Suggesties eerste horloge

Voor 150 euro zou ik zeker in het blauwe gedeelte kijken.
Orient, seiko en citizen (eco drive) zijn dan de merken met de meeste “bang for bucks”.
Een orient bambino is, zoals genoemd, veel horloge voor het bedrag, maar mogelijk niet all round genoeg om het studentenleven te doorstaan (WR is BV beperkt)

Nee, zo’n Bambino kan inderdaad misschien wat minder goed tegen een bierbad :beer:. Nou, dan toch maar een Casio Duro!

Weliswaar geen mechanisch horloge. Maar als iemand als Bill, die zich uiteraard ieder horloge waar wij alleen maar van kunnen dromen kan veroorloven, ervoor kiest, dan moet het wel goed zijn! :grin:

7 likes

Dit is ook mijn tip. veel succes met je zoektocht!

1 like

Ik zou een Seiko 5’je proberen te vinden. Die zijn vaak goed geprijsd. Wellicht loont het om het blauwe gedeelte in de gaten te houden :+1:t3:.

1 like

Seiko, Citizen, Oriënt. Prima horloges die passen in je budget.

Timex heeft ook wat geinige modellen. Misschien vind je daar iets leuks.

Mocht je duikers leuk vinden dan zou je hier ook even kunnen kijken:

WELKOM!

Een mooie (vintage) Rus zoals een Vostok, Raketa of Luch heeft altijd wel karakter. Anders is een Seiko zeker ook aan te raden hoor…

Misschien, heel misschien…

Momenteel in de uitverkoop!

Iets duurder maar wel de moeite;

2 likes

Zowel de Invicta Pro Diver 8926OB als een nieuwe Seiko 5 sport ‘5kx’ zijn allebei leuke horloges, helemaal voor het geld. Bij de invicta kan je met een haarföhn de lijm onder de cyclops opwarmen en met een pincet deze van het glas afhalen. De Seiko kan je eventueel later ook nog gaan modden! Succes met je zoektocht :+1:


2 likes
3 likes

Ik ging van dit topic ,naar ins blauwe hinein, en zag., te koop invicta 1953. ,Ik dacht., laat mij ook eens een tip geven.
Bedankt @pasd neem nog maar een krentenbol.

1 like

Die wil ik ook nog wel eens hebben :grin:

1 like

Pita, deze weken :sunglasses:

Die kunnen ook met krenten.
Veel plezier daar, op Kriti

1 like

Eens! Zou ook mijn suggestie zijn: Swatch moonwatch. Vind Swatch sowieso leuke horloges en value for money

1 like

Orient Kamatsu red! Maar tegenwoordig iets meer dan 150…

Die jongen is 22 .
Die ga je toch geen kinderhorloge meer aanraden.

1 like

Vintage Seiko Quartz.