Alleen 39mm en 64gr. Denk dat 'ie qua formaat
tegenvalt eigenlijk. De typische "quarts layout"
is ook zonde voor dit geld.
Ciao
Grappig dat je dat zegt, van die quartz layout. Ik vind juist de 6-9-12 7750 altijd een dealbreaker omdat dat de ‘goedkope’ mechanische chronografen zijn, met een onevenwichtige layout. Soms wordt dit nog een beetje gecomepnseerd door het wegmoffelen van de 9 subdial, zoals in de carrera of sommige Sinns.
De echt mooie (imho) hebben een 3-9 of 3-6-9. Neem de Speedmaster Prof, Rolex Daytona, Zenith el primero, etc.
Over het algemeen hebben quartzen trouwens vaak meer een 2-6-10 layout
Ik heb nu ook een Superocean chronograaf, echt een toppertje! Waardebehoud op lange termijn is ongeveer de helft van de winkelprijs/listprice. Deze waarde blijft dan ook prima behouden. In mij ogen is de afschrijving op nieuwe Breitlings dan ook erg hoog, ik ben tot dusver nog niet bereid geweest dit te betalen.
“Goede” investeringen vind je in mijn ogen niet in Breitling, en zeker niet in een zeldzaamheid als een rattrapante-versie (vanwege een kleinere markt voor deze zeldzaamheden).
Echter heb ik ook gewoon spaargeld om de pols hangen, als je gebruikt koopt tegen (minder dan) de helft van de nieuwprijs weet je zeker dat je je in waardevermindering geen buil zal vallen.
Wat betreft die rattrapante-versie in Hamburg voor €1600,- is wel scherp geprijst mede gezien de listprice van €3600,- en lettende op de band (pilot) die erbij wordt geleverd en toch eenderde van de prijs bepaald. Aan dit horloge zal je je ook geen buil vallen en het blijft een bijzonder ding, met in mijn ogen nutteloze dubbele chronograaf functie (rattrapante).
Verder vind ik na meerdere Superoceans (oa. SO uit '97, SOSF en nu de chronograaf versie) dit echt een aanrader. Solide, zwaar en zeer gewild op de tweedehands markt.
Martin je hebt wel gelijk, m’n uitspraak over de typische quartz layout was wat ongenuanceerd maar gebaseerd op mijn Breitling Shark en het vele voorkomen van dit ETA251.262 en het vele gebruik van dit uurwerk in verschillende merken.
Maar de 7750 goedkoop noemen? De IWC Portugese gebruikt een 7750 onder de noemer IWC Cal. 79350 (net zoals Breitling de “7750 modified” B13 noemt). De IWC moet toch ruim €5000,- kosten. ook wordt 'ie gebruikt in Omega’s, Lonines en vele anderen.
Norton, lees het topic even door. Deze
adverteerder is een gevaarlijke crimineel.
Marktplaats heeft de advertentie waarin voor zijn
praktijken werd gewaarschuwd verwijderd, maar de
crimineel mag gewoon nog adverteren…
Lekkere club dat marktplaats…
Bas
Dat heb ik gedaan, vanaf het begin gevolgd.
Ik vraag me af hoe jullie zien dat iets nep is, we zitten tenslotte op een forum om wat van elkaar te leren!
Aan het horloge in mijn eerste post kon ik na grondige research ook zeker niet afleiden dat 'ie nep is. Echter dozen, boekjes en Cosc waren fake en dan klopt het gewoon niet.
Door dit forum te lezen is mij gelukkig een ervaring bespaard.
Nu adverteerd deze persoon op marktplaats met adverteerder Breitling.
Het gaat echter om de zelfde persoon.Dus Dani en Daan of Breitling zijn de zelfde persoon.Maar wie is hij nu echt??? Het gaat om een man van buitenlandse afkomst Koerdisch of turks.Zijn echte naam is Murat Cam en hij heeft een bedrijf in Amersfoort Realphone ltd Deze is echter geregistreerd in Cardiff en werkt vanuit een kantoorpand in Amsterdam zekeringenweg no 17.
Donderdag kijk ik verder op de bankgegevens en overweeg aangifte te doen.
Alleen in de advertentie verteld de heer dat er eeen valjoux uurwerk inzit en deze zit ook in de namaak dus kan hij altijd vertellen dat hij hem zelf zo heeft gekocht.
Zijn er meerder met ervaring omtrent deze adverteerder dan kan je mij mailen.
Dus let goed op en blijf bij de tijd
We komen nu al wat dichter bij.
in ieder geval het emailadres is cti@casema.nl cti staat voor cam trade internationaal.maandag kijk ik even bij kennissen naar de 2 banknummers de een is van ing en de ander van zijn vrouw of vriendin snsbank.
heb inmidels al een email binnen van een forumlid die een overheidsfunctie heeft en die trekt het bij mp na en nog het een en ander we blijven op de hoogte
het schijnt dat we goed zitten. ik heb gisteren een mailtje naar hem gestuurd en kreeg een vrij aardige reactie terug zoals h…r.njong enz.
Ook geloof ik dat hij dit forum leest.
Ik heb een kennis bij de snsbank en die kijkt morgen even voor mij wie er achter p.cam zijn vriendin schuilt.
Waarschijnlijk heeft hij ook een echt horloge en zijn namaak goed opgeborgen.
Dus makkers.Let goed op en blijf scherp.