Al een poosje mee aan het lezen hier en gister maar eens een account aangemaakt nadat ik in het aanbod deel van het forum een Ginault Ocean Rover voorbij zag komen.
Eigenlijk precies waar ik naar op zoek ben, een diver, automaat, submariner looks alleen staat het uurwerk me tegen, een kloon van de ETA 2824-2… de vraag is alleen of dat een probleem moet zijn.
Hoe dan ook, ik ben er inmiddels na een poosje zoeken nog steeds niet uit wat nou wijsheid is qua aankoop. Een submariner krijg ik thuis niet uitgelegd, een Tudor word minimaal een paar maand de vaatwasser in en uit moeten ruimen dus als het even kan een iets bescheidener budget van pak hem beet 2000,- max (moet het wel echt de moeite waard zijn).
Mijn shortlist tot op heden,
Ginault Ocean Rover. Bezwaar is het uurwerk, als het dan toch een kloon wordt van de submariner dan op z’n minst een ETA2824-2 uurwerk in.
Longines Hydroconquest (L3.781.4.56.6)
Oris Aquis date. Lijkt me iets te fors, begreep dat er ook nog een 39mm variant is vandaag de dag.
Ocean One 39 black Keramik. By far de goedkoopste van het stel, schijnt veel bang for buck te zijn. Nadeel, alleen online te bestellen dus het blijft een gok hoe hij in real life bevalt.
Mido Ocean star. Op papier een prima klok zo lijkt het maar in NL amper tot niet te verkrijgen. Nu ben ik komende week een dag in Keulen en daar schijnen ze wel te vinden te zijn dus daar maar eens kijken of ik hem vinden kan.
De vraag is dus, wat is wijsheid. Kiezen voor een relatief onbekend iets als Midi, Ginault e.d. of toch maar voor de veilige keuze gaan wat betreft Oris, Longines e.d.
Mochten er nog mensen suggesties hebben verneem ik ze graag.
Ondanks alle controverse rondom de Ginault, zou dat toch (wederom) mijn keuze zijn. Ik heb hem verkocht omdat ie qua feel en afwerking teveel op mijn Sub No Date leek…een beter compliment is er eigenlijk niet.
Zeker, ligt nieuw buiten het budget maar pre-owned wel te vinden voor het budget. Spreekt me alleen iets minder aan qua model al vind ik hem alles behalve lelijk!
Welkom op Horlogeforum. Laatst kwam ik onderstaande duiker tegen van Delma, de Commodore Automatic. Ik ben zelf niet bekend met dit merk en je ziet ze ook niet veel voorbijkomen hier. Het is in elk geval een Zwitser met automatisch uurwerk, prijs rond de € 1.000,- meen ik. Bovendien maakt dit merk meer duikers en ligt hun oorsprong op dit vlak. Misschien dat je deze na het zien van hun website aan je lijstje met opties kunt toevoegen. Veel leesplezier.
Mooie klok, probleem is alleen hoe ga je zoiets in het echt “passen”. Zie dat ze één verkooppunt in Nederland hebben, vanavond maar eens verder lezen over het merk.
Maar waar te koop? Ik kom alleen een oude pre-order pagina tegen. Het is namelijk wel de “stijl” waar ik naar op zoek ben (al zou ik een compleet zwarte bezel prefereren).
Voor je eerste serieuze diver , of ieder horloge, zou ik adviseren echt eerst van alles passen en zien om je pols. Dat bepaalt echt wat je zelf mooi vindt op de pols.
Ben ook erg te spreken over de NTH, heb zelf de Barracuda.
Goed afgewerkt, mooie details (lume in de kroon), prima Miyota uurwerk. Fijn formaat qua diameter en dikte. En een schappelijke prijs.
Ik zou dus gaan voor een horloge wat je mooi vindt.
Een duiker is heel handig als je duikt.
Een chrono is heel handig als je racet.
Een dresser is heel handig als je sjiek gaat dineren.
Gezien het feit dat jij de vaatwasser uitruimen als een straf ervaart zou ik voor een Seiko Sarb gaan.
Geen idee hoe die eruitziet maar het is zo’n horloge wat je gewoon MOET hebben. Anders geen likes enz. Hel dus.
Een Ginault is geen goede investering. Ten eerste is het een totale rip-off van een horloge wat al een miljard man om de pols heeft van Rolex zelf, maar ook van Steinhart, Invicta en verdere iedere kansloze hommageboer met een AliExpress account.
Maar buiten dat zijn er geruchten over Ginault vis a vis zijn onderleveranciers en het replica-circuit die het wel eens erg moeilijk kunnen maken om 'm ooit te slijten als je tot de conclusie komt dat je er zat van bent.
Dan zou ik eerlijk gezegd voor een eerlijke Steinhart gaan. Schrijft veel minder af, heeft een goede reputatie en je valt er sowieso geen buil aan.
Dan Mido. Mido is helemaal niet onbekend. Mido is net als Longines gewoon een onderdeel van de Swatch groep, samen met Omega, Tissot, Certina, Hamilton, etc.
Nu zou ik de Hydroconquest niet nemen. Die heeft naar mijn smaak veul te grote blokkerige cijfers en echt lelijke wijzers. De Mido Ocean Star is vele malen eleganter, maar wel 44mm van doorsnee.
De Aquis heeft hele nare lugs waar je geen aftermarket band in kwijt zou kunnen, en een wat nare brutalistische vormgeving. Ik zou dus totaal andere duikers nemen.
Squale 1521. Ik heb 'm zelf. Retecool ding. Mooi van maat, nog leuker van prijs en afleesbaarheid.
Oris 65.
Prachtig. Veel minder waterdicht, maar zeer zeker een retecoole vintage vibe, en een fantastisch comfortabele kast die niet al te dik is. Foto gejat van Horlogeforum via Google Images:
Seiko Mini Turtle. Kost maar 250 ballen, en ik vind het echt, echt een retecool ding. Comfortabel, je valt er geen buil aan en gebouwd als een tank. Deze heb ik zelf ook.
Hier kan ik mij helemaal in vinden, vooral in het lijstje horloges. Heb de Squale momenteel bovenaan mijn ‘want’ list staan. Samen met Mido toch wel een merk waar ik vaak naar kijk voor een mooie daily.
Die Muhle ziet er ook interessant uit, ik zal mij eens gaan verdiepen in het merk en hun catalogus. Dank voor de tips.