Suggesties voor een diver met metalen/grijze bezel

De netten zijn zich aan het sluiten. Door dit forum veel door te nemen, wordt steeds duidelijker wat ik wil. Daarnaast wil ik ook steeds meer verschillende dingen. Ongetwijfeld herkenbaar.
Maar goed, laat ik me voor nu even focussen op wat mijn volgende horloge moet gaan worden, namelijk een diver met metalen/grijze bezel. Ik kan niet vinden hoe dat precies heet, daarom vind je onderaan een aantal voorbeelden…

Ik ben dus op zoek naar suggesties voor een dergelijk horloge, niet naar aanbiedingen van forumleden! Ik bevind mij sowieso nog in de oriëntatiefase…

Wensen:

Soort: Diver met metalen/kleurloze/grijze bezel
Merk: Maakt me niet zo veel uit. Natuurlijk is een waardevast merk interessant, maar het gaat me vooral om het uiterlijk van het horloge
Kleur wijzerplaat: ik sta overal voor open
Uurwerk: het liefst een automaat, maar bij een dikke klok is Quartz ook goed
Grootte: laten we zeggen 42-45 mm (maar ook hier zijn kleine afwijkingen niet per se een dealbreaker)
Prijs: Rond de 300 euro
Nieuw of tweedehands: mag allebei. Maar ik neig naar tweedehands, omdat je dan gewoon wat meer horloge voor je geld hebt. Ik geef niet zoveel om gebruikssporen…
Band: metaal. Ik zal er waarschijnlijk ook een rubberen/leren strap bij kopen. Voor mijn gevoel is het eenvoudiger om die bij te kopen dan andersom. Maar misschien heb ik dat mis…

Hieronder nog drie voorbeelden van dergelijke horloges:


Seiko Monster SKX779 (deze vind ik het mooist van de 3, heeft het meest stoere uiterlijk)

Oris TT1 7533
Oris TT1 7533


Deep Blue 1000

5 likes

die worden hier redelijk vaak aangeboden, go for it.

2 likes

Je zou ook een seiko skx kunnen scoren en de bezel kunnen swappen?

3 likes

Voor 300 wordt het wat lastig, maar het klinkt alsof je een Seiko moet gaan modden!

10 likes

Je zou ook een seiko skx kunnen scoren en de bezel kunnen swappen?

Voor 300 wordt het wat lastig, maar het klinkt alsof je een Seiko moet gaan modden!

Ah, heel goed. Dat ben ik vergeten te zeggen: modden/swappen is absoluut een optie!

2 likes

Dan zijn we er over uit.

Je gaat lekker modden :sunglasses:

Of een monster, 1 van de twee

2 likes

Als je in het verkooparchief kijkt op Seiko Monster, dan zie je hoeveel en voor wat ze verkocht zijn.
Nieuwste topics in Horlogemarkt (archief) - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges
Voor 300 zit je goed. Plaats een zoekertje, gaat vaak heel snel.

1 like

De skx001 is een optie

Of zoals eerder door @FlyingFox aangegeven een 007 met insertswap. Altijd al mooi gevonden:
71SRzVRJncL.AC_UY350

Beiden wat wacky internetplaatjes, maar het idee is er :+1:

2 likes

Wellicht is dit iets voor je, alleen voor rond de 300eu wordt het wel een tweedehands :grimacing:.

Zelos Blacktip 200M DIVER VINTAGE

2 likes

Leef je uit:

1 like

JeroenV heeft ook nog mooie seiko mod te koop.

3 likes

ja die is top. Hoop aan verbouwd, en een mooie prijs nu :+1:t5:

2 likes

Dank voor de tag! Maar het horloge is gereserveerd, ben aan het wachten op het geld (ohpf). Had ik misschien ook in de titel moeten aanpassen. Normaal gezien gaat ie vandaag op de post.

1 like

Ohw sorry, dan heb ik even niet opgelet.

2 likes

Mooi, proficiat met de verkoop! En ik zit, zoals gezegd, toch ‘pas’ in de oriëntatiefase…

1 like

Seiko Stargate kopen? :slight_smile:

image

Ik moet nog een advertentie maken, dus hij staat niet in het blauw, maar hij past je specs:

  • Metalen bezel :white_check_mark:
  • Automaat (7s26) :white_check_mark:
  • 44mm diameter :white_check_mark:
  • Rond 300 Euro :white_check_mark:
  • Metalen bracelet :white_check_mark:
7 likes

Valt dit onder het kopje "handelen met voorkennis":laughing:

1 like

Deze vinkt inderdaad alle specs af! Maar voor mij zal het nog een paar maandjes duren…Succes!

ah ja, ik zie het nu in je verhaal. Persoonlijk zou ik dat nog even 3 x gaan herhalen :grin:
In hele grote letters. Wacht, ik help je gelijk even. Leden, let u op ? :
:point_down:t5:

:point_up_2:t5:

Ik zou een Seiko Samurai modden naar een stainless steel bezel…