Suggesties graag!

Interessant en leerzaam topic. Ook ik heb een dochter van 16 die interesse heeft in goud(en)kleurige horloges. Heeft er net één gekocht maar van My Jewelery dus die zal geen lang leven beschoren zijn :sweat_smile:

Qua merk heeft ze uiteraard heel andere interesses dan oude mannen zoals wij. Tienermeiden dragen denk liever een Tommy Hillfinger of My Jewelery dan een Cartier. Dat is voor oude dames. En dat het een automaat is maakt ze volgens mij al helemaal niet uit.

Ik merk toch ook dat ze er wel echt interesse in heeft dus wellicht is het een mooi moment om een poging te doen om een horlogezaadje te planten bij haar. Ik zie heel leuke suggesties voorbij komen. Vooral die van Citizen en Seiko lijken me geschikt. Daar zijn wij horlogenerds toch ook vaak mee begonnen :+1:t2:

2 likes

Mijn broertje heeft van zijn vriendin voor zijn verjaardag ook een mooi Tommy Hilfiger cadeau gehad. Volgens mij was de diameter slechts 50mm. Ik heb knarsentandend gezegd dat ik hem heel mooi vond.

2 likes

Juist niet. Een snob zou juist prat gaan op het merkje van Tommy Hilfiger.

1 like

Daar doelde ik dus ook op.
:wink:

Mooie optie!

En eco-drive, dus nooit langs de juwelier voor een batterij wissel :ok_hand:t2:

1 like

Kort door de bocht man,wat dan met de casio duro aan €90 of bij korting aan €70 ?
En er zijn allicht nog andere goede voorbeelden.

Weet je zeker dat ze analoog klok kan kijken? Dat is niet vanzelfsprekend meer tegenwoordig

2 likes

Mijn dochter doet geen ruk in het huishouden en heeft daarom een spatwaterdichte (voor minder dan de helft van het budget) gekregen toen ze 16 werd. En ze is best kritisch, ook gezien haar andere sieraden…

Casio LTP 1302PSG 7AVEG (ook bij bol.com)

Een leuk opstapje naar wat serieuzers ooit - haar interesse is inmiddels gewekt en ze draagt hem met plezier.

2 likes

Leuk idee, op zich. Maar -ik lees dit niet in de OT- is dochterlief al gevraagd of ze een (traditioneel) horloge wil? Ik heb twee meiden van 14 en 16 en de één wil helemaal geen horloge en de ander draagt een smartwatch en dit zie ik eigenlijk ook in hun vriend(inn)enkring. Goed, dat gezegd hebbende; het is al meerdere malen gezegd. Maar neem haar vooral mee, met uitzoeken. Een horloge is toch vooral een stijlitem (zeker op die leeftijd; maar voor ons eigenlijk ook nog best wel :wink:) en dus héél persoonlijk. Ik zou niet m’n vingers willen branden aan het kopen van dergelijke items voor mijn dochters. Dan is de kans om de plank mis te slaan ongeveer 99%. :sweat_smile:
Nou ja, veel plezier met (samen) uitzoeken en zij alvast gefeliciteerd en veel draagplezier!

4 likes

Waar komt dit verhaal eigenlijk vandaan? Mijn zoon is 10 en kan prima analoog klokkijken en heeft dat gewoon op school geleerd.

2 likes

Ik heb haar af en toe plaatjes geappt (onee, Snapchat…) met ‘wat vind je van zoiets?’. En zo is langzaam ‘de smaak’ ontstaan.

2 likes

Komt wel vaker in het nieuws

1 like

Absoluut, vooral de digi-ana vierkante vintage lijn zie je erg veel.

1 like

Die is ook handig voor de scholieren die geen analoge klok kunnen lezen. Door dagelijks analoog en digitaal naast elkaar te zien leren ze er ook nog van. Gecombineerd met een tof uiterlijk en goede kwaliteit…

Herken dit ook niet.

Ja dat zie ik ook maar ik geloof er gewoon weinig van :sweat_smile:

Zit gewoon in het curriculum van het rekenen en is een eindterm :man_shrugging:t3:

Bij bepaalde types geloof ik het meteen :rofl:

Dit is wat mij betreft de manier.
Toen onze dochter 18 werd haar ook zelf een mooie ketting uit laten zoeken. Werd een mooie witgouden collier met parel binnen het budget wat wij daarvoor gesteld hadden. Iedereen happy.
Wat ik probeer te zeggen: smaak is héél persoonlijk en het is ook nog eens hartstikke leuk om samen te doen.

Of het wáár is, weet ik (ook) niet maar daar komt het iig vandaan - het Jeugdjournaal en de overgenomen berichten.

Leef jij onder een steen?

Scholieren kunnen geen klok meer lezen - L1 Nieuws Scholieren kunnen geen klok meer lezen - L1 Nieuws

1 like