Suggesties voor nieuwe aanwinst

Ik heb er nog nooit 1 om de pols gehad. Dus dat zal ik moeten ervaren.

Vanmiddag een aantal horloges gepast bij S&C in Utrecht. Jammer was dat ze geen van de horloges op mijn lijst hadden. Wel heb ik een Omega Railmaster geprobeerd. Dat viel op z’n zachtst gezegd niet in de smaak. Ik vond het zo verschrikkelijk dat ik zelfs vergeten ben er een foto van te maken :scream:

De Omega Constellation Globemaster was daarentegen een grote verrassing. Wat een tof horloge is dat zeg. Ik heb de versie met blauwe wijzerplaat en lederen band gepast.

Fantastische kunstlicht foto :tired_face:

Ik heb dit horloge aan mijn lijst toegevoegd, zei het de versie met lichte wijzerplaat en stalen band.

Deze dus:

Mocht dit hem worden dan moet de Constellation die nu in de collectie zit sowieso wijken. Ben er echter nog lang niet uit. Dit proces vind ik dan ook juist zo leuk, zoeken tot je een ons weegt.

2 likes

Wellicht een Oris Artelier?

3 likes

Ik vind Oris echt een heel erg leuk merk maar dit horloge kan mij echt niet bekoren helaas. Beetje nietszeggend in mij ogen en dit type band word ik ook niet echt warm van.

Oris kennende waarschijnlijk ook best aan de maat denk ik?

1 like

40mm, dus vrij normaal.
Modellen met complicaties kunnen idd. vrij groot zijn.

En misschien al genoemd. Een Explorer II, of is die te sportief?

1 like

Nog niet genoemd. Prachtig horloge, zeker de 40mm versie. Die heb ik eens gehad en heeft wat mij betreft teveel overlap met mijn Explorer. Al is die met witte wijzerplaat wel erg mooi. Een complete set zal wel flink in de papieren gaan lopen.

1 like

Zou een leuke chronograaf je nieuwe aanwinst kunnen worden?
Zoiets misschien?

2 likes

Tof horloge maar niet voor mij. Heb altijd een beetje moeite met choreografen. Wil best een uitzondering maken voor een Zenith EP.

Tool choreografen zoals de Damasko DC80 en de Sinn EZM 13 vind ik dan wel weer erg tof.

3 likes

Ff weer kietelen @Hamari

Waarom niet een chopard overwegen? Sporty en niet alledaags, wel “clean”, en microrotor er binnenin

https://forums.watchuseek.com/f2/bargain-bin-high-end-chopard-luc-sport-2000-a-4587741.html

1 like

Ja tof, echt zo’n merk waar ik nooit naar kijk. Onterecht? Je ziet ze ook nauwelijks voorbij komen hier op HF. Ik ga me eens inlezen in het merk. Nog niet helemaal overtuigd op basis van de modellen die jij laat zien al is dat microrotor uurwerk wel erg mooi om te zien :grimacing:

1 like

Beide schitterend inderdaad

1 like

Prachtig zeker, amper te vinden ja

1 like

PanoMaticLunar, zal dan wel een 2e handse moeten worden.

3 likes

als je toch voor sporty wil gaan…misschien een Monta oceanking… hou je nog genoeg geld over voor een mooie polerouter…

2 likes

Montblanc en Porsche Design is ook zo een merk die je snel overslaat terwijl de kwaliteit uitmuntend is.
Op het moment heb je ook veel Eterna in de aanbieding. Dan hou je nog geld over

1 like

Ben ook wel gecharmeerd van de Parmigiani Fleurier Tonda 1950.

Die bij @SuperC te koop staat is toch van jou geweest @tompj? Waarom heb jij hem weggedaan? Twijfel wel over de maat. 40mm lijkt wel wat groot voor dit type horloges.

Ook vind ik de Slim D’Hermes watch best mooi. Ook weer bijna 40mm.

1 like

Bruce Williams gekeken zeker op YouTube vandaag

Heel mooi maar veel en veel te dik helaas. Panoreserve is dunner maar heb ik niet omgehad.

Zeer mooi! ondergewaardeerd als je het mij vraagt.

Geen idee wie dat is.
Deze kwam vandaag langs in een add toen ik opzoek was naar een tag, vandaar dat ik er nu aan dacht.
Zouden meer mensen moeten doen :yum:

1 like