Mijn zoon van 12 kan klokkijken maar moet er 10 seconden gefronst naar turen voor het lukt. Eindtermen zeggen niet veel. Curriculum evenmin.
En het erge is dan nog dat ze de klokken gaan vervangen ipv die kinderen iets te leren.
Zeker omdat het ook nog eens de grote minderheid is die het niet kan.
Beetje de cancel cultuur van deze tijd.
Ja hallo, dat is Limburg. Gaat niet voor niks geld voor ontwikkelingshulp heen…
Maar dat is dus niet wat ik zeg ouwe frusti, ik zeg juist dat ik de berichten wel ken maar het in mijn omgeving totaal niet hérken.
Bedankt voor al jullie antwoorden en suggesties!
Altijd amusant te zien hoe je hier als TS vaak je woorden zorgvuldig moet afwegen om niet verkeerd over te komen. ![]()
Neemt niet weg dat er een aantal heel goede tips tussen zitten. Het beste is inderdaad de “tip van Tjip” om ze zelf te laten kiezen en er een mooie dag van te maken. ![]()
Die “designer merken” had ik uiteraard ook al gezien, maar ik heb maar schrik dat de goudkleurige laag na verloop van tijd verdwijnt. Nu goed, je mag ook niet méér verwachten van een horloge in die prijsklasse veronderstel ik, of vergis ik mij?
Nu goed, je mag ook niet méér verwachten van een horloge in die prijsklasse veronderstel ik, of vergis ik mij?
Dat is wel een beetje wat je koopt voor dit geld inderdaad. Trouwens nog een suggestie mocht je bij een Bijenkorf in de buurt wonen. Die hebben volgens mij ook etalages vol met modemerk horloges. Veel plezier met uitzoeken!
Ik weet niet of ze n horlogeliefhebster is, of altijd haar horloge draagt. Maar anders zou ik niet zo snel een automatic aanbevelen. Die moet je al gauw weer op de juiste tijd en datum zetten.
Ik weet ook niet of ze vh sportieve type is en/of het praktische v n smartwatch iets voor haar kan zijn?
Ze draagt al geruime tijd een (analoog) horloge, een afdankertje van mijn vrouw, maar eens iets nieuw mag wel. Het gekozen budget houdt rekening met “het ruwe leven van het schoolgaan”
. Laatst liet ze een traan toen haar ring van 3€ per ongeluk in stukken op de grond stuk viel, ik mag er niet aan denken wat een kras op een horloge van pakweg 300€ met haar zou doen. ![]()
Smartwatch doet ze enkel aan als ze sport.
Kort door de bocht man,wat dan met de casio duro aan €90 of bij korting aan €70 ?
Als je m’n eerste post even las had je kunnen zien dat ik een Casio (digitaal) van 80 Euro voor had gesteld. Als eerste halte.
Maar mocht je haar meenemen in de keuze dan wordt het aantal mogelijkheden gewoon zo veel groter voor ieder tienje wat je er bij op doet…
Ja hallo, dat is Limburg. Gaat niet voor niks geld voor ontwikkelingshulp heen…
Maar dat is dus niet wat ik zeg ouwe frusti, ik zeg juist dat ik de berichten wel ken maar het in mijn omgeving totaal niet hérken.
Het is psychologisch fascinerend om te zien hoe snel je van pedante termen als ‘curriculum’ en ‘eindtermen’ degradeert naar platte beledigingen en denigrerende opmerkingen over Limburg.
Dat je direct zo emotioneel ontploft en begint te schelden zodra je met feiten wordt geconfronteerd, laat precies zien hoe fragiel je positie is.
Je bent blijkbaar zo geobsedeerd met je eigen gelijk dat fatsoenlijk communiceren een te grote opgave voor je wordt.
Laat het lekker los, Rik.
Het is psychologisch fascinerend om te zien hoe snel je van pedante termen als ‘curriculum’ en ‘eindtermen’ degradeert naar platte beledigingen en denigrerende opmerkingen over Limburg.
