Voor het afronden van mijn studententijd mag ik van mijn ouders mijn eerste horloge uitzoeken, prijs categorie 2.5-3.5k. Om te oriënteren ben ik naar schaap & citroen gegaan, waar met name de tag Heuer Carrera en Longines spirit chronograph mij aanspraken. Echter ben ik benieuwd wat voor suggesties jullie hebben. Ik hoor graag van jullie!
Opzich zou ik overal mee kunnen lopen, maar ik zal met name tussen technische mensen zitten op kantoor. Ik merk dat ik zelf meer neig naar modellen die wat ingetogen zijn. De Tudor is voor mij al wat te opvallend.
De Black Bay 58 is inderdaad een geweldige klassieke alleskunner. Maar wanneer je de toch behoorlijk forse Spirit Chronograph kan hebben dan zou een Black Bay GMT ook niet misstaan.
Wil je het horloge het liefst nieuw kopen of is tweedehands ook een optie? En maakt waardevastheid nog wat uit? Zowel de Tag als Longines schrijven als je ze nieuw koopt behoorlijk af, mocht je in de toekomst een andere smaak ontwikkelen dan zul je voor deze horloges minder terug krijgen. Als geld geen factor is of als je een horloge koopt voor het leven dan maakt dit natuurlijk niets uit.
Indien tweedehands een optie is vind ik een Omega Seamaster 300M een prachtige optie. Qua afwerking een goede stap omhoog t.o.v. de Tudor en regelmatig in het blauw te zien rond de 3.5k.
Door de gekleurde bezel (zwart of blauw)? Of door de stalen band? (veel dress-achtige horloges hebben een leren band)
Als je wat meer verteld wat je wel en niet mooi vind krijg je misschien ook wat gerichter advies. Als je echt aan het oriënteren bent is het ook leuk om op chrono24 te browsen en de filter te gebruiken voor je budget.
En ik denk dat je de Calibre 5 hebt gezien. Ik kan alleen maar zeggen: supermooi horloge, zit kwalitatief heel goed in elkaar, heel mooi afgewerkt en heel fraaie, onderscheidende vormgeving en details. Ik heb er ook een en ben daar zeer tevreden mee. Verder draag ik al bijna 30 jaar TAG Heuer horloges en dit is gewoon een gaaf en kwalitatief uitstekend merk!
Een horloge dat overal en altijd kan; een sportieve dresser, in business en casual situaties en, in dat laatste geval ook niet onbelangrijk, zelfs goed (tot 100m) waterdicht. Nog even wat plaatjes voor de sfeer…
Hij is er in 39mm (links, op de foto hierboven, in date-uitvoering en de mooiste maat, vind ik zelf) en 41mm (day/date) of twin-timeuitvoering (Calibre 7, rechts op de foto) en uiteraard in meerdere kleuren.
Ja, toch?
Band zit voor mij heel goed. Heel netjes gemaakt mooie taper en sluiting. Enige nadeel dat ik kan bedenken is dat er geen fijnafstemming op zit.