Swatch 007 verzameling Nieuwe aanwinst

Gisteren deze beauty mogen ontvangen, in mint conditie, best wel beetje trots op.

YGS423 Swatch James Bond 007 “FROM RUSSIA WITH LOVE” 1963

En inmiddels is ook deze onderweg
YCG401 Swatch James Bond 007 “GOLDFINGER” 1964

Deze zijn afkomstig uit de in 2002 gereleasde SWATCH 007 40th ANNIVERSARY COLLECTION.
Aanvankelijk ging mijn voorkeur meer uit naar de in 2008 gereleasde Swatch 007 Villain Collection maargoed

Probleem (nahja probleem) is dat ik nog steeds druk op zoek ben naar de
YRS410G HUGO DRAX- MOONRAKER

Maar iedere keer weer tegen nieuwe leuke andere horloges uit de 007 collecties blijf lopen.

28 likes

Leuk zo een verzameling…

1 like

Leuke verzameling!

1 like

Mijn beste,

Zien er appetijtelijk uit!!
Goed hoor!!
Geef ze een mooie plaats in je collectie.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Hee, een oude bekende. Heb er ook zo een:

1 like

Nice !!
Heb er nog een paar :wink:

5 likes

:+1: Leuk spul.

Leuke verzameling!

1 like

Gefeliciteerd leuke verzameling zo

1 like

Hoi allemaal, ik ben net nieuw hier. Heb niks met horloges maar ben wel een James Bond verzamelaar. Ik had bijna de hele collectie van Swatch Vilians maar heb er ook weer afstand van gedaan. Enkele exemplaren nog over : Hugo Drax, Dr No, Dominic Green, Xenia onatopp, Blofeld

2 likes

Nadat de twee Swatch horloges die ik vroeger had beiden na ongeveer vijf jaar de geest gaven, heb ik eigenlijk nooit meer naar het merk omgekeken. Hoe rek je als verzamelaar die levensduur? Dadelijk het batterijtje eruit, het horloge in het donker bewaren en nooit dragen? Of zijn de nieuwere modellen toch wat duurzamer dan deze van de jaren 80?

Ik ken Swatch nog uit hun begindagen, maar het merk is echt doorontwikkeld !
Heel mooi zijn ze
Succes met de collectie !

@David1971 Mocht je die Hugo Drax willen verkopen … dan zou ik hem HEEL graag van je overnemen.

Toch welkom hier :smile:

Kan ik je niet zo goed vertellen op dit moment. Van de verzameling die ik had heb ik er nu maar 1 over.
Dat was het horloge wat ik droeg toen er in mijn woning is ingebroken en mijn horloges zijn ontvreemd.

Nooit gedacht dat iemand de moeite zou nemen om een horloge van 150 euro aanschaf mee te nemen dus had nog geen kluis om mijn verzameling in op te bergen.

Dat horloge is nu bijna 10 jaar oud en heb ik een tijd niet gedragen en moet nu voorzien worden van een nieuwe batterij en dan verwacht ik weer wel dat hij gaat lopen.
Zal zodra ik de batterij binnen heb dit even delen op het forum.

Onlangs vond ik dit horloge weer en toen begon de passie voor deze verzameling weer op te laaien, en vond ik meteen mijn 2de favoriete horloge voor een redelijke prijs op MP.
Dat is deze :
YOG102G ODDJOB- GOLDFINGER

Heerlijk groot opzichtig horloge waarbij menig ambtenaar op Schiphol het nodig vond om mij staande te houden en te vragen naar het aankoopbewijs :slight_smile: omdat ze dachten dat dit een echt gouden horloge was.
Meestal was het voldoende om de clasp te laten zien waar Swatch op staat, maar 1 maal was de beste man dermate slecht geïnformeerd dat hij geen idee had wat de waarde van een Swatch is en hij zichzelf ten opzichte van mij en zijn collega’s compleet belachelijk heeft gemaakt door het horloge in beslag te willen nemen.
Ik heb hem vrolijk aangekeken en gezegd “ga uw gang mijn medewerking heeft u maar doe mij 1 lol en verifieer het heel even bij 1 collega”.
Die collega wist wel het verschil tussen een horloge van nog geen 150 euro en 10000 euro met het blote oog te spotten en maakte zijn collega op zeer smakelijke wijze belachelijk.

Blijft een leuk verhaal, maar goed deze heb ik inmiddels weer en is voorzien van een nieuwe batterij en loopt als een zonnetje.
Ook dit horloge is in 2008 geproduceerd dus inmiddels ook alweer 10 jaar oud en vooralsnog helemaal in orde.

Ik draag trouwens al mijn horloge’s die ik verzamel, want verzamelen is leuk maar de echte lol is voor mij het dragen.
Kortom ik ben weer aan het verzamelen geslagen alleen is het nu een beetje doorgeslagen naar zo ongeveer alle horloge’s die ik mooi vind.
Dit resulteerde in het onlangs aanschaffen van mijn eerste Rolex submariner en ben een beetje bang dat dit niet de laatste is.
Maar voor nu verschaft het budget even alleen ruimte voor de Swatch Collectie en heb ik mijn zinnen staan op de Hugo Drax want dat was wel mijn favoriet en zou ik HEEL graag weer om mijn pols willen hebben.

1 like

Ben je niet echt op het juiste forum… :roll_eyes:

Ho ho juist wel heeft u niet gelezen dat deze heer in bezit is van 1 van de missende stukken in mijn collectie ?
Ik zou deze dus heel graag overnemen en derhalve HEEL blij dat we elkaar op dit forum hebben gevonden.

Beste ik lees dat er in 2019 vraag was naar de Hugo Drax van Swatch. Wordt deze nog steeds gezocht?

1 like

Inmiddels is deze gevonden :slight_smile:

Mooi zo, nog andere op de wenslijst?
Ik heb nog wat meer