Suggesties graag!

Vragen impliceert dat je niets invult, maar meer context of informatie nodig hebt, en daar dus naar vraagt.

Als je een horloge weg geeft, doe het dan goed. Iedere boerenlul hier weet dat je voor 150 Euro tegenwoordig nog eens een tank benzine of een paar liter zonnebloemolie koopt. Een horloge is een erg persoonlijk cadeau wat de drager jaren lang bij zich zal hebben, en dan vind ik dat je een daarbij passend budget mee moet nemen als het enigszins mogelijk is.

Ik kom zelf uit een gezin waarin ik als kind altijd net de skere versie had van wat andere kinderen hadden, en weet donders goed hoe dat bekeken wordt en voelt. Daarom ben ik op m’n dertiende zelf gaan werken en heb ik moeder op m’n veertiende gezegd dat ik voortaan m’n eigen kleding en schoenen wel zou kopen. Je zegt niet invullen voor een ander, maar topicstarter zelf zegt er dit over:

Nee. Dat vind ik niet realistisch.

8 likes

Wat een lovende woorden :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

:joy:

Ik denk het jij zegt het.

Precies, daarom zegt hij dat hij vragen heeft bij deze uitspraak. Dus voor jou geldt: niet een ander zijn uitspraken verdraaien.

1 like

Ja, het is zeer realistisch om een 16-jarige een horloge van € 175 te geven. Dit budget biedt een uitstekende balans tussen kwaliteit, stijl en functionaliteit zonder dat het direct een onbetaalbaar luxe-object wordt.

Denk aan Citizen bv Ecodrive, en Seiko natuurlijk, Casio maakt ook leuke dingen, en Timex, of Invicta.

Rond de € 175 stap je af van de echte kinderhorloges en kies je voor een tijdloos, volwassen design.

Je kan zelfs denken aan een smartwatch.

Fossil & Tommy Hilfiger: Modemerken met trendy designs die erg populair zijn bij 16-jarigen.

Maar ga wel voor iets nieuws, 2e hands is een slecht plan.
:hugs:

5 likes

Sweet 16 en 2e hands?

Ik zou voor een beetje vlotte Casio, Citizen of Seiko gaan maar zonder Romeinse cijfers (dat is voor oudere dames)

Geen modemerk, hoe leuk ze er wellicht ook uitzien. Mijn dochter had ooit zoiets, na een jaar vielen de indexen van de wijzerplaat. Nixon was dat volgens mij. Zat een Chinees Kruidvat uurwerk in.

U geen aan geen hand opwinder.
Mag het wel een automatisch horloge zijn?

Daar verpest je haar horloge opvoeding mee. Ik heb collega’s met Tommy horloges, het zijn gewoon lelijke shitters. Zelfs een Casio van €50 ziet er veel beter uit.

2 likes

Bedankt voor de technische feedback, maar ze is 16 en geeft om mode en uitstraling, niet om automatische uurwerken. Een Tommy of Fossil past evt perfect bij haar stijl en dit budget.

2 likes

Fossil is geen slechte optie. Die maken prima horloges voor weinig. Evengoed:

https://www.fossil.com/en-nl/products/raquel-26-mm-three-hand-date-two-tone-stainless-steel-watch/ES5305.html

219 Euro. Er zijn versies van 179 te vinden, maar bij een budget van 250 wordt de spoeling al interessanter. Als ik verdubbelen zeg zou dat misschien gechargeerd overkomen, maar rek het dan op naar 250 zodat je net even wat leukere details krijgt, zoals hier bijvoorbeeld een two-tone met parelmoeren plaatje.

Je krijgt dan ook een keuze tussen 26mm modellen en 23mm modellen, om maar wat te noemen.

Op leer net goedkoper, dan kom je in de 190 Euro zone uit.

Ik blijf bij het statement dat er een stukje gerekt moet worden, dan wordt de keuze groter. Zo stel ik veelal rechthoekige horloges voor omdat de meeste dames die ik ken dat sjiek vinden, maar het zou goed kunnen zijn dat het niet bij het karakter van de dochter past.

De tip van @Tjip om haar mee te nemen in de keuze is dus een hele goede, maar wat nu als haar keuze over de 175 Euro heen schuift? Het hoeft niet, maar de ruimte om meer keuzes te kunnen maken is erg plezant.

Ik ken veel vrouwen die quartz prefereren, en daar is niks mis mee.

4 likes

Omdat het topic eerder klinkt als een functioneringsgesprek waar eigenlijk geen tijd voor was verdiend oudste dochter een guller cadeau :wink:

Citizen Dameshorloge Elegant EW5602-81D:

Saffier, parelmoer, Quartz, staal, goudkleurig, 299€

8 likes

Begrijp ik maar

is gewoon geen kwaliteit, ziet er niet uit.

En Casio is echt nog steeds echt in bij de jeugd, wellicht uitgezonderd de 13 in een dozijn opgedirkte wandelende makeup dozen die aan hun smartphone scherm vastgeplakt zitten met hun vingers met te lange nepnagels maar ik krijg het gevoel dat de dochter van TS daar niet onder valt.

1 like

:point_up: verdubbelen moet niet maar een beetje extra vergroot het (interessante) aanbod wel enorm ja.

Ook rekening mee houden dat 200 euro van vandaag, nauwelijks 100 euro was in 2010. Als veertigplusser moet je de constante verdamping van de waarde van je geld in gedachten houden want je brein houdt vast aan wat “normale” prijzen waren Vroeger Toen Alles Beter Was™.

1563423342796

:100: Er zijn modemerken die okee of zelfs heel goed zijn, en er zijn Chinese shitters met een slecht opgedrukt modelogo op. Tommy hoort niet bij de eerste soort.

1 like

Klinkklare onzin.

Tommy Hilfiger is juist een fantastische keuze voor een 16-jarige meid. Het merk is op dit moment enorm populair onder jongeren. De herkenbare preppy, sportief-elegante Amerikaanse stijl sluit perfect aan bij de kledingtrends op de middelbare school.

2 likes

Klopt, behalve ten aanzien van horloges want dat is gewoon goedkope gestickerde kutzooi.

3 likes

Elitaire snobisme.

Is ondersteboven dragen ook een trend onder jongeren? :laughing:

Edit:
O ja, ze kunnen geen analoge klok lezen, dus ze zien het verschil toch niet :clown_face:

3 likes

Dit schreeuwt echt om een ‘Oké boomer’ :joy: Nog jongeren in the house om er eentje uit te delen? :grin:

OT: in deze categorie kies je toch gewoon iets wat ze leuk vindt staan? De rest doet er echt niet zo veel toe. Voor dit geld krijg je geen blijvend cadeau :man_shrugging:t3: Ik zou dochterlief fijn meenemen naar de my jewelery of de lucardi oid. Leuk samen wat uitzoeken

1 like

Wat stoerder en klassiek.

1 like

Elitair snobisme is het om op basis van enkel een merknaam inferieure kutzooi te accepteren omdat het je allemaal niks uitmaakt waar je je geld aan uitgeeft.

3 likes