Suggesties graag!

Het gehalte mannetjes waar veel te weinig “nee” tegen gezegd is in hun leven, is weer hoog in dit topic. Zal niet lang meer duren of dit topic gaat op slot :roll_eyes:

1 like

Mijn ervaring is dat wij als (overwegend mannen en niet meer zeer zeer jeugdig) werkelijk GEEN idee hebben wat een 16 jarige dame mooi vindt…
Mijn ervaring daarnaast is dat het kopen van zo iets persoonlijks als een horloge voor een ander schier onmogelijk is, tenzij je exact weet wat iemand zoekt en dat voor hem/haar koopt.
Kortom: mijn advies is: zorg dat je dochter goede input heeft (sites, modellen, specs) en dat ze zelf haar keuze maakt. Niet zo erg als een horloge dat ze alleen draagt om jou af en toe een plezier te doen.

2 likes

Echt gewoon zelf laten kiezen! Grote kans dat je net dat koopt wat zij nou net niet mooi vindt. Heb hetzelfde met mijn dochter gedaan en het is geloof ik een Daniel Wellington horloge geworden. Ik heb haar wel gestuurd richting Seiko die ze ook bij de juwelier hadden maar die vond ze gewoon niet mooi.

Het goede nieuws we zijn inmiddels ruim drie jaar verder, horloge wordt dagelijks gedragen en ziet er nog steeds prima uit en functioneert gewoon goed.

We kunnen doen of het allemaal zooi is, maar ik denk dat haar Quartzje nog steeds beter de tijd houdt dan mijn 2/3k Tag Heuer, Rado, Longines etc. Zal geen 20 jaar meegaan maar dan wil ze toch al lang wat anders en dat gaat die €300 Seiko waarschijnlijk ook niet.

4 likes

Zekers heb je een punt,enkel vindt ik de kwaliteit niet altijd evenredig met de prijsstijgingen en heb ik niet altijd het gevoel van een kermis horloge bij het lagere prijsniveau zeg maar.
Het citaat gaf mij een gevoel van lompigheid omdat ik een casio duro bezit,hoewel ooit de rijkste man ter wereld die wordt neergezet als een briljant iemand,B.G. met name,er ééntje dagdagelijks zou hebben gedragen.
Maar hé,ik begrijp je wel hoor,echter is de man zijn budget wat het is.

5 likes

Ik heb eraan gedacht, maar ik kijk het nog heel even aan. Zou wel een aantal mensen adviseren om wat anders te gaan doen en het op de man spelen los te laten. Jullie krijgen allemaal gelijk. Dus benadrukken dat je het hebt en andere meningen diskwalificeren is niet meer nodig.

Terug naar de suggesties graag!
Dank. :pray:

8 likes

Een smartwatch kan ook best staan voor alledaags, zoals zo iets:

Met deze schijn je zelfs de digitale assistent mee aan kunnen spreken

Heb er echter geen ervaring mee en totaal geen idee vd kwaliteit.

Jaja te duur. Maar wel origineel.

Overigens weten de ervaren verkoopsters van zaken als lucardi, my jewellery etc vaak perfect wat populair is bij jonge vrouwen.

1 like

Seiko Tank
Seiko SNXL72K1
Seiko SNKL48
Casio AQ-230EGL-9A
Casio LTP-V007G-9B
Citizen EW5622-09P

1 like