Deze is tweedehands ook wel voor €1000 of minder te krijgen:
De Serica 5303
Waarom staat hij in het blauwe deel dan?
Dat is totale overkill. Ik heb in 30 jaar tijd eigenlijk nog nooit iets gedaan wat niet met een horloge met een 100m WR rating had gekund.
Erg leuk.
Ik zou het doen. Overigens zou ik ook bij Baltic kijken. De Aquascaphe zou een gedoodverfde optie zijn, maar ik denk eigenlijk dat de Hermétique exact is wat je zoekt.
Dit past bij je stijl van horloges (De Lorier overigens ook), is niet verschrikkelijk duur, en zal comfortabel dragen.
Zelf heb ik net mijn Baltic Aquascaphe GMT verkocht, omdat ik merk dat ik inherent niks met draaiende bezels heb. Evengoed zou ik de Serica 5303 en Seiko SPB317 die @Kad en @Ojjz noemden niet weg doen.
Dat zijn ook twee echt fantastische horloges.
Ik zou met iedere 100m Grand Seiko, m’n Nomos en zelfs met mijn Santos niet aarzelen om in zee te zwemmen. De Santos is een twijfelgeval omdat ik de band niet vertrouw in een zware branding, maar het horloge? Tja.
Er wordt veel overkill verkocht.
Bij Siebel even filteren op je budget, je diameter, eventueel ook merk en gewenste type uurwerk. Kun je hele mooie horloges vinden. Combineer dit met de coupons van actie van de dag (€50 vouchers voor €32) en zo koop je bijvoorbeeld:
Voor €384
Voor €256
Voor €192
Toolwatch?
Dit is wat mij betreft De Toolwatch:
Als alternatief (mocht je er eentje op de kop kunnen tikken) de Seafarer.
Tuurlijk halen ze net geen 200m maar is er nou echt iemand die ooit het verschil heeft gemerkt tussen 150m en 200m waterdicht?
Ik zie dat ik de eis aan WR gemist had in deze, excuus daarvoor!
Voor mij omdat ik simpelweg de afgelopen tijd te veel gekocht heb, en hoe lastig ook, ik dan toch keuzes moet maken welke op de lange termijn een grotere kans hebben om te blijven. En zoals eerder gemeld, misschien maak ik ook wel een fout om deze te koop te zetten, is in elk geval niet meer aan te komen, enkel voor kickstarter deze kleur combinatie.
Met een beetje zoeken en geduld komt er vast wel ergens een mooie Oris 65 voorbij. Wel tweedehands voor je budget, maar moet te doen zijn.
Naar aanleiding van m’n vorige post nog even wat plaatjes:
Excuses voor de beduimelde staat, maar ik heb 'm ook maar gewoon om. Dit is, zonder in de SJE093 of nieuwe MM200 te vervallen, één van de meest gefocuste Seiko duikhorloges die ik ooit vast heb gehad, en ik denk dat ik vrijwel iedere Seiko duiker onder de zon heb gepast of gehad.
Dit Franse duikertje is echt, echt geweldig. Dit is nou precies wat @Kad met een “mooie dress diver” bedoelde, maar ik zou dan weer niet aarzelen om er mee te badderen.
Ik zocht iets soortgelijks en kwam hier uit:
Dit is 42 mm, maar er is ook een uitgebreid aanbod in 39 mm. Die zijn dan gelijk ook wat verfijnder.
Ik zie dat Bas zijn Héron al heeft gesuggereerd. Ik moest eigenlijk direct denken aan zijn Halios Fairwind
Misschien een vintage diver?
Hier twee voorbeelden van prachtige (wel quartz)
Omega seamasters die perfect in het budget vallen.
De eerste is wel 36 mm
Ik snap je helemaal met die overkill, dat is ook zo maar daar houd ik wel van. Ik voel me er net niet gerust op dat mijn seiko zonder schroefkroon mee kan zwemmen.
Leuke suggestie die Baltic, daar had ik nog niet aan gedacht!
Ook tof! Komt op de lijst
Hou van het hoekige design en schreeuwt echt tool watch maar is ook verfijnd! Super tof neem hem zeker in overweging
Ik echo hier even wat @Fate_Amenable_To_Change zegt. 200 meter waterdichtheid is echt niet nodig en zorgt ervoor dat je veelal in de duikhorloges terecht komt. Die misstaan bij een etentje en missen ‘enige verfijndheid’, zeker bij een jasje.
Jouw Seiko vind ik al aardig aan je eisen voldoen trouwens. De Wempe eigenlijk ook.
Ik kan me voorstellen dat je aan jouw toffe set juist iets sportievers als een duiker wilt toevoegen en je dan je Seiko (eventueel op leer) gebruikt voor de situaties waar je op doelt. Wat formelere etentjes en wanneer ‘enige verfijndheid’ vereist is.
Dat dus.
Vind ik zeker mooi maar lug to lug is 49 mm en dat is echt aan de grote kant.
Ik zeg niet te groot want mijn seiko heeft dat ook en dat past, maar ik vind net iets kleiner net iets mooier dragen