Begrijpend lezen is ook onderdeel van het curriculum, wat gewoon een gangbare term is in het kader van de omvang van de lesstof en weinig pedants aan (Dat jij het niet gebruikelijk vindt of überhaupt begrijpt zonder op te zoeken dat is op geen enkele wijze mijn gebrek.), en het absurdisme van de verwijzing naar de ontwikkelingshulp zou je, als je gewoon rustig door je neus inademt, kunnen lezen als geintje maar blijkbaar raakt het ergens een regionaal minderwaardigheidscomplex bij je.
Ik zou er in elke andere situatie mezelf voor excuseren maar in dit geval raad ik je aan er een praatgroepje voor te zoeken om er mee leren om te gaan.
Dat je direct zo emotioneel ontploft en begint te schelden zodra je met feiten wordt geconfronteerd, laat precies zien hoe fragiel je positie is.[quote]
Ga even op je vingers zitten en lees eerst eens terug zonder direct de letterdiarree die in je hoofd opkomt ook daadwerkelijk uit te typen…
Ik zeg dat ik de nieuwsberichten ken maar het niet herken in mijn directe omgeving, waaronder bij mijn eigen kind, dus twijfel aan hoe groot dat nou daadwerkelijk is. Dat jij vervolgens reageert met:
- eenzelfde voorbeeld van een nieuwsprogramma (wat dus niks toevoegt verder)
- dat vergezelt van de opmerking:
Leef jij onder een steen?
Vind ik uiteraard helemaal prima. Dat je vervolgens hier een beetje gaat lopen jankzakken als je daar een reactie op krijgt vind ik dan weer triest en vermakelijk tegelijk, als je een grote bek wilt hebben kan je hem ook terug verwachten.
Je bent blijkbaar zo geobsedeerd met je eigen gelijk dat fatsoenlijk communiceren een te grote opgave voor je wordt.
Het beheerst mijn hele leven dat kinderen die ik niet ken geen klok kunnen kijken maar de kinderen die ik wel ken het gewoon kunnen? Nee niet bepaald, ik vroeg het me gewoon af hoe juist dergelijke berichten daarover werkelijk zijn en in welke mate, ik ga nergens uit van een gelijk, ik stel een vraag…
Laat het lekker los, Rik.
Is niet mijn sterkste punt ![]()
Gelukkig is mijn speelkwartiertje nu weer voorbij en mag ik weer met mijn begeleider mee, hoop dat jij ook nog een fijne middag hebt.
prima analoog klokkijken en heeft dat gewoon op school geleerd
Als het goed is hebben ze daar ook taal en rekenen gehad maar daar is in de praktijk ook niet veel van te merken
Is niet mijn sterkste punt
Gelukkig is mijn speelkwartiertje nu weer voorbij en mag ik weer met mijn begeleider mee,
Het is fascinerend om te zien hoe je in al je opgewondenheid mijn taalgebruik probeert te kopiëren, om vervolgens exact te bewijzen wat ik al schreef:
je móét en zal het laatste woord hebben omdat je ego het simpelweg niet trekt om stil te blijven.
Dat je zelf al toegeeft dat loslaten niet je sterkste punt is, verbaast inmiddels niemand meer.
Fijn dat je Speelkwartiertje voorbij is, dan kan hier de rust weer terugkeren.
Het is psychologisch fascinerend om te zien hoe snel je van pedante termen als ‘curriculum’ en ‘eindtermen’
Het gebruik van een tweetal verder doodnormale woorden is intussen blijkbaar “pedant”? Mensenlief. Ik heb niet verder gelezen want met dat als premisse… oh wacht, “premisse” is ook pedant, wellicht. ![]()
Het gebruik van een tweetal verder doodnormale woorden is intussen blijkbaar “pedant”? Mensenlief. Ik heb niet verder gelezen want met dat als premisse… oh wacht, “premisse” is ook pedant, wellicht.
