Suggesties sportief horloge met opgelegde cijfers

Beste hf-ers,

Heel graag zou ik een sportief duiker-achtig horloge aan de collectie toe willen voegen.

De Glashutte Original Seaq vind ik heel erg mooi maar deze zit een eind boven budget.
Wat mij erg aanspreekt zijn de cijfers op de wijzerplaat die er echt dik bovenop liggen.

Hebben jullie suggesties voor een sportief horloge met duidelijk opgelegde cijfers?

Het budget is zo’n 1000 euro.

Omdat een topic zonder foto’s vaak saai is hierbij twee plaatjes.

Alvast dank voor het meedenken!

7 likes

Je draagt zelf de Longines Hydroconquest al aan. Dat lijkt me inderdaad de beste keus.
Deze bijvoorbeeld:

2 likes

Veel duikers hebben nu eenmaal geen opgelegde cijfers. Veel zal boven de door jou genoemde budget liggen, zoals bijvoorbeeld Delma, als voorbeeld.
De Hydro Conquest van Longines lijkt mij ook een goede keuze, net boven budget, maar verkrijgbaar in verschillende maten en kleuren en zelfs in two tone, zoals door jou zelf gedeeld.
Wens je alvast een leuke zoektocht.
1 like

Is dit wat? Weliswaar geen duiker, maar wellicht ook het overwegen waard

1 like

Heeft maar 1 opgelegd getal (wél 2 cijfers :grimacing:) maar kost ook niet zoveel…

5 likes

Misschien een Certina DS Podium of zoiets?:

https://www.certina.com/nl/watch/ds-8/c0338071105700

1 like

Welke cijfers zijn opgelegd dan…?

1 like

Dank voor de reacties tot nu.

Het zal inderdaad een mooie zoektocht zijn maar wel leuk om rond te kijken en “nieuwe” merken te zien.

Alpina was ik zelf niet opgekomen maar dat is zeker een mooi horloge, met opgelegde cijfers.

Certina heeft ook mooie horloges, dat is ook een leuke om verder in te duiken.

Op dit moment staat de Hydroconquest nog bovenaan het lijstje, maar wie weet.

De Vostoks vond ik leuk maar het hele gedoe waar Rusland mee bezig is geeft mij een nare bijsmaak aan deze horloges. Ik weet best dat die horloges er ook niks aan kunnen doen maar toch is dat het niet op dit moment.

1 like

Misschien is the Epoch Automatic Calendar iets? Niet strikt een duiker, maar wel sportief met opgelegde cijfers.

1 like

Yema Flygraf iets voor je? Weliswaar geen duiker maar wel waterdicht tot 300m.

2 likes

Deze cijfers zijn geprint toch? TS vroeg om opgelegde cijfers :sweat_smile:

1 like

De Alpina is zeker een erg mooi horloge.
Ik ben niet bekend met het merk Alpina.
Bij de naam Alpina moet ik denken aan de citybikes van “vroeger”.

Waar moet ik dit ongeveer mee vergelijken? Met Certina bijvoorbeeld?

Nooit van gehoord maar ook een erg mooi horloge. Wel aan de bovenkant van het budget.
Ik neem aan dat de dagaanduiding er ook in het engels op staat.

Zijn wel degelijk opgelegd, vandaar ook mijn voorstel aan TS :wink:

Ben geen held het maken van foto’s maar deze is wellicht wat beter. Als je inzoomt zie je dat de indices opgelegd zijn, en behoorlijk dik ook (meer dan bij bijvoorbeeld mijn Oris ProPilot).

3 likes

Inderdaad zeg :face_with_monocle: maar zo vormgegeven dat het haast een mega dikke print lijkt.

Weer wat geleerd, thanks :+1:

2 likes

Ja het ligt er echt aan hoe je t horloge houdt. Snap je vraag/opmerking heel goed!
Het leuke is dat alle tekens opgelegd zijn, ook de kleine.

2 likes

Geen idee eigenlijk, mbt taal. In de microbrands wordt herkomst als steeds belangrijker gezien.

1 like

Misschien vind je de Seals Watch Company model C ook wel wat. Het is eigenlijk meer een Field watch, maar heeft wel 20atm.

1 like

And the winner is…….

Nog wel pre-order dus nog een paar maanden geduld.

Dank voor de input!

7 likes

Ik heb nog eens in de kist gekeken, en ik heb geen duikers met cijfers er op. Sterker nog, de enige met opgelegde indices is deze:

Als je er één kunt vinden is Halios wel goeie bang for buck, tenminste, als je het indices mogen zijn.

Dik geprint is nog steeds geprint. Sorry. En de Flygraf heeft een geprinte plaat. Het is een mooi horloge, maar heeft geen opgelegde indices.

Mooie keuze. Geel is leuk. Dat scheelt, want ik zou net dit ding voorstellen toen ik zag dat het ook gewoon een field watch mocht zijn in plaats van een duiker:

:wink:

2 likes