Suggesties gevraagd: welke dress watch voor max €3500?

Dat vind ik nou eigenlijk ook. Ik heb het idee dat je meer geld moet uittrekken voor een gouden.

Evengoed, dat Montblanc steeds op vulpennen af wordt gerekend is niet helemaal terecht.

Ook ben ik het niet eens met de definitie dat een dress watch van edelmetaal moet zijn, maar dat is een discussie die hier al meermaals is gevoerd.

Leren banden en eenvoudige ontwerpen zonder lume, die discreet zijn, en niet te groot, dat zou een definitie benaderen die wars is van snobisme, in mijn beleving.

Daar hoort een stalen Tank quartz op zwart leer ook bij.

5 likes

18K gouden dresser binnen het budget:

3 likes

4 likes

Maar geen mechanisch uurwerk, die is net boven budget :wink:

Maar ik zou zelf eerder een mooie vintage kopen :innocent:

6 likes

Dat is gewoon het allerbeste wat je kan kopen binnen dit budget

5 likes

Er zijn zoveel kwalitatief perfecte gouden vintage dressers binnen dit budget te koop. In mijn ogen vaak nog veel mooier dan moderne horloges. Voor mij heeft een dresser beslist geen datum venster.

3 likes

Heeft iemand deze al genoemd? Volgens mij is dit de winnaar!

TUDOR 1926 watch - m91451-0010 | TUDOR Watch

1 like

:man_facepalming::man_facepalming::man_facepalming:

6 likes

Ik kan hier dus echt niets van vinden en ook het ref nummer is niet correct.
Er staan ook 2 verschillende horloges in die advertentie… Maar als dit een echte is … lekker vreemde eend in de bijt… Nogmaals. ik weet niet of dit een echte is. Misschien iemand hier die er verstand van heeft. Het is wel een 33 mm maar dat is wel lekker understated.

https://www.chrono24.com/piaget/gents-watch--id15116579.htm

Heel HF slaapt op deze topper, dus koop jij hem gewoon.

https://www.horlogeforum.nl/t/tk-omega-speedmaster-fondee-18k-166-0285/442535

9 likes

:grin:

Mooi strak horloge inderdaad. Ben alleen persoonlijk niet zo’n fan van een goudkleurige wijzerplaat

1 like

Mooi en mooi merk inderdaad. Alleen net wat teveel ‘red flags’ in de advertentie voor mij, en in de V.S. dus kan niet zelf even gaan kijken. Ook quarts trouwens. Wel good in de richting verder!

2 likes

Mij zul je niet horen zeggen dat een dresser van edelmetaal moet zijn, of mechanisch. Mij hoor je wel zeggen dat deze dresser van edelmetaal moet zijn, en mechanisch. Wat betreft het budget; als het alleen om een nieuw horloge zou gaan was ik het met je eens, maar hier slaat @jan13 de spijker op z’n kop wat mij betreft getuige de vele suggesties:

2 likes

True , anders beetje doorsparen en voor een VC 6073 gaan ? Beetje goed zoeken moet te doen zijn voor rond de 5k gok ik. Moet je wel mazzel hebben.

Vintage is er genoeg bijzonder moois te vinden in deze prijsklasse. Dat bewijst dress watch hero @Vanne

1 like

Ah niet goed gekeken… Maar dan nog is net geen 3900 voor een nieuwe 18K gold automaat een mooie prijs

Tja, ik vind altijd wel dat horlogemerken flinke marges hanteren op gouden horloges. Meerprijs ten opzichte van een stalen Tissot is bijna 3k, voor dat geld mag er 50 gram goud aan zitten. En dat is wat het complete horloge weegt inclusief uurwerk. Dus ik denk dat ze aardig verdienen op zo’n ding.
Maar goed, dat geldt volgens mij voor alle merken.

3 likes

Wat dacht je van zoiets? :slightly_smiling_face:

Zit wel een datum op, maar zeer bescheiden. :wink:

1 like

mooi, dat goud :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Mooi Zeg, heel mooi! :ok_hand:

1 like