Beste forumgenoten, binnenkort gaat een dress watch mijn verzameling verlaten omdat ik deze niet echt draag. Omdat het de enige is op het moment wil ik er wel graag iets voor terug. Iets wat past bij een pak of jasje, vooral zakelijk dus. hier is veel in te vinden natuurlijk dus ik kan wel wat suggesties gebruiken. Ik heb het volgende profiel bedacht:
Budget: 3500
Conditie: nieuw of gebruikt mag, maar wel in (zeer) goede staat. Niet gepolijst, geen aangetaste wijzerplaat.
Kast: goud (iedere kleur mag, maar geen combinatie)
Uurwerk: mechanisch
Complicaties: in principe alleen uur/minuut met evt. kleine seconde. Datum en/of andere complicaties kunnen maar ik geef de voorkeur aan zo strak mogelijk dus geen chrono etc.
Pff meerdere opties mogelijk.
Wil je modern of juist een mooie vintage dresser?
Qua vintage is in dat segment natuurlijk enorm veel mogelijk. Denk aan een mooie intage Omega Constellation of Seamaster, Tudor Prince of zelfs misschien een Rolex Airking of Oyster Perpetual op leren band. Wat modern betreft vind ik zelf de Longines Heritage Classic, Omega Aqua Terra of een mooie Grand Seiko goede kanshebbers. Ben benieuwd waar je uiteindelijk voor gaat, houd ons op de hoogte!
IWC heeft veel mooie vintage dressers inderdaad. Alleen best moeilijk om door de bomen het bos te zien. En daarbij ben ik niet zo’n liefhebber van wijzerplaten met patina. Niet voor deze aankoop tenminste. Maar dank, ik nog even doorzoeken op dit paadje
Ja de uitdaging is niet zo zeer vinden als meer wegstrepen
Mijn voorkeur zit er een beetje tussenin. Niet te klassiek of vintage, maar ook niet te veel richting bijvoorbeeld een pilot qua vorm. Gouden tussenweg dus (pun intended)