Suggesties gevraagd: welke dress watch voor max €3500?

Mensen zitten zo vastgeroest in hun moderne stalen ‘sports watch’ bubbel dat ze de vraag naar een dress watch niet eens begrijpen, getuige ook de 41mm aqua terra’s die voorbij komen

12 likes

ja, ik vind het aantal aanbevelingen naar sporthorloges ook aanzienlijk.

1 like

Dat zijn een paar plaatjes zeg :star_struck:

2 likes

Gebruikt exemplaar. Ik heb hem binnen dat budget ge- en verkocht.

:point_up:t2:

Ok, te veel suggesties om overal op verder te gaan nu, dus even een tussenstand dan:

1: ik zie leuke en mooie horloges voorbij komen maar best veel in staal. Ook mooi maar voor deze aankoop ben ik echt op zoek naar een gouden dress watch.
2: verder ook een hoop suggesties waar ik enthousiast van wordt. Zoals de vintage omega’s en IWC’s. Ik ga eens op zoektocht naar voorbeelden waarbij de plaat nog helemaal strak is.
3: er zijn zelfs wat suggesties voor nieuwe horloges waar ik best blij van wordt, had ik niet zo verwacht gezien de criteria. Alhoewel ik toch het vulpen imago van één van de suggesties niet los kan laten.

Ben benieuwd wat er verder nog komt. En los van wat goede suggesties voor mij zijn wel interessant om te zien dat een dress watch voor verschillende mensen verschillende dingen betekend. Misschien eens een eigen topic voor verzinnen :thinking:

1 like

No worries. Die is er.

1 like

Kan ze ook gewoon allemaal kopen, als we toch het budget omhoog gooien :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar eens, het is een prachtige dresser.

1 like

Klopt helemaal, maar als het toch binnen het budget moet:

Chronoswiss Kairos
€ 2.938
https://chrono24.app/chronoswiss/kairos-automatik--id22580918.htm?SETLANG=nl_NL&SETCURR=EUR

Chronoswiss Orea
€ 2.999
https://chrono24.app/chronoswiss/chronoswiss-orea-automatique-ch1262-stahl--gold-de-fullset-chronoswiss-revision-2016-top-zustand--id28931404.htm?SETLANG=nl_NL&SETCURR=EUR

2 likes

Chronoswiss helemaal vergeten :man_facepalming:

Gaat op de lijst, tnx!

2 likes

Maar geen goud

Geen goud, geen dress watch

Is dat goud?

Goud?

Is dat witgoud?

Dat is zeker geen goud

Is van staal

Lekkere gouden dress watch, oh wait…

Mooi hoe bijna niemand meer de moeite neemt de OP goed te lezen :joy:

12 likes

Of willens en wetens zijn eigen meuk aanprijst…:grimacing:

12 likes

Dat zoveel mensen de moeite nemen om een suggestie te doen is ook wat waard, los van wat de suggestie is :slight_smile:

7 likes

Sommige dingen veranderen hier nooit. :joy:

2 likes

Het voelt ongegeneerd om m’n hele eigen collectie te plaatsen, maar ze zijn gewoon zo goed. En ruim binnen budget

2 likes

Tja. Reverso! Ook wel in gâhwt te vinden.

5 likes

We zijn allemaal liefhebbers hier toch? Spammen met dat moois!! :wink:

3 likes

Altijd mooi maar is al present in de collectie. Had ik eigenlijk als dress watch moeten noemen wel trouwens…

1 like

Nog even een paar voor de hand liggende opties van gerenommeerde merken. Misschien nét boven budget in sommige gevallen.

Rolex 5112

image

Iwc Portofino

afbeelding

Chopard classique

8 likes

Ik denk niet dat je in deze prijsklasse een gouden horloge moet zoeken. Dan ben je eigenlijk een aanzienlijk deel van je budget aan het wegsmijten en gaat het ten koste van kwaliteit van het eigenlijke horloge. In staal heb je aardig wat keuze

3 likes

Effe door sparen voor een ROLEX

Of was dit al gezegd? :grin:

1 like