Heel graag zou ik een sportief duiker-achtig horloge aan de collectie toe willen voegen.
De Glashutte Original Seaq vind ik heel erg mooi maar deze zit een eind boven budget.
Wat mij erg aanspreekt zijn de cijfers op de wijzerplaat die er echt dik bovenop liggen.
Hebben jullie suggesties voor een sportief horloge met duidelijk opgelegde cijfers?
Het budget is zo’n 1000 euro.
Omdat een topic zonder foto’s vaak saai is hierbij twee plaatjes.
Veel duikers hebben nu eenmaal geen opgelegde cijfers. Veel zal boven de door jou genoemde budget liggen, zoals bijvoorbeeld Delma, als voorbeeld.
De Hydro Conquest van Longines lijkt mij ook een goede keuze, net boven budget, maar verkrijgbaar in verschillende maten en kleuren en zelfs in two tone, zoals door jou zelf gedeeld.
Wens je alvast een leuke zoektocht.
Het zal inderdaad een mooie zoektocht zijn maar wel leuk om rond te kijken en “nieuwe” merken te zien.
Alpina was ik zelf niet opgekomen maar dat is zeker een mooi horloge, met opgelegde cijfers.
Certina heeft ook mooie horloges, dat is ook een leuke om verder in te duiken.
Op dit moment staat de Hydroconquest nog bovenaan het lijstje, maar wie weet.
De Vostoks vond ik leuk maar het hele gedoe waar Rusland mee bezig is geeft mij een nare bijsmaak aan deze horloges. Ik weet best dat die horloges er ook niks aan kunnen doen maar toch is dat het niet op dit moment.
Zijn wel degelijk opgelegd, vandaar ook mijn voorstel aan TS
Ben geen held het maken van foto’s maar deze is wellicht wat beter. Als je inzoomt zie je dat de indices opgelegd zijn, en behoorlijk dik ook (meer dan bij bijvoorbeeld mijn Oris ProPilot).
Mooie keuze. Geel is leuk. Dat scheelt, want ik zou net dit ding voorstellen toen ik zag dat het ook gewoon een field watch mocht zijn in plaats van een duiker: