Suggesties uitbreiding collectie

Beste vrinden,

Het nieuwe-horlogevirus slaat weer om zich heen, al dan niet aangewakkerd door mijn toegenomen activiteit hier.

Mijn Huidige collectie:

1: Citizen Diamond Flake
2: Seiko SDGM003
3: Wempe Iron Walker

Op zich ben ik tevreden over deze horloges en ze worden alledrie gedragen. Toch mist er iets: een horloge dat doorgedragen kan worden. Noem het een toolwatch. Maar het mag dan ook weer niet misstaan bij een etentje. Enige verfijndheid is dus gewenst.

Criteria:
37-40 mm met ±47 lug to lug
200m WR
Niet te duur. Sowieso onder de €1000 en liever nog onder de €700.

Dit is mijn enige serieuze kandidaat tot nu toe:

Lorier Neptune V4 (helaas even niet verkrijgbaar)

Ik ben heel benieuwd naar wat jullie zouden aanraden, wie weet zie ik iets totaal over het hoofd!

Alvast bedankt :grin:

14 likes

Niet om voor eigen parochie te pleiten (heb de mijne in het blauw staan), maar neem eens een kijkje als je een duiker zoekt bij Héron. Hun Marinor is prachtig in verschillende kleuren.

1 like

Mijn bijdrage voor blauw en zwarte gedeelte. :+1:

5 likes

Gewoon een knappe duiker zit je altijd goed!

Ik had hem al voorbij zien komen en vind hem ook wel aantrekkelijk, alleen is het net niet wat ik zoek.

Dit komt met name door de glossy bezel insert

1 like

Die gebolde saffieren bezel is juist prachtig en niet glimmend mijn inziens… Misschien met vol zonlicht, maar niet in real life.

Met vriendelijke groet,

Bas

Er staat er wel 1 op chrono.

€ 618

1 like

Volgens mij tikt een Seiko Prospex Alpinist wel aardig - zo niet al - wat van je boxes aan. Uiteraard in verschillende kleuren en uitvoeringen te krijgen.

6 likes

Deze was ik alweer vergeten!

Inderdaad een goeie :smile:

Bedankt voor de tip!

De vraagprijs is wat aan de hoge kant voor een (jong) gebruikt exemplaar, ik heb dan liever eventjes geduld voor een nieuwe.

Het zou ook het eerste echt nieuwe horloge zijn dat ik koop :smile:

1 like

Zeker, en ik vind hem ook wel mooi maar net niet dressy genoeg… Al is dat een kwestie van smaak en de hokjes in mijn hoofd.

Als ik echt op zoek zou zijn naar alleen een diver had ik je ook al lang een pb gestuurd voor deze.

En wie weet, het is altijd lastig te beoordelen op foto’s

1 like

Trap niet in de val van een ‘mooie dress diver’. Daar heb je al alternatieven voor.

Gewoon eentje die in zijn nopjes is in zoutwater.

Bvb Seiko SPB317J1

Voor suggesties over dressy divers kan ik je niet helpen.

5 likes

Ik zou op de website van Maen kijken. Een microbrand met 2 Nederlandse oprichters, vandaar ook de naam ‘Maen’ (oud-Nederlandse benaming van de maan). Ik heb er zelf eentje, bijna komt de tweede eraan. Onder de 1000 euro krijg je geen hoger afgewerkt horloge dan deze jongens. De bracelet, de bezel, de dial, alles is gewoon topkwaliteit! En ook nog Nederlandse makelaardij!

2 likes

Staat ook een mooie Maen GMT te koop op het forum zie ik net :wink:

Ik was wel echt onder de indruk van de IRL foto’s van de Skymaster die ze maken, daar doen hun eigen productfoto’s geen recht aan.

Welke is er onderweg? Ben heel benieuwd naar de finish van de Hudson met name :smile:

Ik heb zelf de Hudson MK4 no date. Bevalt me heel erg goed! Als je meer wilt weten stuur je maar een PB! Ik ga na de vakantie afspreken met een HF-lid die mij de Maen Manhattan 36 Triple Calendar (vd foto) aan heeft geboden. Die stond bovenaan mijn lijstje!

Komt zo snel in me op in die prijsklasse. Wel onder of 40mm maar lug ben ik niet zeker van.

Seiko eigenlijk de bekendere divers maar die zijn (nieuw) dan weer net een stukje boven 1000.

Coole Lorier trouwens, kende het merk nog niet.

1 like

Kijk ook eens bij Citizen

Baltic mr01 is ook wel een mooie en als het wat duurder mag zijn eventueel een blackbay 58 of 54 van tudor

4 likes

U mag hem altijd komen bezichtigen!