Suggesties eerste horloge <3.5k

Natuurlijk, alles kan. James Bond kan immers ook een Submariner op een te smalle NATO bij een smoking dragen. Daarmee hoeft het nog niet ieders ding te zijn.

Toffe Longines trouwens. Ik zou willen dat ze die onthoofde 6 helemaal weggelaten hadden, maar ach, een kniesoor die daarop let.

2 likes

erg mooi

6 likes

Hoi Ruben.

Welkom! Je bent nog maar net lid hier!

Succes met de zoektocht.

Iets minder “standaard”

Van de producent van “worlds first automatic wristwatch “

https://www.fortis-swiss.com/company-history/

2 likes

Een tag heuer of deze tudor, suc6 met je keuze!

3 likes

Tuurlijk, maar horloges zijn vaak wel heel veelzijdig dus goed om de opties open te houden.

Dat hebben ze ook gedaan, in de Hodinkee editie :sweat_smile:, vooral jammer alleen dat die versieb wel de beads of rice band heeft en die van mij als enige niet…

1 like

Dit is een aanrader, ook in verschillende samenstellingen:

3 likes

Oeps, net benoemd hierboven zo te zien :sweat_smile:

1 like

Zoals je ziet zijn er zoveel mooie opties. Maar een ding is het belangrijkst in deze hobby; smaken zijn zeer persoonlijk en verschillen vaak enorm. Dat maakt het ook zo leuk. Ga vaak passen en volg vooral je eigen smaak. Als je iets geweldig mooi vind in de winkel, is er een grote kans dat je die klik krijgt met je horloge.

Ik heb zelf geen ervaring in deze klasse, maar als ik de keuze had voor een blijver die je misschien zelfs aan je kids door gaat geven zou ik voor omega kiezen.

Proficiat en veel succes met de zoektocht.

2 likes

Je hebt al twee prima horloges zelf gevonden, tag en longines zijn prima merken en zullen beide niet tegenvallen……

2 likes

Draag je nu al een horloge? Realiseer je wel dat een mechanisch horloge de nodige hassle meebrengt.

Ik zou gaan voor een G-shock voor elke dag en een Tudor 1926 voor speciale gelegenheden.
Of een Tudor BB36.

Verdere vragen: leder of stalen band? Indien staal, let op dat er voldoende micro-adjusts zijn. Is het horloge oncomfortabel on te dragen, dan blijft het na een week al in de kast liggen.

1 like

Mooie suggestie. Die schoot me zojuist ook te binnen :ok_hand: great minds…

1 like

Enkele modellen die ik zelf overwoog in deze price range:

Grand Seiko SBGN003

Tag Heuer Calibre 6 (WV5111.FC6350)
image

Ik ben zelf uiteindelijk voor de Tudor BB58 blauw gegaan. Met zijn formaat en uitstraling is dit niet echt ‘opvallend’ op de werkvloer. Ik werk zelf ook in een technische omgeving en heb hier nog nooit een opmerking over gehad. Echt ingetogen tot je de zon in stapt dan knalt hij lekker op de pols.
Ik heb de Longines Legend Diver ook gepast maar vond deze zeker op mesh te glimmend. Verder wel een mooi horloge.

Als ik naar bovenstaande opties kijk dan zou ik de Breitling Chronomat ook zeker overwegen!

2 likes

Nomos is echt geweldig en dan hou je nog flink wat geld over als je voor de club gaat. Of volledig budget gebruiken voor een metro 41 update

De Longines sector dial die @OmroepMax voorstelt is ook cool.

pload://aFRePo4Wefrj39TG29F1pVEpQGQ.jpeg)

2 likes

Heuiii

2 likes

2 likes

Heb je de Cartier Tank Must (solar) large al overwogen? Stijlvol, ingetogen en veelzijdig. In het geval van de solar hoef je over 16 jaar pas een servicebeurt te doen. Dus kosten vallen goed mee.

(Foto van internet)

5 likes

Denk dat het ook belangrijk is wat je ermee wil doen; horloge die je vanaf dag 1 elke dag gaat dragen em dus tegen stootje moet kunnen, wil je ermee gaan zwemmen, skien, etc.

Denk dat een tudor bb58 beste keuze in je budget qua alleskunner en een horloge die je levenlang probleemloos mee zal gaan…

1 like

SBGN003 is toch deze

1 like

Je hebt gelijk!