Deze
of deze
of deze
… of deze?
Is dit een originele leder band?
Tja. Dan heb ik gewoon geen enkele echt serieuze suggestie. Ik zou kijken of ik een ouwe Connie of Deville kon scoren, misschien. Helaas heb ik niks met goud, verdiep me er niet in en vind het nodeloos zwaar en zacht materiaal. Als ik dus volledig aan die eis voorbij ga komt er bij mij dit uit rollen:
Waarbij titanium eigenlijk verreweg de beste metaalsoort is voor horloges. En quartz de meest accurate, robuuste en betrouwbare uurwerktechnologie is. Dus als ik je eisen nog veel, veel harder negeer rolt er bij mij dit uit de bus voor dat budget:
Het tweede horloge past met name bij een jasje en een wat meer business casual setting, het eerste horloge past daadwerkelijk bij een pak.
Maar op het eind van de rit weten we allemaal dat dit de shit is voor in de buurt van dat budget:
Het enige gouden horloge waar ik zelf een uitzondering voor zou maken is echter deze, al is hij een klein tandje boven budget:
https://static.fratello.com/2020/10/BreguetClassique5157-2.jpg
https://static.fratello.com/2020/10/BreguetClassique5157-8.jpg
https://static.fratello.com/2020/10/BreguetClassique5157-7.jpg
Dus mijn echte, echte antwoord is volgens goede HFLE traditie:
Budget omhoog en gewoon doorsparen voor een Breguet Classique 5157. Uiteindelijk wil iedereen een Breguet.
De 112516 is dit toch? Nooit in het echt gezien, maar lijkt mij heel fraai👌
Mooie dresser als je 'm op leer zet. Alleen… die power reserve meter 🤦 vind het sowieso al niks maar op een dresser al helemaal niet.
Een 100% dresser. Heel mooi!
Klopt. Heel fraai deze.
Haha je bent de laatste tijd wel echt verzot op Breguet. Maar het is wel een mooie slogan als tegenhanger van “uiteindelijk wil je toch een Rolex”.
Ik heb vele horloges vast gehad bij Bücherer, Ambassadeur en vele andere tenten in Luzern, maar werkelijk het enige horloge wat me iets deed was exact die Breguet. En een Reverso in staal, maar ik weiger mee te gaan in de kolderieke 35% stijging / cash grab van JLC.
Parmigiani, Rolex, Lange, Vacheron en Patek, het deed me allemaal minder dan niks, dus ja, ik ben tegenwoordig inderdaad een slet voor Breguet.
Dat geldt ook voor de off center small seconds, en alle Grand Feu emaille versies van die twee horloges.
Draagt bij lange na niet als een 40mm zeker het overwegen waard. En zeer dun met zijn 8,3mm
Druk aan 't inpakken. Morgen voor een maandje op reis.
Maareh, @R_B . Ja, ik weet wel wat: een TAG Heuer Carrera natuurlijk! Een nieuwe driewijzer past binnen het budget. De nieuwe 36mm Calibre 7 is heel mooi! En gebruikt lukt een chrono ook nog wel. Er zijn heel wat varianten. Dus, keuze zat.
Je kan ook omdenken en een bepaald uurwerk als uitgangspunt nemen. Een aantal van de beste ultra thin uurwerken zijn door veel merken in veel modellen gebruikt. Zo kom je wat onbekendere modellen tegen en leer je meteen veel over de achtergrond van het horloge
Frederic piguet 21
Piaget 9P
JLC 849
En alle namen/nummers die deze uurwerken van andere fabrikanten mee hebben gekregen
Uhm…
We zien die breguet wel verschijnen.
Tot die tijd denk ik dat de montblanc een goeie optie is binnen budget. Modern volgoud van een ok merk is best lastig.
Vintage struikel je erover.
Als je geen dressers draagt… Waarom dan kopen? Leven is prima zonder.
waar is die 35 meier?