Precies dat!
Glasshutte seventies?
Groeten
Rutger
ps
Durf geen plaatjes meer te plaatsen maar zoek eens op.
Vreemd dat je een DJ te klein vindt! Ik kon enkele dagen terug een 36mm passen op mijn 19.5cm pols en vond 'm enorm elegant staan. Zo elegant dat ik nu 200% zeker ben dat er eentje komt.
De Cartier vind ik heerlijk, maar is echt een serieuze kerel. Persoonlijk vind ik 'm veel te veel oppervlakte van jouw pols innemen, maar dat is smaak en voorkeur.
Santos
Tweemaal een 16.5 pols met de Weltzeit! @Captaingingerbeardd thanks voor lenen van de eerste pic
Als je die vet lijkt, zou ik hem vooral eens passen voor de size. Niet per se te groot, coming van iemand wiens grootste horloge op dit moment een 35mm is!
Ik vind JLC fantastisch, maar deze is met zijn geprinte plaat helaas niet écht tof. Misschien bij WWW watches of Burger eentje zoeken? Ik meen dat de eerste een Reservé de Marche heeft en de tweede een hele vette zwarte kalender hebben. Wel iets boven budget, maar zeker de verkoop van bijv. de Sinn waard!
In het andere geval zou ik voor de optie gaan van de GS of de Datejust. Ik vind Cartier heel leuk, maar die Santos vind ik ontzettend lelijke polsverhoudingen hebben, zeker in die grootte. Dan zou ik nog eerder voor een Tank kiezen.
Dit
Aqua Terra al eens gehad, de golf editie met een diameter van 41,5mm. Een nieuwer model zou wel een optie kunnen zijn ja, dan wel in 38mm. Bijvoorbeeld:

De railmaster ook naar gekeken. Misschien maar eens gaan passen. Ben wel gecharmeerd van deze versie.

Bedankt voor je suggesties
Bedankt voor je suggestie maar dit is toch niet echt mijn ding helaas.
Ja prachtig maar ik ben toch altijd huiverig met dit soort horloges. Zelfde heb ik met van die prachtige vintage Constellations. Ik weet er te weinig van en ben dan bang dat ik een miskoop ga doen. Voorlopig kijk ik dus alleen naar nieuwe(re) horloges.
Hoho, de HFLE is een GMT. Een chrono heb ik inderdaad niet en dat heeft een reden. Over het algemeen vind ik chrono’s erg lelijk
Nou moet ik zeggen dat ik de Zenith EP in 38mm wel weer erg mooi vind dus die gaat zeker op de lijst. Binnenkort ook maar eens passen.
Nee nog niet gedaan, je bedoelt die Explorer 2 achtige modellen? Die vind ik persoonlijk niet zo mooi. In principe wordt het geen quartz maar voor GS wil ik wel een uitzondering maken. Deze twee vind ik wel erg tof.

Je bedoelt deze?

Die is mij helaas te groot maar bedankt voor je suggestie
Gewoon een link plaatsen, niks aan de hand.
Ja erg tof maar nogmaals, ik vind hem toch echt te groot. 42mm met erg lange lugs. Je foto’s kunnen mij niet overtuigen. Mocht ik echter eens bij een Nomos dealer binnenlopen dan zal ik hem een kans geven. Ben bang dat ik dan nog steeds tot dezelfde conclusie kom.
Ja die heb ik gezien en staat volgens mij al een hele tijd te koop. Vind de wijzerplaat echt te druk en de balans is in mijn ogen een beetje zoek. Niet echt mijn smaak dus.
39,9!
De JLC doet me door de wijzers te veel denken aan de HF Limited.
De Grand Seiko is echt knap, maar dat vind ik ook van die Cartier.
Kijk, dat veranderd wel iets. Geen idee hoe ik bij die 42mm kom
Dan nog denk ik dat ik hem iets te groot vind. Heb ooit een Nomos Club gehad van 40mm en ook van die lange lugs.
Desalnietemin
Dit vind ik ook echt een nadeel van met name die clubmodellen trouwens, maar goed! Succes met je keuze!
Helemaal eens aangaande de santos. Het medium model zal beter passen vermoed ik. Het verschil met een 36mm datejust is dan ook enorm. sweetspot voor mij is 39mm - 41mm in zijn algemeenheid.
Santos wel een prachtig horloge!
Uit dit lijstje zou de Carties Santos absoluut mijn voorkeur genieten.
Zelf kijk ik met een schuin oog naar de variant met een blauwe wijzerplaat.
Mijn polsen zijn minder kippig dan die van jou hoor:joy:
Zat gisteren toevallig ook over deze te kwijlen .