Suggesties eerste horloge <3.5k

Zag deze net in blauwe deel. Misschien deal te maken voor iets minder. Mooie versie is dit.

3 likes

Je bent jong, ambitieus en getalenteerd? Dan lijkt de Nomos Club, maar dan met leren band een goede optie.

2 likes

Ik ben die van mij “gelukkig” net kwijt :sweat_smile:

2 likes

Dat is ook de verkeerde Nomos natuurlijk! :wink:

3 likes

:rofl: als one watch zou ik ook zeker niet voor de Nomos Orion kiezen na het afstuderen.

3 likes

Inderdaad, de Orion is meer een horloge voor de mittel alter. De Club modellen zijn sportiever. De Club Campus bijvoorbeeld is ontworpen voor de jonge academicus. De automatische Clubs liggen in de prijscategorie waarbinnen de student zoekt.

1 like

image

1 like

Doen.

1 like

Ik zou zeggen: ga van grof naar fijn en vooral niet teveel bezig houden met wat anderen vinden. Wat vind je zelf mooi?

• sportiever of netter
  • moderner of klassieker
  • wat voor band
  • chronograaf ja / nee
  • diverbezel ja / nee
  • datum ja / nee
  • andere complicaties
  • hoe waterdicht
  • ronde of vierkante kast, of juist een unieke vorm
  • geborsteld of gepolijst, of een combinatie van
  • kleur wijzerplaat
  • drukker of minimalistisch
  • andere eigenschappen: lume, specifiek materiaal, verstelbaarheid van de sluiting, …
  • misschien spreekt de geschiedenis of het imago van een specifiek merk je aan
  • formaat (vind ik zelf bijv. heel belangrijk)
  • etc.

Dan moet je toch wel tot een shortlist kunnen komen lijkt me. Zoals je het nu vraagt is het een beetje als Q: Ik ga voor een ton een auto kopen, wat zal ik kopen? A: Weet ik veel. :wink:

3 likes

Heeft niemand nog de IWC Pilot of Omega Aqua Terra genoemd? Dat zijn allebei mooie horloges die zowel casual als dressy passen, tweedehands goed verkrijgbaar in je pricerange en van mooie merken.

Twee plaatjes van modellen die ik zelf heb/had.

3 likes

Ik zit er steeds meer over te twijfelen.
Niet erbij, verder inkrimpen en dan deze erin…

1 like

Haha, tja is echt een heerlijk klokkie :laughing: afwerking is top en de stalen band de fijnste die ik heb gehad .

1 like

Tudor Bb58
Tudor bb36

2 likes

Vind m echt heel heel gaaf.
Overtreffend in all sound zijn ten opzichte van de Explorer in mijn ogen.

Geweldig

1 like

Longines record collection, daar zit misschien ook wat tussen wat je mooi vind, succes!

Super tof! Waar heb je deze gekocht als ik vragen mag?

Moet kunnen deze….

of deze

1 like

Nieuw? :face_with_monocle:

1 like

O moest dat, nee gebruikt uiteraard

Of op originele band

1 like