Mooie opties te over. Ik vermoed dat het merk Nomos ook zomaar eens in de smaak zou kunnen vallen.
Veel plezier met de zoektocht!
Mooie opties te over. Ik vermoed dat het merk Nomos ook zomaar eens in de smaak zou kunnen vallen.
Veel plezier met de zoektocht!
Ten eerste bedankt allemaal voor de suggesties! Levendig platform is dit. Ben zelf wat gaan zoeken naar omega speedmaster, maar een full set rond de 3.5k op chrono 24 wel erg lastig naar mijn idee.
De tag Heuer heb ik inderdaad als date uitvoering gehad, en die vond ik ook erg mooi!
Ik zou zelf een paar euro’s bijleggen en voor een Tudor BB Pro gaan. Verstelbare sluiting, cool uiterlijk en 200m waterdicht.
Welkom, gaaf dat je ouders je zo’n mooi cadeau schenken. Keuze genoeg zoals je al merkt. Laat je vooral ook niet afschrikken door vraagprijzen die iets boven budget liggen op chrono24 of bij de juwelier. Onderhandelen (lees: afdingen) is niet ongebruikelijk bij de aanschaf van een horloge. Succes met de zoektocht en laat het vooral weten als je een keuze hebt gemaakt!
Kijk eens op yourwatches.dk die hebben soms mooie aanbiedingen op Omega.
Betrouwbare dealer uit Denemarken.
De BB 58? Als je hem in de 39mm versie neemt is het juist een mooi ingetogen horloge dat zeer laag op de pols ligt. 
Hier verschil in hoogte tussen de 41mm en 39mm:
Niks ten nadele van de BB58, want cool is 'ie zeker, maar een bescheiden formaat maakt hem nog niet ingetogen. Ik zou persoonlijk geen duikhorloge dragen in een zakelijke omgeving. Waarmee natuurlijk niet gezegd is dat een ander dat niet mag.
Je zou eens kunnen kijken naar een Omega Speedmaster. Dat was mijn eerste horloge en kreeg vrij snel nadat ik 'm had verruild voor iets anders al spijt. Don’t be like me 
Voor geschikt op kantoor zou ik gaan kijken bij de longines master collection:
Obv van jouw intro zou ik gewoon voor een Longines Spirit (Zulu) of een Tag Heuer Auquaracer gaan. De een is wat exclusiever de andere wat sportiever, echter veel belangrijker: beide merken spreken je blijkbaar aan en uiteindelijk is het dragen van een horloge een "a matter of chemistry". Niet teveel nadenken en op gevoel kiezen dus…
Grappig, ik zou persoonlijk juist graag een duikhorloge dragen in een zakelijke omgeving…nou ja eigenlijk is de omgeving ook helemaal niet relevant mijn omgeving bepaalt natuurlijk niet wat voor horloge ik draag. 
Maar als je niet zo van duikers houdt => Tudor North Flag.
Ik kan een Grand Seiko met 44gs kast van harte aanbevelen:
Understated luxury zeg maar. Een kwarts is goed te vinden in die categorie, evt zelfs met een gmt om het iets speelser te maken.
En anders is een nomos club ook heel tof, netjes en toch 100m waterdicht.
En mocht je in de gelegenheid zijn om de Oris boutique in Amsterdam te bezoeken dan zou ik dat zeker doen. Meneer Tromp is een aardige kerel en Oris markt mooie dingen, zoals deze:
(Niet de beste foto’s helaas)
Mooie foto drop Ed!
Ik sluit me hierbij aan. Ik zou ook voor een Nomos of een GS gaan. Beste prijs-kwaliteit in deze prijsklasse
Daar zit je niet heel ver vandaan qua budget. Procentueel gezien wel. Maar als bijleggen of paar maanden oppotten het een optie maken zou ik daar zeker voor gaan
Longines heritage classic
Tudor BB36
Of bij Grand Seiko kijken in die prijsklasse voor preowned automaat of nieuwe quartz.
Of gewoon klassiek gaan voor een Must de Cartier Tank 
Mijn eerste horloge binnen deze prijsklasse was een Tudor en ookal is het een duikhorloge kan je het eigenlijk overal bij aan. Mensen dragen momenteel duikhorloges, fliegers en kleurijke gmt’s bij nette kleding of een pak dus alles kan