Suggesties voor een nieuwe daily?!

Beste Leden,

Na een klein jaartje met veel plezier de Omega seamaster ceramic als daily gedragen te hebben is het tijd voor een vervanger.
Wat mij erg bevalt van dit horloge is de afmeting en het ceramic. Zeker als daily is ceramic uitermate geschikt i.v.m. krassen, waar ik mij mateloos aan zou storen bij een dagelijks horloge. De rubber band bevalt goed en het af en toe wisselen met een nato bandje heeft erbij geholpen om hem bijna een jaar lang dagelijks te dragen.

Het enige nadeel van dit horloge is dat de tijd slecht af te lezen is als de lume zijn werk niet meer doet in het donker.

Nog even de punten van wat het moet het worden:

• Kras bestendig materiaal zoals ceramic kast en/of bezel
  • Rubber of nato bandje
  • Prijs klasse <10K
  • Niet te opvallend
  • Min. 39mm max. 44mm
  • Goed afleesbaar
  • Automatisch uurwerk

Brand maar los als er iets in je opkomt!

8 likes

Al eens naar de Longines Conquest ceramic gekeken ?

Stuk beter afleesbaar dan de Seamaster door wat meer contrast op de wijzerplaat

Als je graag keramisch wil kan je altijd ook even kijken in de hoek van Rado, die doen al jaren van alles met keramiek.

10 likes

Als je bij volledig ceramisch wil blijven, de Tudor Black bay ceramic. Eveneens Metas gecertificeerd maar wat meer contrast. Toont rustiger dan de seamaster.

Tikt ook alle boxjes die je opnoemt.

Met dank aan Fratello voor het plaatje.

5 likes

Ga je je Omega wel houden?

De suggestie hierboven vind ik dan wel veel van hetzelfde.

2 likes

Beetje bevoorrecht maar ik zie hier m’n SLA037 in.

• everbriljant steel / keramische bezel
  • rubber band
  • ruim onder 10k
  • niet te opvallend
  • 39,9mm
  • Zeer goed afleesbaar, lume is echt bizar goed
  • gave hi-beat 8L55

7 likes

Ik dacht precies hetzelfde!

@Pantoffelheld9
Sinn u50?

1 like

Deze heb ik nog niet voorbij zien komen. Zeker eens de moeite om te gaan passen.

Deze stond zeker op mijn lijstje… tijdje geleden stond er nog een leuk geprijsde op het forum maar helaas niks van terecht gekomen. Enige nadeel is dat ik al een harrods editie heb!

1 like

Denk dat de omega wel weg kan met de tijd omdat de ervaring leert dat twee vergelijkbare horloges er altijd maar eentje wint kwa draagtijd.

De Sinn u50 vind ik iets te druk waardoor ik denk dat die niet lang zal blijven.

1 like

Iets van Ball misschien? Tritium buisjes, dus zeer goed afleesbaar in het donker.
Iets als deze:

Of deze:

1 like

Zeker een mooie Seiko! Zou hem zelf ook wel dragen denk ik… alleen krijg nooit zoon hoogte van wat een redelijke prijs is voor een prospex? Weinig aanbod van dit model op chrono ook.

1 like

Iets teveel staal voor een daily wat mij betreft… alleen dat onderste model spreekt me opzich nog wel aan. Weet je het ref. Nummer daar van?

DM3108A-S1CJ-BK

Ball heeft ook rubber banden:

1 like

RADO Captain Cook.

43mm

Ruim binnen budget van 10K

4 likes

Misschien iets van Damasko?

1 like

:wink:

7 likes
1 like

Weinig aanbod is helaas waar, is gelimiteerd op 1100 stuks, af en toe komen ze voorbij.

Dit is één van de weinige waar geen lelijk prospex logo op staat! Gebaseerd op de legendarische 62MAS (of SLA017 :sweat_smile:)

Reële prijs op dit moment denk iets onder de 5k

1 like

Edox 80120-3NCA-NIN Skydiver Neptunian

afbeelding

• Kras bestendig materiaal zoals ceramic kast en/of bezel :x:
  • Rubber of nato bandje :white_check_mark:
  • Prijs klasse <10K :white_check_mark:
  • Niet te opvallend :white_check_mark:
  • Min. 39mm max. 44mm :white_check_mark:
  • Goed afleesbaar :white_check_mark:
  • Automatisch uurwerk :white_check_mark:

+100 ATM water resistant.

1 like

Misschien is dit wel iets? Haalt alle criteria en is zeer goed afleesbaar!

3 likes