Kwam dit horloge tegen, vind het een mooi klokje. Zijn er mensen hier die meer over Swatch kunnen vertellen? Hoe zijn hun horloges kwalitatief, hoe zit het met die system 51 uurwerken?
Gewoon nieuwschierigheid van mijn kant.
Ff googlen doet wonderen…
Ik ken een Swatch verzamelaar met ruim 300 horloges in de collectie. Draagt ze ook dagelijks, waaronder ook zo’n automaat al jaren. Doet 't prima. Veel waar voor je geld geloof ik.
Begrijp ik. Maar ben zelf meer bekend met dit forum en heb ook meer vertrouwen in sommigen hier.
Die moet snel achter elkaar wisselen of lange armen hebben .
Ben je ook bekend met de zoekfunctie? Ik weet dat er een paar NA topics over geschreven zijn
…ik schreef niet “draagt ze allemaal dagelijks”. Maar de automaat zie ik wel heel erg veel om de pols, is een ouwe Irony.
Zo eentje geloof ik. Leuk ding.
Heb de eerste (blauwe) system51 in bezit. Alles is plastic inclusief een groot deel van het uurwerk. Btw het uurwerk wordt geheel machinaal in elkaar gedraaid.
Steekwoorden voor mij zijn:
Plastic
Geinig (leuke designs)
Prima horloge voor het geld
Wegwerpwaar
Ik heb toch al gelezen dat als ze een tijdje stilgelegen hebben, ze soms niet meer starten en dergelijke. Zeker geen heel betrouwbare uurwerkjes, maar leuk voor de prijs
Ik zie het meer als wegwerphorloges;
denk ook niet dat de system51 op onderhoud kan…
Ook aanwezig in de Swissmatic modellen van Tissot
Wat bedoel je? Zelfde uurwerk in een Tissot zit?
De system51 uurwerken zijn niet te onderhouden. De kast (althans die van mij) kan niet open
Dat was het hele idee erachter.
@Chillekasper Ik heb er niet veel
en ken een paar mensen die er wentje hebben. Paar hebben problemen gehad. Ik wilde er eentje maar de waterdichtheid was onvoldoende voor op vakantie. Achteraf maar goed ook.
Prima horloge voor de prijs. Heeft ook wel wat interessants doordat er geen mensenhand meer aan te pas komt. Zelf niet echt fan, voelt wat plastic, maar dat valt te verwachten voor de prijs.
Ik heb de eerste stalen gehad. Ze hoeven niet geserviced te worden voor de komende 50 jaar…gekocht op Schiphol maar bij terugkomst weer verkocht (hier op HF). Niks voor mij…
Hoezo hoeven ze niet geserviced te worden?
Ik heb gelezen dat deze zonder olie in elkaar worden gestoken, er geen onderdelen los verkocht worden en zo dus wordt gezien als throw away watch.
Ik heb ooit begrepen dat de reden dat hij niet makkelijk open kan is omdat hij geen service nodig zou hebben voor iets van 50 jaar…
En dat ️
Ik heb de blauwe uit de eerste serie gehad. Was mijn meest precieze uurwerk. Weggedaan vanwege de lage WR van 50m.
Deze horloges zijn dus wel accuraat