Op zich ben ik tevreden over deze horloges en ze worden alledrie gedragen. Toch mist er iets: een horloge dat doorgedragen kan worden. Noem het een toolwatch. Maar het mag dan ook weer niet misstaan bij een etentje. Enige verfijndheid is dus gewenst.
Criteria:
37-40 mm met ±47 lug to lug
200m WR
Niet te duur. Sowieso onder de €1000 en liever nog onder de €700.
Niet om voor eigen parochie te pleiten (heb de mijne in het blauw staan), maar neem eens een kijkje als je een duiker zoekt bij Héron. Hun Marinor is prachtig in verschillende kleuren.
Volgens mij tikt een Seiko Prospex Alpinist wel aardig - zo niet al - wat van je boxes aan. Uiteraard in verschillende kleuren en uitvoeringen te krijgen.
Ik zou op de website van Maen kijken. Een microbrand met 2 Nederlandse oprichters, vandaar ook de naam ‘Maen’ (oud-Nederlandse benaming van de maan). Ik heb er zelf eentje, bijna komt de tweede eraan. Onder de 1000 euro krijg je geen hoger afgewerkt horloge dan deze jongens. De bracelet, de bezel, de dial, alles is gewoon topkwaliteit! En ook nog Nederlandse makelaardij!
Ik heb zelf de Hudson MK4 no date. Bevalt me heel erg goed! Als je meer wilt weten stuur je maar een PB! Ik ga na de vakantie afspreken met een HF-lid die mij de Maen Manhattan 36 Triple Calendar (vd foto) aan heeft geboden. Die stond bovenaan mijn lijstje!