Suggesties voor een Flieger?

Het kriebelt de laatste dagen weer, ik wil er een horloge erbij.
Het begon met het combineren met de aardetinten die niet mooi passen bij de blauwe Oris.
Dus ik zit heel veel op het forum en verheerlijk op alles wat ik tegen kom.

Een Flieger spreekt me het meeste aan, eentje met een zwarte wijzerplaat, Chronograaf en cijfers. Eentje die past met zowel een bruin leren band, een zwart leren band maar ook een nato strap.

Ik heb betaalbare, goedkope en dure modellen gezien. Ik speel met de gedachte om meer uit te geven en dan direct voor degene te gaan die ik écht zou willen bezitten (dit is een proces) zodat ik daar jarenlang plezier van kan hebben. Ik ben niet zo van het kopen en doorverkopen. Het liefste zou ik tussen de 700,- en 1500,- max willen uitgeven.

Ik ben heel erg gecharmeerd van de Sinn 358 Sa en Sinn 358 diapal. De diapal misschien nog wel het meeste. Zo ook de IWC chrono’s, maar dat wordt een te hoge investering.
Het uiterste, een goedkoop alternatief overweeg ik ook, zoals de Seiko ssb275p1 of zelfs een Timex. Maar, jullie herkennen dit gevoel vast, dan koop ik liever toch een ‘echt’ horloge. Ik heb namelijk al twee ‘instap’ horloges en wil uiteindelijk 3 van de meer bijzondere merken willen bezitten waaruit ik kiezen kan.
De laatste wordt waarschijnlijk een klassiek ogende duiker.

De Longines BigEye en de Oris Big Crown pointer date zijn opties waarvoor ik interessante prijzen heb gezien. Beide vind ik ook erg mooi. De Big Crown propilot heeft ook wel wat maar dan zou het weer een Oris worden en een andere prijsklasse.
Betaalbaarder zijn de Hamilton Khaki field modellen zonder chrono.
Op het forum bij de topic ‘Flieger Friday’ en andere draadjes staan mooie modellen zoals: IWC, Sinn, Steinhart, Alpina, Vertex en Oris.
Zijn er nog modellen die gunstiger geprijsd zijn met dezelfde allure?
Ik kijk ook naar een gebruikte en heb het gehele draadje van de Horlogemarkt reeds bekeken.

Suggesties zijn van harte welkom.

1 like

De Hamilton Khaki Aviation Day Date is wel een mooie vind ik en die past volgens mij net (niet) in je budget. Op Chrono24.nl staan er een paar nieuwe voor 760/770 euro te koop volgens mij.

3 likes

Die had ik ook gezien ja, alleen die heeft geen chrono functiemetertjes en die maken een Flieger juist zo mooi, in mijn visie. Verder heb ik mijn budget net aangepast :slight_smile:

1 like

Heb je al eens gekeken naar de Smiths Navigator? Een echte flieger met fantastisch Sellita top-grade uurwerk.
Een echt liefhebbers horloge voor een hele nette prijs. Mits je hem te pakken kan krijgen uiteraard.

8 likes

Begrijp ik. Ik zie ook nu dat je je budget inderdaad hebt aangepast. Ik zat laatst zelf te kijken naar de Fortis Flieger Chronograph. Erg mooi en is voor rond 1500 euro tweedehands te vinden. En die heeft de chronometertjes :wink:

1 like

Chronometer? Chronograaf wellicht

3 likes

Gewoon lekker op zoek gaan naar deze. Past binnen je budget.:smile:

13 likes

Victorinox Airboss wellicht een optie?

De chrono gaat niet binnen je budget passen overigens :thinking:

3 likes

Met een beetje korting, komt het dicht bij je huidige budget. De F-41 heeft dezelfde prijs.

6 likes

Chronograaf :slight_smile:

1 like

Alpina heeft binnen jouw budget mooie modellen, met en zonder chrono. Wel allemaal aan de maat. Maar dat mag bij een vlieger.

Heb zelf de longines BigEye. Echt een schitterend horloge. Maar is niet voor 1500 te vinden denk ik.

1 like

Zelfde Duitse degelijkheid als de Sinn, iets boven je budget, maar wel een Flieger chrono in hart en nieren

Archimede Pilot Chrono LS

5 likes

Dat is een mooie! Een hele mooie. Die had ik ook al op het forum gezien maar meende dat die veel duurder was.

Zelf erg gecharmeerd van de Big Eye. Er staat er eentje te koop voor 1700 euro:
https://www.ten2two.nl/product/longines-avigation-bigeye/

1 like

Deze is mooi clean. Al wil ik toch graag met chronograaf, ik moet zeggen dat ik er wel erg van gecharmeerd ben. Mooie band trouwens.

1 like

En welk type is ‘deze’?

Jip de big Eye heb ik ook nog even gehad.

.

Fijn horloge was dat. En mooie diepte in de wijzerplaat.

Maar deze iwc is ook heel gaaf.

9 likes

Deze hebben voor mij te veel details. Wel bedankt voor je suggesties.

1 like

Dit is een IWC ref. 3706

Edit:
Het is ref. 3741

De 3706 is trouwens ook een mooie optie

4 likes

Van Fortis heb ik ook al menig mooie gezien. Deze ligt wat verder weg van de details die me bij een Flieger aanspreken, zoals grotere cijfers en chronograaf. Wel bedankt voor deze sugestie.