Suggesties voor nieuwe aanwinst

Heel mooi, jammer dat de kroon en glas niet origineel zijn…

Jep… wilde ik ook gaan zeggen :slight_smile:

1 like

Die dial is origineel. Heb hem tot nu toe alleen in geel en rose goud kleur gezien. Zelf vind ik dat de mooiste dialtype op een polerouter.
Kronen zijn vaak vervangen op 215 en 218 polerouters, zwaktepuntje in design blijkbaar.

@HanDavinci

1 like

Glas maakt mij niet zoveel uit maar een originele kroon vind ik wel een must…Ik begrijp dat dit vaak het geval is…

T is een plexi… en volgnes mij zit er een spanningsring bij de meeste/alle Polerouters. Komt best nauwkeurig.

Dit is trouwens een andere dan gister de rondte deed. Die had een soort ronde markering/sunburst patroon op de plaat. Dat heb ik niet eerder gezien. Gezien de rest van de plaat denk ik dat ie legit is.

Ging toen om deze:

Heeft ook geen originele kroon/plexi. Volgens mij klopt die seconde wijzer ook niet vergeleken met de rest van de wijzers. Die lijkt nieuwer of schoongemaakt.

1 like

Wat een valkuilen :see_no_evil: Dit vind ik zo’n geval waarbij je beter wat meer kan betalen bij een gerenommeerde juwelier die garantie biedt op een geheel origineel horloge voor zeg €3500-4000 ipv €2300-2600 range waar ik ze geregeld voor zie staan…

1 like

Een stalen polerouter met witte plaat is geen 2500 hoor. Je ziet ze met zwarte plaat in goede staat wellicht voor 2500 gaan. Wit is vaak goedkoper… tussen de 1000 en 1500 ofzo?

Het valt me trouwens wel mee… je moet wat voorwerk doen maar denk dat ik inmiddels best wel goed weet of ik een Polerouter wel of niet moet kopen. Stomme is dat ik me minder zorgen maak om het movement dan om de kast, plaat en kroon. Plexi is een bonus.

Van dit rijtje zonder twijfel de GS. De JLC laten liggen. Heb de chrono laatst gepast en viel vies tegen. Zoals al gezegd hier, geen diepte en blikkerige aanblik. De Cartier heb ik ook gepast met blauwe plaat, vond het niks, beetje plastic fantastic om de pols, en te groot. Je kunt nog kijken naar een JLC MUT Moon, forumlieveling en waanzinnig mooi tijdloos model. Iets boven budget maar grijs al rond 6,5 k te krijgen.

5 likes

De GS en JLC zijn mijn favorieten. En natuurlijk Polerouters in alle vormen… Toch mijn favoriete horloge design…

1 like

Ik heb de chrono ook een keer gepast en vond die ook tegenvallen. Weet alleen niet of dat door het kunstlicht en de stickers op het horloge kwam dus vandaar dat ik de sector nog een keer wil passen.

Dan heb je niet de Santos gepast uit mijn OP denk ik. Alles behalve een plastic gevoel en ook zeker niet te groot.

Zeker interessant, toch ook maar eens passen. Ben alleen bang dat ik deze net te groot ga vinden. Voor mijn gevoel is de wijzerplaat groot in verhouding. Benieuwd hoe dat oogt.

JLC - Ik heb de sector chrono uit de stickers laten halen bij S&C, idd in de hoop dat het daar aan lag. Helaas niet. De Moon is niet te groot (17cm pols), iig niet met de zwarte plaat. Die zou je eens kunnen passen, ligt iig bij de boutique op de PC en ook bij S&C daar.

Cartier - ik heb de Drive zonder en met moonphase en de blauwe Santos met datum omgehad. Vond het niks en voelde aan als massaproduct.

2 likes

Als je de ‘luxury’ feel wil hebben, zou ik ook eerder neigen naar een grijze JLC of een Grand Seiko dan de Cartier!

1 like

Mijn stem zou gaan naar de JLC of DJ

2 likes

Zonder twijfel de Cartier zou ik zeggen. Het horloge heeft zo’n heerlijk eigen karakter. Alleen de datejust heeft ook dat iconische, maar je hebt al een Explorere in de collectie.

1 like

Precies de reden dat ik twijfel over de Datejust.

@ChetBaker en @Youri; het blijft uiteraard allemaal erg persoonlijk. De Cartier voelde voor mij niet aan als een massaproduct. Ik ga straks op weg naar huis nog maar even langs S&C in Utrecht.

1 horloge dat is trouwens altijd erg mooi heb gevonden en nog niet op mijn lijst staat is de IWC Ingenieur :drooling_face: Tegenwoordig erg slecht te vinden, zeker met de witte wijzerplaat en de prijzen zijn ook flink gestegen.

3 likes

Ik wil ook geen stalen, maar een massief (rosé) gouden met gouden plaat…

1 like

Moet je die van Wendy84 kopen. Is volgens mij wel een 34mm variant… maar die verkocht wel een mooie.

1 like

Heb ik gezien, heb nu even andere prioriteiten. Ik heb wel liever een wat grotere maat. Geen idee in welke maat hij allemaal gemaakt wordt trouwens maar 36mm is wel het minimum wat ik wil dragen…

De oudere Polerouters (50’s/early 60’s) zijn er volgens mij alleen in 34mm en 35.5mm variant. Ze dragen wel relatief groot door de langere lugs.

2 likes

Ja deze is echt cool :ok_hand::ok_hand:

1 like