Fascinerend hoe je struikelt over het woord pedant, maar de platte beledigingen en het denigrerende gedrag hierboven blijkbaar volkomen normaal vindt.
Dat is pas een bijzondere premisse.
Als je de rest inderdaad niet hebt gelezen, voegt je reactie hier werkelijk niks toe.
Fascinerend hoe je struikelt over het woord pedant, maar de platte beledigingen en het denigrerende gedrag hierboven blijkbaar volkomen normaal vindt.
Fascinerend hoe volwassen mensen volslagen blind kunnen zijn voor wat mijn dochter van 6 zonder veel problemen als (poging tot) grap had kunnen herkennen. En mijn vrienden uit Limburg ook, ondanks dat ze dus ontwikkelingshulptrekkers zijn. Ook grapje, trouwens, voor moest die nuance aan de detectie ontsnappen.
Als je de rest inderdaad niet hebt gelezen, voegt je reactie hier werkelijk niks toe.
Intussen wel gedaan. En ik kan alleen maar beamen dat een praatgroep je goed zou doen, want een combinatie van op paranoïde (oeh, pedant!) wijze beledigingen en denigrerend gedrag te gaan zoeken in wat hierboven staat, en dan in recordsnelheid van nul naar helemaal ontploffen gaan, is slecht voor je gezondheid, zowel geestelijk als lichamelijk.
En nu misschien terug naar de vraag van de topicstarter. ![]()
Ik zou even een HF breakje nemen @SeikoSportura
Hier kan je in het dagelijks leven toch geen fijner mens van worden ![]()
Ik zal vast een reactie krijgen maar die leg ik alvast even lekker naast me neer.
Fijne dag.
Geen witte wijzerplaat, maar de Seiko SWR066P1 komt wel dichter bij budget. Momenteel voor 184EUR in de Bijenkorf

Het is fascinerend om te zien hoe je in al je opgewondenheid mijn taalgebruik probeert te kopiëren, om vervolgens exact te bewijzen wat ik al schreef:
Ja als ik later groot ben wil ik net als jij zijn ![]()
Je bent grandioos goed, wil ik je best in bevestigen hoor als dat je kink is.
je móét en zal het laatste woord hebben omdat je ego het simpelweg niet trekt om stil te blijven.
Grappig hoe je ego aanhaalt, ik ken je niet en ben, geloof ik, je ook niet eerder tegengekomen op het forum behalve in dit topic waar je een, volgens objectieve criteria, waardeloos kuthorloge voorstelt als cadeau.
Als je nou gewoon je grote jongensbroek had aangetrokken en had gezegd: “verdomd, ik heb wat reviews bekeken en de kwaliteit van TH is om te janken inderdaad.” dán nemen mensen je veel serieuzer dan wanneer je dit gedrag gaat vertonen.
Dat je daarom met gestrekt been er in vliegt zodra je een kans ziet zegt meer over jouw gemoedstoestand, emotieregulatie en ego. Maar dat is een mate van introspectie die gezien de meter die in het rood staat bij je misschien iets teveel gevraagd is.
Dus pilletje onder je tong, even je oorlellen tussen je vingers nemen en woosah…
En nu misschien terug naar de vraag van de topicstarter.
Het achteraf wegzetten van platte beledigingen en denigrerende opmerkingen als ‘een grapje’ is de meest voorspelbare en laffe vluchtroute wanneer je inhoudelijk schaakmat staat.
Dat je vervolgens psychologische termen als paranoïde nodig hebt om je eigen selectieve blindheid te rechtvaardigen, laat precies zien hoe krampachtig je probeert intellectueel te scoren.
Fijn dat je nu eindelijk terug wilt naar de topicstarter.
hopelijk voegt je volgende bijdrage wél iets toe aan zijn vraag.
Succes met je morele verhevenheid.
![]()