Na een klein jaartje met veel plezier de Omega seamaster ceramic als daily gedragen te hebben is het tijd voor een vervanger.
Wat mij erg bevalt van dit horloge is de afmeting en het ceramic. Zeker als daily is ceramic uitermate geschikt i.v.m. krassen, waar ik mij mateloos aan zou storen bij een dagelijks horloge. De rubber band bevalt goed en het af en toe wisselen met een nato bandje heeft erbij geholpen om hem bijna een jaar lang dagelijks te dragen.
Het enige nadeel van dit horloge is dat de tijd slecht af te lezen is als de lume zijn werk niet meer doet in het donker.
Nog even de punten van wat het moet het worden:
Kras bestendig materiaal zoals ceramic kast en/of bezel
Als je bij volledig ceramisch wil blijven, de Tudor Black bay ceramic. Eveneens Metas gecertificeerd maar wat meer contrast. Toont rustiger dan de seamaster.
Deze stond zeker op mijn lijstje… tijdje geleden stond er nog een leuk geprijsde op het forum maar helaas niks van terecht gekomen. Enige nadeel is dat ik al een harrods editie heb!
Zeker een mooie Seiko! Zou hem zelf ook wel dragen denk ik… alleen krijg nooit zoon hoogte van wat een redelijke prijs is voor een prospex? Weinig aanbod van dit model op chrono ook.