Sumo, Shogun, MM300 of Orient SD?

Ja die kocht ik toen van jou en binnen een uur had ik besloten hem weer te verkopen. Nu loopt @Lucien er mee rond. Althans dat denk ik :joy:

1 like

En ik maar denken dat ik iemand een horloge voor het leven had verkocht…:grinning:

2 likes

Hmm nu is mijn ‘want gehalte’ wel flink vergroot! :stuck_out_tongue:

1 like

Ik heb ze alle drie verschillende keren gehad … en er bestaat gewoon geen foute keuze.

Sumo blijft wel de topper qua prijs/kwaliteit IMO.
Maar de MM300 is oh zo mooi :wink:

Shogun zit daar ergens tussenin en juist om die reden mss de minst aantrekkelijke van de drie ?

1 like

Ik heb de Sumo met CrafterBlue, maar draag hem nu op staal. Dat combineert wat makkelijker dan een oranje strap. Vandag draag ik al de hele dag de Shogun. MM en SD heb ik nooit gedragen.


Wat hier al eerder gezegd is, kan ik beamen: de Shogun is een heerlijkheid om de pols. Hij valt tijdens het dragen weg vanwege zijn lage gewicht, maar biedt wel een fantastische aanblik.
Ook ik ben verliefd op de sexy vormen van de Sumo, maar deze is wel nadrukkelijker aanwezig tijdens het dragen. Hij ligt wel heel mooi en vast om mijn 19cm pols, maar het gewicht blijft voelbaar.

Polsmaat is trouwens voor geen van deze Japanners een probleem. De Orient weet ik niet zeker, maar de Seiko’s zijn alle drie begonnen als JDM, dus uitsluitend voor de Japanse markt. En de gemiddelde Japanner heeft geen 18cm pols.

De MM300 doet mij persoonlijk nog niet veel, maar ik ken hem alleen van plaatjes. Mooi horloge, maar mijns inziens een tikje lomp. Ik ben bang dat ik toch overstag ga als ik er een keer één om de pols heb.

Kiezen tussen mijn Sumo of mijn Shogun? Pff, heel moeilijk. Ik ben wel blij dat de Shogun de eerste was. Als ik eerst de Sumo had gehad, had ik wellicht later niet het dubbele uitgegeven voor de Shogun. Maar ow wat is die Shogun toch zeker elke euro waard!

4 likes

Nope. Beste van beiden :wink:

2 likes

laat ik nou nog nooit een horloge hebben gekocht omdat ie “fotogeniek” is… :frowning:

1 like

Niet zo gek bij een Titanium horloge, heb hetzelfde effect bij mijn Breitling Aerospace. Superlicht.

1 like

Zo kan je het ook bekijken.
Er zijn steeds twee zijden aan een medaille hé … :wink:

Persoonlijk zo ik hem echter niet meer opnieuw kopen … wat ik vandaag wel gedaan heb met de MM300 :grin:

2 likes

Totdat ik hem omhad vond ik het een lomp ding. Beetje protserig ook. Meerdere keren bekeken bij de Seiko Boutique, en vond het niets. Maar eenmaal om de pols… Kan mijn ogen er vaak niet vanaf houden. @watchagain, ik ben bang dat je hem zult gaan missen…

5 likes

Ja herkenbaar.

Geweldig en bedankt! Ben met name onder de indruk van de combinatie met canvas band. Staat goed!

Zeker niet onmogelijk, blijft een prachtige klok :wink:

1 like

Op foto’s lijkt het dat zowel de Sumo als de Shogun meer aflopende (ronde) bandaanzetten hebben dan de MM300. Ik krijg de indruk dat de MM300 qua kastvorm meer lijkt op de 007. Klopt dat?

Doet me denken aan m’n ex, de Omega Seamaster PO 8500. Geweldig mooi afgewerkt. Prachtige wijzers, indexen en kastafwerking. Maar in de praktijk zwaar en dik / topzwaar. En een band die net niet lekker af te stellen was bij uitzetten en krimpen van de pols.

Heb nu een Sumo. Fraai en minder hoog maar nog steeds zwaar.

Hmmm. Zo’n Shogun klinkt goed :thinking:

1 like

1 like

Bedankt Marijn. Ik bedoelde eigenlijk meer dat het lijkt dat de Sumo en Shogun vanaf een zijaanzicht een meer ronde (pols) vorm hebben. Ik heb een 007 en die ligt redelijk vlak OP de pols, wat ik een klein nadeel vind.

Wel een gave verzameling Seiko’s!:+1:t3:

De MM300. Ik heb er 3 gehad en overweeg er weer 1. :grimacing:

2 likes

Jaap heeft er eentje te koop.

Herkenbaar, dacht dat je al bijna rond was, maar zie dat Jaap hem toch op de site geslingerd heeft. :wink: