast gebruik ik de Tachimeter dagelijks in de auto. Ik vertrouw de kmteller niet.
Het kompas van mijn Alpinist is beter dan Google Maps. Kom altijd thuis.

Echt handig allemaal zo’n horloge.
Om te zien hoe laat het is kijk ik wel op mijn telefoon…

10 likes

Casio OCW-S100.
Maar… Geen staal.
Wel 39mm, geen dress, wel zonnecel, wel radio ontvangst, wel automatische wijzeruitlijning, wel titanium.
En ongeveer de helft van het streefbudget.

7 likes

ok. het was een serieuze vraag…

In de context vind ik het heel lastig om hier sarcasme van af te lezen

2 likes

Complicaties op een horloge zijn juist was ze leuk en apart maken. Ik bedoel, wie heeft de maanstand nodig op zijn horloge nodig? Behalve een weerwolf dan…

Maar de praktische complicaties worden echt wel gebruikt door de doelgroep waarvoor ze bedoeld zijn.

Dat 99% van het forum ze niet gebruit is een ander verhaal en als je ze onnozel vindt moet je misschien maar een stok in de grond slaan om de tijd af te lezen…wacht…daar is een kompas voor nodig.

Anyway - gebruik je telefoon.

2 likes

Praktisch niemand heeft de complicaties op het horloge broodnodig. Maar de complicaties maken het horloge. Dat is juist de kunst waar de 99% die de complicaties niet gebruiken van kunnen genieten.
Mijn horloges lopen nooit op tijd en datum. Toch geniet ik er elke dag van

1 like

Een gebruikte Oris 65?

8 likes

Ball Marvelight 40mm in 904L staal en met tritium buisjes. Net iets boven budget misschien, maar is het waard. (Vind ik).

10 likes

Een Ball is super. (Heb er 1, is een blijver)

Een Damasko ook. (2 gehad)

7 likes

Dit is mijn beater en je steekt de helft in je zak.

6 likes

Sinn 556
Beter vind je niet voor het budget :+1:t2:

4 likes

haha dat compas is niet heel makkelijk te gebruiken, heb het een keer uitgezocht, maar het gaat op de stand van de zon voor zover ik ff kan herinneren. In het water springen is ff wat makkelijker :slight_smile:

Ook met staal te bestellen

4 likes

Gelukkig maar. Er zijn geen horloges op staal die zich als dresswatch kwalificeren. Ik heb hieronder maar een paar horloges op staal, maar dit zijn mijn aanschaffen geweest:

Overigens zou je een Bonklip kunnen kopen voor de Archimede en Halios, zeg maar. De Smiths, dat wordt een 18mm milanese band of zo. Overigens kun je Smiths kopen op bracelet, ze bestaan.

Uiteraard is daar nog de Archimede Outdoor Protect voor minder dan 1000 ballen, en de Tissot PRX, en de Tissot Gentleman. En de Certina die @TagEd noemt.

7 likes